بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
شرکت یزدتایر حدود ۲۲ درصد از نیاز کشور به انواع تایر‌های رادیال را که سهم خوبی نیز است.
کد خبر : ۲۱۹۰۲۶

تولید ۴۰ درصدی تولیدات خودروسازان توسط یزدتایر

به گزارش بورس نیوز، ستوده، مدیرعامل شرکت یزدتایر در نشست خبری "یک دیدار یک عرضه"اظهار کرد:

شرکت در سال ۱۳۶۴ که در شهر صنعتی یزد تاسیس شده و در کنار آن یک کارخانه بازیافت کائوچو ایستاتیس فرآور داریم که صددرصد سهام آن متعلق به یزدتایر است.

وی افزود: درسال ۱۳۶۵ در حوزه تایر‌های رادیال مجوز شرکت وردشتاین هلند شرکت درجه اول اروپایی دریافت کرده و ویژگی خاص یزدتایر این است که فقط ما مجاز هستیم که روی لاستیک‌های این شرکت علامت وردشتاین هلند را درج کنیم و در حال حاضر ۳۱ هزار تن و چهار میلیون حلقه را داراست .

مدیرعامل صنایع لاستیک یزد ادامه داد: اگر کارخانه جدیدی علاقه‌مند باشد مجوز داریم که دانش فنی مان را با آخرین نوع تکنولوژی به شرکت‌های دیگر ارائه بدهیم. انواع تایر‌های سواری و وانتی، تیوب دوچرخه و موتورسیکلت، شاسی بلند، تایر‌های رادیال وانتی از تولیدات این شرکت بوده و تولید جدیدی که به تولید ما اضافه شده ون رادیال است.

ستوده خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد تولیدات یزدتایر به تمام خودورسازان کشور ارائه می شود و بقیه از طریق بالای ۲۰۰ نمایندگی در کل کشور در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

وی درخصوص سهامداران یزدتایر افزود: سهامداران ما ۶۱.۵۳ درصد مجتمع صنعتی آرتا تایر، شرکت تاپیکو، آستان قدس رضوی و ایران تایر و شرکت‌های جزء دیگر.


مدیرعامل صنایع لاستیک یزد بیان کرد: چشم انداز شرکت یزدتایر در سال ۱۴۰۴ پیشرو در تولید تایر کشور با تولید ۵۰ هزار تن در سال با افزایش ۱۰ درصد صادرات به کشورهای منطقه و افزایش ۲۰ درصد بازار داخلی همگام با کسب رضایت ذینفعان خواهد بود. واحد تحقیق و توسعه بسیار مجهزی داریم که در کنار وردشتاین به فعالیت ارائه تکنولوژی ماموریت دارد و این شرکت انواع تایر‌های سواری در سایز‌های مختلف را به خودروسازان و بازار مصرف ارائه می‌دهد.

ستوده توضیح داد: ۱۸ درصد تولید در اختیار شرکت یزدتایر بوده که پس از انجام طرح توسعه به ۲۲ درصد خواهد رسید. طراحی و تولید خدمات پس از فروش، انواع تایر‌های رادیال سواری و وانتی و دوچرخه و موتورسیکلت با استفاده از تکنولوژی روز دنیا از جمله وردشتاین هلند و تخصص کارکنان خودمان را در دستور کار داریم.

مدیرعامل صنایع لاستیک یزد گفت: مشتری مداری از ارزش‌های سازمان بوده که یکی از ارکان اساسی ماست. مقوله رضایت مشتری برای ما مهم است. درک و توسعه منافع سهامداران ارزش‌های سازمانی ما هستند. کشور کاملا خودکفاست و ما ۱۷ درصد از ۱۸ میلیون حلقه را در یزدتایر تولید می‌کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: فاز اول توسعه ما از ۷ هزار به ۹ هزار حلقه بود که در حال حاضر محقق شده و همین حالا بالای ۹ هزار حلقه در روز فقط تایر رادیال سواری و وانتی را به بازار کشور عرضه می‌کنیم.


ستوده تصریح کرد: در فاز دوم توسعه، توسعه ظرفیت به ۱۲ هزار حلقه در روز است که امیدواریم تا آخر سال جاری محقق شود. در فاز سوم، چشم انداز بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به بازار کسب و کار و بازار تولید تایر‌های سواری خواهد بود که از ۱۲ هزار حلقه به ۱۵ هزار حلقه می‌رسیم که تا پایان امسال محقق می شود.

مدیرعامل یزدتایر  گفت: شرکت یزدتایر تندیس برنزین جایزه ملی کیفیت به عنوان تنها واحد تولیدی در بخش تایر‌های خودرو دریافت کرده است.  همچنین، هشتمین سال متوالی به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شد و نیز گواهینامه‌های مرتبط با مدیریت کیفیت را داراست.

وی درباره صادرات یزدتایر بیان کرد: اگر تحریم نبود ما می‌توانستیم تایر‌های تولیدی خود را به تمام واحد‌های تولید خودروی رنو و سیتروئن صادر کنیم همان طور که در گذشته هم این کار را انجام می‌دادیم. در حال حاضر ما ۴۰ درصد از تولیدات یزدتایر را به خودروسازان می‌دهیم باوجود اینکه می‌توانستیم ۱۰۰ درصد نیاز خودروسازان را تامین کنیم، اما هیات مدیره مرز ۴۰ درصد را تعیین کرد که بقیه تولید به بازار مصرف می‌رسد. به طور مستمر با واحد وردشتاین هلند در ارتباط هستیم و هر ۶ ماه واحد ما را ارزیابی می‌کنند.


ستوده درخصوص میزان سود و درآمد عملیاتی یزدتایر گفت: در سال ۹۸ ، یزدتایر با روند صعودی درآمد‌های عملیاتی ۷۱۲ میلیارد فروش داشتیم و حدود ۱۰۰۰ میلیارد فروش را محقق کردیم. همچنین، در سال ۹۸، سود ناخالص شرکت ۲۰ درصد رشد داشته و حاشیه سود عملیاتی به ۲۱ درصد و سودخالص به ۱۷ درصد ارتقا پیدا کرده است.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فروش ۷.۶۵۰ تن شمش روی در ۶ماهه دوم سال پیش‌بینی شد؛

۳۱۵ ریال سود هر سهم "فرآور" در گزارش ۶ ماهه

تخصیص ۱۴ سهم برای هر کد معاملاتی؛

رکورد ۳ میلیونی "پیزد" در مشارکت عرضه اولیه

ارسال نظر