بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
گزارش هفتگی صندوق های سرمایه گذاری در سهام ( هفته منتهی به ۱۰ تیرماه ۹۹)

صندوق های سرمایه گذاری پربازده و کم بازده هفته کدامند

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق های یکم آبان با ۱۶.۱ درصد بوده است.
کد خبر : ۲۲۲۷۰۳
صندوق های سرمایه گذاری پربازده و کم بازده هفته کدامند
 
بورس نیوز در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد. همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است. میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.
 
ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام به بیش از ۴۴۰ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به هفته قبل در حدود ۴۸ هزار میلیارد ریال افزایش را نشان می‌دهد. در این هفته شاهد حضور سرمایه گذاران جدید در صندوق‌های در سهام و تزریق سرمایه گذاری جدید به مبلغ ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی هستیم. ارزش آورده‌های جدید سرمایه گذاران در هفته گذشته را می‌توان یکی از بیشترین افزایش ارزش‌ها در صندوق‌های سهامی عنوان کرد. افزایش ۳.۵ درصدی تنها در عرض یک هفته گذشته را می‌توان نشانی دیگر از هجوم نقدینگی به بازار سرمایه دانست.
 
صندوق های سرمایه گذاری پربازده و کم بازده هفته کدامند
صندوق های سرمایه گذاری پربازده و کم بازده هفته کدامند
صندوق های سرمایه گذاری پربازده و کم بازده هفته کدامند

میانگین بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام در هفته منتهی به ۱۰ تیر ماه به ۸.۷ درصد رسیده است. این در حالی است که بازدهی بازار بر اساس معیار شاخص کل معادل ۱۱.۱ درصد و بر اساس معیار شاخص کل هم وزن معادل ۵.۲ درصد بوده است. تنها ۱۰ صندوق از میان ۶۶ صندوق سرمایه گذاری در سهام بازدهی بیشتری را نسبت به بازدهی شاخص کل داشته اند و ۵۶ صندوق بازدهی کمتری را محقق کرده اند.
 
بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق‌های یکم آبان با ۱۶.۱ درصد، صندوق اندیشه خبرگان سهام با ۱۳.۶۳ درصد و صندوق افق روشن بانک خاورمیانه با ۱۲.۱۲ درصد بوده است.

همچنین کمترین بازدهی هفتگی نیز مربوط به صندوق سهم آشنا با ۲.۳ درصد، صندوق سرمایه گذاری سبحان با ۴.۱ درصد و صندوق ارزش کاوان آینده با ۴.۶۷ درصد بوده است.

بیشترین بازدهی سالیانه صندوق‌های سهامی مربوط به صندوق ارزش کاوان با ۸۴۳ درصد بازدهی در یک سال گذشته است. پس از آن دو صندوق نقش جهان و بورسیران به ترتیب با ۷۲۴ و ۶۲۰ درصد قرار دارند.
 کمترین بازدهی سالیانه نیز مربوط به صندوق‌های تدبیرگران فردا، مشترک پیشرو و فیروزه موفقیت به ترتیب با ۳۰۷، ۳۵۲ و ۳۵۳ درصد بازدهی است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۸
سلام دوستان
هرکس کارگزاری آگاه داره،لطفا بره توی باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه در قسمت معرفی معرف میتونید کد GH1471 را بزنید و از ۱۵ درصد تخفیف در کارمزد معاملات برخوردار بشین.و هم ۴۰۰ امتیاز جایزه بگیرید.ممنون