بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
نرخ قیمت شانه‌های تخم مرغ نیز مانع از افت قیمت سهام نشد؛

"سیمرغ" بی‌بال و پر و سهامداران چشم‌انتظار

به نظر می‌رسد که سهامداران این شرکت نمی‌بایست در انتظار تحولاتی جدی در سودآوری انتهای سال این شرکت تولیدکننده تخم مرغ و محصولات جانبی باشند.
کد خبر : ۲۲۳۹۳۰

رشد قیمت شانه‌های تخم مرغ

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شاید افت در حدود ۲۵درصدی قیمت سهام شرکت سیمرغ در یک ماهه اخیر حاکی از شرایط نه چندان مناسب سودآوری این شرکت در سال گذشته باشد با این وجود، صورت‌های مالی ۶ ماهه منتشر شده این شرکت در سامانه کدال تعدیل مثبت قابل توجهی در این مدت به ثبت رسانده است.

رشد قیمت شانه‌های تخم مرغ

سهمی که پس از عرضه اولیه و به لطف حباب ایجاد شده در بازار سهام، حتی قیمت‌های بیش از ۴۰.۰۰۰ ریال را هم به ثبت رسانده بود، در گزارش ۶ماهه حسابرسی نشده خود خبر از شناسایی ۲۷۷ ریال سود خالص به ازای هر سهم می‌دهد.

بی شک رشد حاشیه سود ناخالص این شرکت به دلیل افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش بوده و مهمتر و تامل‌برانگیزتر از این عامل می‌توان به افت چشمگیر مقادیر فروش شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره داشت.

همچنین شناسایی بیش از ۱۰۱ میلیارد ریال زیان ناخالص ناشی از فروش جوجه‌های یکروزه گوشتی در ۶ماهه نخست و افت چشمگیر تناژ فروش کود مرغی از جمله مطالب با اهمیت مندرج در عملکرد این شرکت به شمار می‌رود.

با این حال به نظر می‌رسد که سهامداران این شرکت نمی‌بایست در انتظار تحولاتی جدی در سودآوری انتهای سال این شرکت تولیدکننده تخم مرغ و محصولات جانبی باشند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
آیا "رکود مصرف" سودآوری را از این شرکت می‌رباید؛

"سیمرغ" و باز هم تعدیل منفی سودآوردی

قابل توجه سهامداران این شرکت؛

"سیمرغ" از راه رسید

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
گم شو بابا