بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز: 

چالشِ شاخصِ ۲ میلیون واحدی 

روز گذشته شاهد ثبت رکورد جدیدی در بازار سرمایه بودیم. شاخص کل با بیش از ۵۱.۷۰۰ واحد افزایش دیگر به بیش از یک میلیون و ۹۵۲ هزار واحد رسید که مرز ۲ میلیون واحدی چالش‌هایی را در بازار ایجاد کرده است. 
کد خبر : ۲۲۴۱۸۱
چالشِ شاخصِ ۲ میلیون واحدی 
 
 
 
نوید خاندوزی کارشناس بازار سرمایه در بررسی وضعیت بازار روز جاری به بورس نیوز گفت: بخشی از بازار به خاطر مرز هیجانی و روانی رسیدن به ۲ میلیون با چالش‌هایی مواجه شده، اما عمده دلیل افزایش عرضه‌ها در بازار را می‌توان بازدهی اخیر بورس عنوان کرد. 

وی ادامه داد: از سویی دیگر بازار دوباره از سهام عدالت و رفتار‌های ناشناخته سهامداران دچار واهمه شده و همه مسائل دست به دست هم می‌دهد تا مقداری بازار پرعرضه دنبال شود. 

خاندوزی تصریح کرد: دولت تلاش می‌کند در نماد‌هایی که قادر به عرضه آنهاست، فروشنده سهام باشد و این امر نیز بر بازار تاثیرگذار خواهد بود. 

به گزارش بورس نیوز، در بازار امروز با توجه به نزدیک شدن شاخص کل به مرز روانی ۲ میلیون واحدی انتظار رشد عرضه‌ها وجود داشت. این در حالی است که در ساعات پایانی معاملات روز گذشته نیز شاهد افزایش عرضه‌ها در گروه‌هایی همچون پالایشگاهی، فلزات و پتروشیمی بودیم و برخی از نماد‌های بزرگ این صنایع همچون هلدینگ معادن و فلزات و هلدینگ خلیج فارس قیمت‌های منفی ۵ درصدی را نیز تجربه کردند. به نظر می‌رسد که همچنان گروه‌های بانکداری، پالایشگاهی و خودرویی که دو گروه اخیر در آستانه تشکیل صندوق‌های دولتی قابل معامله هستند، همچنان بیشترین تقاضا را شاهد باشند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

موقتی و چرخشی بودن زمان بندی ساعت معاملات 

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

جلب توجه هلدینگ‌ها و سهام خاص برای ETF بعدی

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

تاثیر دلار بر ذهن "بورس" و دورنمای سودآوری برخی صنایع

ارسال نظر