بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
رئیس هیات مدیره کانون سهام عدالت در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اذعان کرد:

اقدام عجولانه و مشکل‌تراشی برای سهامداران "سهام‌عدالت"

اعتراضاتی نسبت به عدم آگاهی و درخواست تغییر در سامانه از سوی مردم مطرح شده که از طریق دفتر مدیریت اقتصادی مقام معظم رهبری این امر پیگیری شده و امید می‌رود که امکانات ویرایش و تغییر برای افراد فراهم شود.  
کد خبر : ۲۲۱۸۲۲
 
پیگیری برای تغییر روش مستقیم به غیر مستقیم/ اقدام عجولانه و ایجاد مشکل در اطلاع رسانی
 
ابراهیم قربانی رئیس هیئت مدیره کانون سهام عدالت به بورس نیوز گفت: استنباطی مبنی بر اصرار دولت به روش مستقیم برای سهامداران سهام عدالت وجود ندارد. 

وی ادامه داد: حقی به سهامدار داده شده که در صورت تمایل برای مدیریت شخصی، روش مستقیم و یا سپردن مدیریت سبد به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی روش غیر مستقیم را انتخاب کند، حال افراد آشنا با بازار سرمایه، برای جلوگیری از خرد شدن سهام و کاهش ارزش، روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند. 

قربانی خاطر نشان کرد: تاکنون ۸۰ درصد از مردم، روش غیر مستقیم را انتخاب کرده و برخی اخبار منتشره از سوی سخنگوی شورای عالی بورس بر این مبناست که فرصت انتخاب آگاهانه در اختیار مردم قرار بگیرد. 

رئیس هیئت مدیره کانون سهام عدالت به اظهارات مقام معظم رهبری در بند سه ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت اشاره و اظهار کرد: در این بند تاکید شده که مسئولین و شورای عالی بورس، مردم را به ماندگاری در شرکت‌های سرمایه گذاری استانی (روش غیر مستقیم) تشویق کنند. 

وی افزود: برخی مشکلات به سال ۹۵ باز می‌گردد که باید سهام عدالت مطابق با مقررات آزاد می‌شد، ولی اتفاق رخ نداد و سرانجام با پیگیری مراجع ذیصلاح و دفتر مقام معظم رهبری انجام گرفت.

قربانی خاطر نشان کرد: برخی کوتاهی‌ها در این میان رخ داد که اقدامات عجولانه باعث ایجاد مشکلات در اطلاع رسانی به مردم شد و بسیاری از افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند، پس از کسب آگاهی به این نتیجه رسیده اند که روش غیر مستقیم انتخاب بهتری برای مدیریت سهام عدالت است. 

وی ادامه داد: اعتراضاتی نسبت به عدم آگاهی و درخواست تغییر در سامانه از سوی مردم مطرح شده که از طریق دفتر مدیریت اقتصادی مقام معظم رهبری این امر پیگیری شده و امید می‌رود که امکانات ویرایش و تغییر برای افراد فراهم شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جمشید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
باید این اتفاق بیافتد که اگر شخصی با اصرار یا پیشنهاد دیگران روش مستقیم را انتخاب کرده یکبار دیگر فرصت این را داشته باشد که بتواند روش غیر مستقیم را انتخاب کند . کار سخت و چالش برانگیزی هم که نیست . میتوان یکبار دیگر در مدت مثلا پنج روز به همه فرصت داد تا روش مناسب خود را انتخاب کنند .