بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

 روال کلی بازار در اصلاح

افرادی که جنس سرمایه گذاری مستقیم را انتخاب کرده و قصد فروش سهام عدالت را دارند طبق اعلام وزارت اقتصاد حدود ۱۰ میلیون کد هستند.
کد خبر : ۲۱۹۳۵۶
 روال کلی بازار در اصلاح/ فروش سهام عدالت بر
 
 
مهدی افضلیان، کارشناس بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: در صورت تمایل به فروش این ۱۰ میلیون کد، فشار فروش ۲۵ هزار میلیاردی (با میانگین یک میلیون یا ۵۰۰ هزار تومان) در بازار ایجاد می‌شود. 

وی ادامه داد: در بررسی بازار فعلی روزانه حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان روزانه معامله می‌شود بنابراین فروش ۱۰ میلیون کد عدد خاصی برای بازار سرمایه محسوب نشده و خریدار خود را در بازار دارد. 

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: افرادی که قصد فروش یا مراجعه به بانک‌ها را دارند تعهد نامه‌ای را پر کرده و کارگزار بانکی یا کارگزاری طرف فروشنده سهام عدالت برای سرمایه گذار با اختیار خود در زمان‌های متفاوت امکان فروش را ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: به این شکل نیست که امروز فرم درخواست فروش پر شده و روز بعد به فروش برود، این اختیار به کارگزاری داده می‌شود که با توجه به شرایط و قیمت‌های مختلف سهام را بفروشد. 

افضلیان به بازار در شرایط به فرض منفی اشاره کرد و گفت: کارگزار بانکی یا کارگزار طرف قرارداد این امکان را دارد که در چنین شرایطی سهام عدالت را نفروشد و از فشار فروش در بازار کم کند. 

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: به طور کلی نمی‌توان گفت که شرایط عرضه وضعیت ناپایداری را به دلیل فروش سهام عدالت ایجاد کند، اما روال کلی بازار در وضعیت اصلاح بوده و نمی‌تواند دلیلی بر بحث فروش سهام عدالت باشد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

واکنش بازار به اخبار ETF‌های پیش رو

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

نحوه فروش "سهام عدالت" و تاثیر آن بر "بورس"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۹
آخه این کارشناستان نمیدونه معامله 10 تا 15 هزار میلیارد مربوط به تعداد سهام های عدالت نیست بلکه مال کل سهام های بورسه.
شما آمار مبادلات روزانه سهام هایی که در سبد سهام عدالت هستن را ملاک بگیر.
همین فارس که معاملات روزانه اش به 20 میلیون هم نمیرسه چطور میتونه 3.5 میلیارد سهم تازه 30 درصد از 10 میلیون را در خودش هضم کنه.
ناشناس
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
باید آمادگی یک هفته منفی دیگر ار نیز داشت تا انتهای هفته آینده
فعال اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
قابل توجه مدیران بورس: یک کار مهمتر باید انجام شود و اون اولویت در اردرگزاریهاست که همیشه حقوقیا و کارگزاریا از اول بر مردم عادی اولویت داشتن و همیشه اول اوردرهای اونا وارد سیستم میشه و بعد مال باقی مردم.این کار همیشه ضررهای جبران ناپذیری به مردم وارد کرده و رانت خیلی بزرگی بنفع کارگزاریها و حقوقیهاست که باید هر چه سریعتر اصلاح شود.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
ایا امکان اینکه بتوان متوجه قیمت فروش سهام از طریق کارگزار بانک شویم هست ؟ یعنی بدانیم بانک با چه نرخی سهام را بفروش رسانده است ؟
بنده
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
افرداری که دفعه قبل اقدام به فروش 30 درصد از سهام عدالتشان را کردن . تمام سهام باارزششان مفت رفته و 60 درصد مابقی سهام بیخود است.