بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

قیمت سهم نیروگاه‌ها حباب نیست!

امیدواریم در فاز اول، نرخ برق صنایع انرژی بر اصلاح شده و بعد هم به صورت پلکانی بتوان نرخ برق نیروگاه ها را به نرخ واقعی نزدیک کرد.
کد خبر : ۲۱۸۳۵۳

قیمت سهم نیروگاه‌ها حباب نیست!

به گزارش بورس نیوز، گزارش های منتشر شده بعضی شرکت‌های نیروگاهی، انتظارات سهامداران را برآورده نکرده و درآمد شرکت‌ها رشد چندانی نشان نمی‌دهد.

این در حالی است که قیمت سهم‌های نیروگاهی رشد چشمگیری داشته و این رشد قیمت، با رشد درآمد شرکت‌ها همخوانی ندارد؛ عده‌ای معتقدند سهم‌های این گروه حباب دارد.

علی بخشی رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت نیروگاه‌ها و دلیل عدم رشد درآمدی این صنعت مطابق انتظارات بیان کرد: قیمت سهم نیروگاه‌های بورسی، حبابی به نظر نمی‌رسد؛ برق تولیدی توسط نیروگاه‌ها کماکان با نرخی کمتر از نرخ واقعی از نیروگاه‌ها خریداری می‌شود و معتقدم اگر برق نیروگاه‌ها با قیمت واقعی از این صنعت خریداری شود، یا حداقل نیروگاه‌ها امکان فروش برق به صنایع انرژی بر را با قیمت واقعی داشته باشند (اتفاقی که صحبت آن مطرح شده) ؛ حجم درآمد نیروگاه ها به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت. با این شرایط، نیروگاه ها پتانسیل رشد هم خواهند داشت.

وی افزود: افت درآمد (یا عدم رشد درآمد مطابق انتظارات) به دلایل متعددی رخ داده و کاهش حجم مصرف برق به سبب کاهش تولید یکی از دلایل افت درآمد نیروگاه ها بوده است.

این فعال صنعت برق در رابطه با افزایش نرخ برق نیروگاه ها گفت: امسال نرخ خرید برق از نیروگاه ها ۷ درصد افزایش داشته و تاثیر این افزایش نرخ احتمالا از تیرماه در صورت های مالی نیروگاه ها نمایان خواهد شد. البته افزایش نرخ ۷ درصدی به هیچ وجه کافی نیست و همچنان وزارت نیرو، صاحبان نیروگاه ها و تشکل های صنفی پیگیر اصلاح نرخ برق نیروگاه ها هستند. مقاومت های زیادی با افزایش نرخ برق نیروگاه ها وجود دارد، ولی امیدواریم در فاز اول، نرخ برق صنایع انرژی بر اصلاح شده و بعد هم به صورت پلکانی بتوان نرخ برق نیروگاه ها را به نرخ واقعی نزدیک کرد.

بورس نیوز متذکر می شود نرخ خرید برق از نیروگاه ها، با تعرفه برق مشترکین خانگی متفاوت بوده و افزایش نرخ برق نیروگاه ها، به معنای افزایش تعرفه برق مشترکین نیست. در این خصوص اینجا بیشتر بخوانید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پی اعلام این شرکت سرمایه گذاری؛

"وسنا" پروژه را تکمیل کرد

سهامداران راحت بخوابید که واحد‌های نظارتی هم خوابند؛

"بکهنوج" و حبابی که شاید تا سال‌ها از یاد نرود

ارسال نظر