بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
اصلی‌ترین دغدغه سهامداران این شرکت شوینده؛

عدم افزایش چشمگیر سود خالص "شکلر"

کاهش فروش سود پرک صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از جمله تاثیر گذارترین عوامل در درآمد‌ها و سودآوری این شرکت در ۹ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ است.
کد خبر : ۲۲۱۷۱۶

عدم افزایش چشمگیر سود خالص

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز همانگونه که بسیاری از فعالین بازار سرمایه اطلاع دارند، در ماه‌های گذشته و به واسطه شیوع ویروس کرونا تمایل خرید سهام شرکت‌های تولید کننده مواد شوینده و یا ضدعفونی کننده افزایش یافته و خرید سهام شرکت نیروکلر به دلیل تولید آب ژاول و ... نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

با این حال صورت‌های مالی ۶ماهه و اکنون ۹ ماهه نیروکلر حاکی از عدم رشد چشمگیر سودآوری این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و البته متناسب با رشد قیمت سهامش است.

عدم افزایش چشمگیر سود خالص

یکی از نکات قابل تامل صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت در گزارش ۶و ۹ ماهه سال مالی ۱۳۹۹، کاهش بیش از ۲۸ درصدی نرخ‌های فروش سود پرک داخلی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بوده که این موضوع منجر به فروش صادراتی این محصول و شناسایی در حدود ۳۳۶ میلیارد ریالی درآمد از این محل گردیده است.

عدم افزایش چشمگیر سود خالص

همانگونه که در جدول فوق نیز ملاحظه می‌گردد شاهد کاهش فروش سود پرک صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل می‌باشیم که این موضوع از جمله تاثیر گذارترین عوامل در درآمد‌ها و سودآوری این شرکت در ۹ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ است.

در انتها این شرکت با تحقق درآمدی ۱.۴۳۴ میلیارد ریالی و ۲۱ درصد افزایش نسبت به ۹ماهه نخست سال قبل، سود خالصی ۶۴۳ میلیارد ریالی محقق نموده است که تنها ۱۸ درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
نیمه پر لیوان رو چرا نگاه نمیکنید خیلی از شرکتها که بسیار زیان ده بوده اند رشد چند برابری در سهامشون داشتند این شرکت سود آوری خیلی خوبی داشته لطفا فاز منفی ندید