بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت:افزایش ۲.۸ درصدی تسهیلات ارائه شده نسبت به سال گذشته، نشان می‌دهد عملکرد‌ها در راستای ارائه ۴۰ درصد از تسهیلات به بخش صنعت و معدن است.
کد خبر : ۲۲۴۱۲۸

رشد ۲.۸ درصدی تسهیلات اعطایی در بخش صنعت و معدن

به گزارش بورس نیوز، عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی درخصوص اعطای تسهیلات بانکی به بخش صنعت، معدن، اظهار کرد: تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات اعطایی ۳۴.۸ درصد بوده که این عدد در سال گذشته ۳۲ درصد بود؛ افزایش ۲.۸ درصدی تسهیلات ارائه شده نسبت به سال گذشته، نشان می‌دهد عملکرد‌ها در راستای ارائه ۴۰ درصد از تسهیلات به بخش صنعت و معدن است.

وی افزود: براساس قانون باید تا پایان برنامه ششم توسعه ۴۰ درصد از تسهیلات بانک‌ها به بخش صنعت و معدن تخصیص یابد، تمام تلاش‌ها نیز در راستای تحقق این مهم است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: براساس اصول اقتصادی، تخصیص اعتبار به بخش‌های مختلف باید براساس ارزش افزوده آن بخش باشد، اما در راستای حمایت از تولید سهم بخش صنعت و معدن در ایجاد ارزش افزوده حدود ۲۸ درصد است بنابراین بسیاری معتقدند که سهم این بخش از تسهیلات نباید بیش از ۲۸ درصد باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر