بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مدیرعامل شرکت "یو آی دی" در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

امکان احراز هویت الکترونیکی با مشارکت "UID" و "آپ"

امیدواریم بعد از اجرای این طرح، در مرحله بعدی وارد حوزه برگزاری مجامع به شکل الکترونیک و نیز بانکداری دیجیتال هم شویم و امکان ارائه خدمات بانکی، خدمات دولتی، خدمات شهرداری­ها و خدمات اپراتورهای تلفن همراه به شکل کاملا غیر حضوری و بدون نیاز به مراجعه فراهم کنیم.
کد خبر : ۲۱۹۲۸۴

امکان احراز هویت الکترونیکی با مشارکت

به گزارش بورس نیوز، بعد از آنکه اعلام شد سهام عدالت آزاد خواهد شد و دارندگان سهام عدالت می بایست روش مدیریت سهام خود را مشخص کنند و ضمنا ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی هم ضرورت یافت؛ شرکت سپرده گذاری مرکزی از امکان جدیدی خبر داد. احراز هویت الکترونیکی، از اتفاقات مثبتی بود که بالاخص در شرایط کرونایی کمک زیادی به متقاضیان ثبت نام در سامانه سجام می‌کرد‌.

این در حالی بود که بورس نیوز در مهرماه ۹۸ طی مصاحبه ای با شرکت "یو آی دی" از امکان احراز هویت الکترونیکی خبر داده بود.
حالا احراز هویت الکترونیکی به فاز اجرایی رسیده و به همین بهانه، بار دیگر به سراغ مدیران UID رفتیم.

نیما شمساپور مدیرعامل شرکت یوآیدی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: مراحل آزمایشی طرح ارایه خدمات احراز هویت دیجیتال غیرحضوری انجام شده و ظرف چند روز آینده احراز هویت الکترونیکی با راهبری شرکت سپرده گذاری مرکزی و همکاری شرکت یوآیدی و شرکت آسان پرداخت وارد فاز اجرایی شده و از طریق اپلیکیشن "آپ" قابل انجام خواهد بود. به این ترتیب، جهت انجام احراز هویت برای ثبت نام در سامانه سجام، نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت و... نبوده و متقاضیان به راحتی از طریق اپلیکیشن آپ و ارسال مشخصات و یک فیلم ۵ ثانیه از خود، امکان احراز هویت به صورت غیرحضوری را خواهند داشت.

وی افزود: مهم‌ترین مزیت احراز هویت الکترونیکی، عدم نیاز به مراجعه حضوری، کاهش اتلاف زمان مردم در صف­ها و صرف زمان و هزینه ایاب و ذهاب خواهد بود. با در نظر گرفتن همه هزینه­های غیر مستقیم احراز هویت حضوری، احراز هویت دیجیتال بسیار بصرفه خواهد بود.

مدیر عامل شرکت یوآیدی در مورد راهکارهای به حداقل رساندن خطا در این سیستم اظهار کرد: در همه جای دنیا، سیستم­های احراز هویت که بر مبنای هوش مصنوعی فعالیت می کنند، بصورت هیبرید کار می کنند. یعنی در قسمت هایی که به سیستم هوش مصنوعی اطمینان کامل وجود دارد، داده ها به سمت هوش مصنوعی هدایت می شود و در قسمت هایی که به هوش مصنوعی اطمینان کامل وجود ندارد، اطلاعات جهت بررسی به سمت اپراتور (نیروی انسانی) هم فرستاده می شود تا امنیت اطلاعات ارائه شده تایید شود. در این مورد نیز، اطلاعات کاربران هم توسط هوش مصنوعی و هم اپراتور سیستم چک می شود تا اطمینان حاصل کنیم این اطلاعات از سوی خود شخص، ارائه شده است.

شمساپور در ادامه گفت: احراز هویت دیجیتال در دنیا، در کنار روش های سنتی و معمول، امکان ارائه بسیاری از خدمات را بصورت غیر حضوری فراهم کرده است. به عنوان مثال بانک­هایی در دنیا داریم که هیچ شعبه­ای ندارند و از طریق ویدیو سلفی احراز هویت می­کنند و یا بسیاری از خدمات دولتی با این روش غیر حضوری شده­اند. اجرایی شدن طرح احراز هویت الکترونیکی در ایران، مرهون حمایت ها و ذهن باز وزیر اقتصاد و مدیران شرکت سپرده گذاری مرکزی و همچنین معاونت علمی ریاست جمهوری است. امیدواریم بعد از اجرای این طرح، در مرحله بعدی وارد حوزه برگزاری مجامع به شکل الکترونیک و نیز بانکداری دیجیتال هم شویم و امکان ارائه خدمات بانکی، خدمات دولتی، خدمات شهرداری­ها و خدمات اپراتورهای تلفن همراه به شکل کاملا غیر حضوری و بدون نیاز به مراجعه فراهم کنیم.

وی در رابطه با امکان صادرات این خدمات اظهار کرد: با توجه به تقاضای بالای داخلی اولویت کوتاه­ مدت شرکت یوآیدی، ارایه خدمات در داخل کشور است؛ با این وجود با توجه به نقشه راه شرکت در یک سال آتی سعی خواهیم کرد این خدمات در سایر کشورهای منطقه نیز ارائه گردد.

وی در خاتمه تصریح کرد: اجرایی شدن این طرح مدیون زحمات تیم دانش­ بنیان یوآیدی در ۲ سال گذشته و حمایت وزارت اقتصاد، سازمان بورس و معاونت علمی جهت ایجاد بستر اقتصاد هوشمند بود.در صورت همراهی بانک مرکزی و وزارت ارتباطات آماده هستیم طرح احراز هویت دیجیتال غیرحضوری را برای سایر خدمات حضوری هم پیاده­ سازی کنیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بورس نیوز بررسی کرد؛

مستقیم، دادگاه!

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

نحوه فروش "سهام عدالت" و تاثیر آن بر "بورس"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
اگه بشه عالی میشه
سلام
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
سلام میخواستم بدونم احراز هویت کارت ملی پس چه بود
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
من گزینه غیر حضوری در آپ پیدا نکردم و فقط لینکی برای دیدن مراکز احراز هویت حضوری داده شده بود
سهامدار
France
دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۷
باقیمانده سودسال۹۷و سودکامل۹۸و سودسال۹۹چی شد؟!
و چی میشه؟!
برای فروشندگان و دارندگان و...