بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
گزارش ضعیف "فایرا" در دوره سه ماهه اول امسال؛

افت ۳۸ درصدی سودآوری علی رغم رشد درآمد‌های عملیاتی

درآمد‌های عملیاتی محقق شده در این دوره زمانی به ۹ هزار و ۶۸۳ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۲۳۵۸۳

افت ۳۸ درصدی سودآوری علی رغم رشد درآمد‌های عملیاتی

به گزارش وااحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت آلومینیوم ایران در سه ماهه نخست سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۸۳۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی و معادل ۱۶۰ ریال به ازای هر سهم شده است.

افت ۳۸ درصدی سودآوری علی رغم رشد درآمد‌های عملیاتی

سود محقق شده شرکت همان گونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌شود، کاهش ۳۸ درصدی را نسبت به سه ماهه سال گذشته نشان می‌دهد. این موضوع در حالی روی می‌دهد که درآمد‌های عملیاتی شرکت نسبت به سال گذشته رشد ۲۳ درصدی داشته است.

درآمد‌های عملیاتی محقق شده در این دوره زمانی به ۹ هزار و ۶۸۳ میلیارد ریال رسیده و مقادیر فروش محصولات شرکت که عمدتا شامل شمش آلیاژی و شمش بیلت بوده به بیش از ۴۰ هزار تن رسیده و مقادیر فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

این شرکت پیش بینی کرده که در ۹ ماهه باقیمانده سال جاری موفق به فروش ۱۵۰.۷۲۹ تن انواع شمش آلومینیوم شده و انتظار می‌رود که ۵۵ هزار تن از این فروش در بازار‌های صادراتی محقق شود.

حاشیه سود عملیاتی شرکت افت محسوسی داشته و به ۹ درصد رسیده و این نسبت در سه ماهه سال گذشته بیش از ۲۲ درصد بوده است. رشد هزینه‌های تولید در کنار ثبات نسبی نرخ‌های فروش منجر به کاهش حاشیه سود عملیاتی و کاهش سودآوری شرکت شده است.

لازم به ذکر است، متوسط نرخ فروش هر تن شمش بیلت به ۲۵۱ میلیون و نرخ فروش شمش خالص به ۲۴۰ میلیون ریال به ازای هر تن رسیده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نرخ‌گذاری فلزات نیازمند مداخله‌ جدی نهادهای نظارتی شد؛

افزایش نگران‌کننده نرخ‌های فروش "فایرا"

فروش بیش از ۱۳.۴۰۰میلیارد ریالی از ابتدای سال ثبت شد؛

افزایش اندک نرخ "فایرا" در بورس‌کالا

ارسال نظر