بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
فروش ۷.۶۵۰ تن شمش روی در ۶ماهه دوم سال پیش‌بینی شد؛

۳۱۵ ریال سود هر سهم "فرآور" در گزارش ۶ ماهه

انتظار می‌رود که درآمد‌های عملیاتی شرکت در ۶ ماهه دوم به بیش از ۴.۰۰۰ میلیارد ریال و معادل ۵ برابر درآمد ۶ ماهه اول (در صورت تحقق مقادیر پیش بینی شده فروش و همچنین ثبات نرخ‌های فعلی شمش روی)، محقق گردد.
کد خبر : ۲۳۱۲۷۳

۳۱۵ ریال سود هر سهم

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، شرکت فرآوری مواد معدنی در گزارش ۶ماهه منتهی به پایان شهریورماه سال جاری سود خالص ۳۱۵ریالی به ازای هر سهم را محقق کرده است.

سود خالص ۲۰۸ میلیارد ریالی نسبت به ۶ ماهه گذشته یک درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مقادیر فروش شمش روی به عنوان تنها محصول شرکت در دوره ۶ ماهه اول معادل ۲.۳۵۱ تن بوده است.

۳۱۵ ریال سود هر سهم

متوسط نرخ فروش هر تن شمش روی در این دوره معادل ۳۴۰ میلیون ریال بوده و به این ترتیب درآمد عملیاتی ۸۰۰میلیارد ریالی در این دوره محقق شده که نسبت به مدت مشابه سال۹۸ افزایش ۴۶درصدی را داشته است.

کاهش حاشیه سود عملیاتی شرکت از ۴۰ به ۳۰ درصد و همچنین افزایش ۲۴ میلیارد ریالی و معادل ۹۸درصدی هزینه‌های مالی شرکت منجر به کاهش یک درصدی سود خالص نسبت به مدت مشابه سال گذشته شد

شرکت پیش‌بینی کرده که در دوره ۶ماهه دوم سال جاری، موفق به فروش ۷.۶۵۰ تن شمش روی دیگر شود.

در حالی که نرخ فروش هر تن شمش در دوره ۶ ماهه به طور متوسط معادل ۳۴۰ میلیون ریال بوده است، این نرخ در مهر ماه معادل ۵۷۷ میلیون ریال بوده است.

به این ترتیب انتظار می‌رود که درآمد‌های عملیاتی شرکت در ۶ ماهه دوم به بیش از ۴.۰۰۰ میلیارد ریال و معادل ۵ برابر درآمد ۶ ماهه اول (در صورت تحقق مقادیر پیش بینی شده فروش و همچنین ثبات نرخ‌های فعلی شمش روی)، محقق گردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر