بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
استاد دانشگاه علامه گفت: وجود نقدینگی بالای مردم، حضور سودجویان در بازار خودرو و تحریم باعث شده، خودرویی مانند پراید که باید خط تولید آن متوقف شود، در بازار افزایش قیمت پیدا کند.
کد خبر : ۲۱۷۸۵۵

نقدینگی بالای مردم قیمت پراید در بازار را بالا برد/ دولت شرایط سخت تری را برای خرید خودرو وضع کند

به گزارش بورس نیوز، امرالله امینی با بیان اینکه شرکت‌های خودروسازی به جهت رعایت مسایل زیست محیطی و رعایت استاندارد‌ها مجبور به حذف برخی از خودرو‌های قدیمی از خطوط تولید خود هستند، افزود: در اقتصادی که نقدینگی مردم زیاد باشد میل برای خرید کالا‌های سرمایه ای، چون خودرو افزایش پیدا می‌کند لذا حذف هر گونه خودرو و نگرانی از کمبود خودرو در شرایط تحریم، باعث خواهد شد تا قیمت‌ها بالا برود.
استاد دانشگاه علامه تصریح کرد: برای کاهش تبعات منفی، حذف خودرو در بازار، جایگزینی خودرو جدید و جلوگیری از فعالیت سودجویان ضروری است.
وی افزود: اگر نقدینگی جامعه کنترل و سرمایه مردم در مسیر درستی هدایت شده بود، اکنون شاهد بهم ریختگی بازارهای، چون خودرو نبودیم، لذا در مقطع فعلی و برون رفت از رشد قیمت ها، دو شرکت خودروسازی باید سطح عرضه محصولات خود را بالا ببرند تا مردم نسبت به آرامش بازار اطمینان پیدا کنند.
این کارشناس اقتصادی اظهارداشت: از آنجا که نقدینگی مردم زیاد است و سودجویان همیشه در بازار‌هایی مانند ارز، طلا و خودرو فعال هستند، افزایش قیمت خودرو قابل پیش بینی بود.
وی در ادامه به شرکت‌های خودروسازی توصیه کرد: هر زمان که قرار است خودرویی از خط تولید حذف شود، بهتر است خودروی دیگر با سرعت جایگزین شود، تا بازار با چالش و رشد قیمت مواجه نشود، البته این را هم باید پذیرفت که جایگزینی خودرو‌ها و افزایش میزان تولید شرکت‌های خودروسازی به خاطر تحریم بسیار دشوار است.
استاد دانشگاه علامه گفت: با وجود شرایط تحریمی و سایر چالش ها، خودروسازان و قطعه سازان چاره‌ای جز افزایش تولید ندارند.
وی در ادامه خواستار اعمال قوانین سختگیرانه برای فروش خودرو شد و گفت: برای اینکه دست سودجویان از بازار خودرو کوتاه شود، بهتر است که دولت شرایط سخت تری را برای خرید خودرو وضع کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر