بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

۳ پارامتر تکان دهنده "بورس"

پارامتر اول (دلار) همچنان با قدرت وجود داشته، در خصوص بهبود پارامتر دوم (بیماری کرونا) نیز هنوز سیگنال درمانی یافت نمی‌شود و در نهایت پارامتر سوم یعنی حمایت دولت نیز با‌ای تی اف‌های در راه به عنوان عاملی موثر بر رشد بازار سرمایه همچنان پابرجاست.  
کد خبر : ۲۲۲۹۳۲
۳ پارامتر تکان دهنده
 
بهروز شهدایی، کارشناس بازار سرمایه در ارزیابی بازار به بورس نیوز گفت: در نگاهی کلی به بازار می‌توان دریافت، نخستین پارامتری که در سال ۹۸، موج اولیه برای رشد را در بازار ایجاد کرد، نرخ دلار بود، فعالین بازار نیز براساس جایگزینی نرخ جدید دلار، نگاهی جدید به قیمت‌ها اعمال کرده و حرکت اول بازار سرمایه ایجاد شد. 

وی به بیماری کرونا نیز اشاره و اظهار کرد: موج این بیماری باعث شد بسیاری از تجارت‌های متوسط و کوچک، در حرکت‌های اولیه از فعالیت افتاده و پول جدیدی توسط موج دومی‌ها و نقدینگی بی بازده وارد بازار سرمایه شد و موج را تقویت کرد.

شهدایی در تشریح موج سوم اضافه کرد: بحث تحریم‌ها و اراده دولت برای رونق بازار سرمایه و فروش‌ای تی اف ها، واگذاری و حمایت بانک مرکزی، کاهش نرخ بهره بانک، حمایت مجلس و خط زدن قوانینی که بازار را تحریک می‌کرد، باعث شد موج سوم ایجاد شده و حالتی تازیانه‌ای به بازار اعمال و رشدی عجیب و غریب و خوب را در سال ۹۹ ایجاد کرد. 

وی تقویت هر سه پارامتر را امری تاثیرگذار بر بورس دانست و گفت: تقویت هر کدام از پارامتر‌ها این انتظار را برای فعالان خواهد داشت که بازار حداقل رشد را حفظ کند، همچنین بحث افزایش نرخ دلار بالای بیست هزار تومان نیز باعث شد پارامتر اول رشد و مجددا تقویت شود. 

این کارشناس بازار سرمایه به نکته‌ای مهم اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد افزایش نرخ، خواست بازار باشد، این درخواست شخصی نبوده بلکه برآیند کلی بازار است و به دلیل عواملی، چون عرضه، تقاضا و تحریم به صورت افزایشی ادامه خواهد یافت. 

شهدایی در پایان اضافه کرد: پارامتر اول (دلار) همچنان با قدرت وجود داشته، در خصوص بهبود پارامتر دوم (بیماری کرونا) نیز هنوز سیگنال درمانی یافت نمی‌شود و در نهایت پارامتر سوم یعنی حمایت دولت نیز با‌ای تی اف‌های در راه به عنوان عاملی موثر بر رشد بازار سرمایه همچنان پابرجاست
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

جلب توجه هلدینگ‌ها و سهام خاص برای ETF بعدی

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

"عرضه"، "تقاضا" و عدم تعادل در بازار ارز 

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

معدنی و فلزی‌ها در مقابل نهنگ‌های "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سیگنال ناظر به بازار سرمایه

ارسال نظر