بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
زیر مجموعه‌ای که سهامدارش را خوشبخت کرد؛

"دفارا" عصای دست "دپارس"

شاید مهمترین دلیل رشد چشمگیر سودآوری این شرکت مربوط شناسایی سود ناشی از درآمد زیر مجموعه‌ها بوده که عمدتا مربوط به شرکت داروسازی فارابی است
کد خبر : ۲۲۱۲۱۲

زیر مجموعه‌ای که سهامدارش را خوشبخت کرد


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، علیرغم رشد مقادیر و نرخ‌های فروش محصولات در سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با سال مالی ۱۳۹۷، مهمترین عامل رشد چشمگیر سودآوری شرکت پارس دارو، تحقق سود خالص و تقسیم سود قابل توجه شرکت داروسازی فارابی به عنوان زیرمجموعه این شرکت بوده است.

زیر مجموعه‌ای که سهامدارش را خوشبخت کرد

بی شک یکی از موثر‌ترین عوامل افزایش مقادیر و مبالغ فروش این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ را می‌توان به افزایش در حدود ۲۱۳ میلیون فروش قرص و کپسول داخلی مرتبط دانست که این موضوع منجر به رشد بیش از ۷۸۸ میلیارد ریالی فروش این محصول در این مدت هم شده است.

زیر مجموعه‌ای که سهامدارش را خوشبخت کرد

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌شود، افزایش چشمگیر مقادیر فروش داخلی این شرکت به همراه رشد چشمگیر نرخ‌های فروش از جمله عوامل تاثیرگذار بر رشد درآمد‌های این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ بوده که این موضوع منجر به تحقق سود عملیاتی ۱.۲۲۱ میلیارد ریال شده است.

اما شاید مهمترین دلیل رشد چشمگیر سودآوری این شرکت مربوط شناسایی سود ناشی از درآمد زیر مجموعه‌ها بوده که عمدتا مربوط به شرکت داروسازی فارابی است.

زیر مجموعه‌ای که سهامدارش را خوشبخت کرد

در نهایت تحقق بیش از ۳.۰۴۹ میلیارد ریال سود خالص و ثبت رشدی ۲۴۵ درصدی در صورت‌های مالی حسابرسی نشده سالانه این شرکت در کنار رشد معنادار قیمت سهام این شرکت، سالی به یاد ماندنی را برای سهامدارانش رقم زد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر