بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بازدید کارگروه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن از هلدینگ خلیج فارس را تشریح کرد.
کد خبر : ۲۲۳۹۸۸

بررسی صادرات، تولید و سرمایه گذاری در هلدینگ خلیج فارس

به گزارش بورس نیوز، حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح بازدید کارگروه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن از هلدینگ خلیج فارس، اظهار کرد: آقای ربیعی مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس تصویری از ساختار و وضعیت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ارائه کرد.

نماینده مردم فسا در خانه ملت با بیان اینکه براساس گزارش ارائه شده ۹۰ درصد پتروشیمی‌ها پس از انقلاب ساخته شده، افزود: اگرچه تمامی پتروشیمی‌ها پیش از سال ۸۸ دولتی بودند، اما پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی خصوصی سازی در این حوزه کلید خورد.

وی با بیان اینکه براساس گزارش‌های ارائه شده بخشی از پتروشیمی‌ها بابت رد دیون به صندوق‌های بازنشستگی واگذار شد، ادامه داد: اگرچه در حال حاضر پتروشیمی دولتی نداریم و تمام پتروشیمی‌ها خصوصی، تحت نظارت صندوق بازنشستگی، سهام عدالت و... بوده، اما شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور، سیاستگذار این حوزه است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در این نشست گزارشی از وضعیت سهام، صادرات، جایگاه تولید، سرمایه گذاری و... در هلدینگ خلیج فارس نیز ارائه شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر