بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
گزارش بورس نیوز از یک نشست خبری؛

جذب سرمایه ۳ میلیارد تومانی "مزبار"

نشست خبری استارتاپ "مزبار "با حضور ایمان ضیایی، بنیانگذار، بهنام جباری مدیر بخش برنامه ریزی، طا‌ها هاشمی مدیربخش عملیات، نرگس مستجیر مدیر بازاریابی و امیر حسین بحرینی سرمایه گذار فرشته این استارتاپ برگزار شد.
کد خبر : ۲۲۳۰۲۹
جذب سرمایه ۳ میلیارد تومانی
 
 
به گزارش بورس نیوز، ایمان ضیایی، بنیانگذار مزبار اظهار کرد: این استارتاپ در بهمن ۹۶ با سرمایه شخصی شروع به کار کرده و در ابتدا بر ارائه فینگرفود به برگزار کنندگان مهمانی تمرکز داشته؛ این استارتاپ موفق به عبور از عرف زمانی فینگرفود (۴۸ ساعت) شده و در عرض ۴ ساعت آن را به مشتریان خود تحویل می‌دهد.

وی در خصوص حجم بازار صنعت پذیرایی در کشور خاطر نشان کرد: از هر تهرانی در هفته به طور متوسط به میزان ۳۰ هزار تومان پذیرایی شده و حجم بازار صنعت پذیرایی در شهر تهران ۱ میلیارد دلار است؛ بنابراین سعی شده با ذات تجارت آنلاین افراد را به صورت آفلاین گردآوری کنیم.

در ادامه بنیانگذار مزبار به چالش‌های این استارتاپ طی فعالیت بیش از ۲ سال خود اشاره و اظهار کرد: در سال ۹۷ به دلیل جهش ارزی، مزبار با مشکلاتی مواجه شد، اما اثرات آن در آبان ۹۷ تعدیل شد. همچنین مسائل ایجاد شده با "سیپ اپ"، ۸۵ درصد از کاربران با IOS را نیز دچار مشکل کرد.

وی در خصوص تاثیر کرونا بر عملکرد شرکت افزود: بیماری کرونا باعث افت ۸۵ درصدی فروش مزبار شد، اما در فروردین و اردیبهشت ۹۹ برطرف شده و به طور کل در فاصله بین آبان ۹۶ تا ۹۸ مزبار رشدی ۱۰۰۰۰ درصدی را تجربه کرد.

ضیایی از جذب ۳ میلیارد تومان سرمایه از یک سرمایه‌گذار فرشته و از برنامه این استارتاپ برای جذب راند جدید سرمایه تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

بنیانگذار مزبار از تبدیل شدن این استارتاپ به مارکت پلیس صنعت پذیرایی سخن گفت و افزود: زین پس مارکت‌پلیس "مزبار" تمام بازیگران صنعت پذیرایی چه در قالب محصولات و چه در قالب خدمات را در خود جای خواهد داد همچنین این مارکت‌پلیس به مردم استان تهران و البرز هم در زمینه محصولات و سایر خدمات و به مردم کل کشور در زمینه محصولات خدمات‌رسانی خواهد کرد.

ضیایی در پایان حجم بازار آجیل و خشکبار کشور را نیز چیزی حدود ۱ میلیارد دلار اعلام کرد و از عرضه ۱۱۰ آیتم آجیل و خشکبار و ۴۵۰ آیتم غذایی در این استارتاپ خبر داد.

در ادامه، نرگس مستجیر، مدیر بخش بازاریابی مزبار مشتریان این استارتاپ را مشتری‌های خانگی و شرکت‌ها معرفی و اظهار کرد: در بخش B۲c عمده‌ترین سفارش‌ها در مزبار توسط زنان خانه‌دار و سپس مردان مجرد به ثبت می‌رسد. در بخش B۲B افراد برگزارکننده همایش‌ها و تالار‌ها از جمله مشتریان مزبار هستند. همچنین سازمان‌ها برای هدایای سازمانی و سفارتخانه‌ها برای پذیرایی مراسم‌های خود از خدمات مزبار استفاده می‌کنند.

مستجیر در رابطه با نحوه جذب مشتریان به استارتاپ مزبار گفت: در بخش B۲C جذب مشتری از طریق شبکه‌های اجتماعی آسان‌تر بوده، ولی در بخش B۲B به صورت سنتی و با مذاکره رو در رو مشتری جذب می‌کنیم.

امیرحسین بحرینی که اخیرا به صورت شخصی در مزبار سرمایه‌گذاری کرده است نیز به دلایل انتخاب مزبار اشاره کرد و گفت: یکی از انگیزه برای انجام این سرمایه‌گذاری مشاهده تحولات در حوزه استارتاپ‌ها بود. به نوعی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این حوزه شدم. انگیزه دیگرنیز آشنایی و اعتماد به توانایی‌های بنیانگذار مجموعه بود. بزرگترین هدف این سرمایه‌گذاری تبدیل مزبار به مارکت‌پلیس بود که اتفاق افتاد. همچنین لازم است که مزبار در بخش B۲B فعالیت خود را گسترش دهد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در رویداد نکست اینوست بررسی شد؛

ورود استارت آپ‌ها به "بورس "، "فرصت" یا "چالش"

در رویداد نکست اینوست بررسی شد؛

ورود استارت آپ‌ها به "بورس "، "فرصت" یا "چالش"

ارسال نظر