بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵
به نظر می‌رسد که همچنان گروه بانکی پربیننده‌ترین و پرمعامله‌ترین گروه بازار باشد.
کد خبر : ۲۲۴۸۸۸

بانکی‌ها پرمعامله‌ترین گروه بازار

آنچه در بازار دیروز گذشت
به گزارش بورس نیوز، روز گذشته همان گونه که پیش بینی می‌شد همچنان شاهد ادامه روند نوسانی شاخص‌ها در بازار سرمایه بودیم. شاخص کل با رشد اندک ۱.۷۰۰ واحدی به یک میلیون و ۹۹۵ هزار واحد رسید تا همچنان در محدوده کانال ۲ میلیون واحدی باقی بماند. شاخص کل هم وزن نیز رشد ۰.۳۳ درصدی را در معاملات روز گذشته تجربه کرد.

در روز گذشته شاهد مشکلات کمتری در خصوص هسته معاملات بودیم. نماد‌های گروه بانکی روند رو به رشد بهتری را در میان سایر گروه‌های اصلی بازار داشتند و برخی نماد‌های این گروه همچون بانک اقتصاد نوین و بانک پارسیان صف‌های خرید جالب توجهی داشتند. با این حال، در گروه‌های پالایشگاهی و فلزات و برخی نماد‌های پتروشیمی شاهد افت قیمت‌ها بودیم. دو نماد پر طرفدار خودرویی یعنی ایران خودرو و سایپا نیز صف‌های فروش سنگینی را تجربه کردند.

ارزش کل معاملات بورس و فرابورس به بیش از ۳۴۰ هزار میلیارد ریال رسید که در نوع خود کم نظیر محسوب می‌شود.

سیاست و اقتصاد کلان

معاون پارلمانی رییس جمهوری از معرفی حسین مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی چهارشنبه ۲۲ مردادماه در صحن مجلس برگزار خواهد شد. گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای تصدی وزارت صنعت معدن و تجارت، کارشناسی مهندسی مواد و متالوژی، کارشناس ارشد مهندسی صنایع، دوره دکترای مدیریت استراتژیک را در سوابق تحصیلی خود دارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید با پیگیری مقدمات لازم، پذیرش ۵۰ شرکت بخش خصوصی در بورس تا پایان سال نهایی می‌شود. حسین سلاح ورزی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: همانطور که در جلسات قبلی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به موضوع ورود جدی‌تر این بخش به بازار سرمایه پرداخته شده بود، در جلسه اخیر این شورا نیز گام‌هایی جدید در این مسیر برداشته شد. به گفته وی، یکی از اصلی‌ترین مسائلی که همچنان در شورای گفتگو بحث در رابطه با آن ادامه دارد، تامین مالی پروژه‌های نیمه تمام از طریق بازار سرمایه است. بخش خصوصی آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده و به نظر می‌رسد امکان دستیابی به روشی قابل قبول وجود خواهد داشت.

براساس اعلام وزارت اقتصاد با برگزاری دهمین مرحله حراج اوراق مالی اسلامی تاکنون ۴۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از کسری بودجه تامین شده است. در ادامه اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور با هدف کاهش تبعات تورمی، خزانه‌داری کل کشور طی ماه‌های اخیر نسبت به انتشار و عرضه اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله برگزاری ۱۰ مرحله حراج اوراق بدهی میان بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهاد‌های مالی فعال در بازار سرمایه (از قبیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین مالی) از طریق کارگزاری بانک مرکزی و سیستم مظنه یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اقدام کرده است.

«امیرآبادی فراهانی» عضو هیات رئیسه مجلس: در جلسه امروز رئیس مجلس با تیم اقتصادی دولت، به دستور «قالیباف» کمیته مشترکی برای ساماندهی بازار ارز تشکیل و مقرر شد برای هماهنگی میان قوای سه گانه در این خصوص با رئیس قوه قضائیه نیز هماهنگ شود.

در خبری از حوزه سهام عدالت، نماد‌های مربوط به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در سامانه بازار سرمایه ثبت شده و به نظر می‌رسد که مقدمات معاملات این شرکت‌ها در هفته‌های پیش رو آماده شود.

در گروه فلزات شاهد عرضه سنگین محصولات شمش و اسلب فولاد پس از چند هفته عرضه قطره چکانی توسط شرکت‌های تولیدکننده محصولات ذکر شده بودیم. بیش از ۱۳۰ هزار تن شمش و اسلب در معاملات دیروز بورس کالا عرضه شد و قیمت اسلب و شمش در محدوده ۷۷.۰۰۰ تا ۸۴.۰۰۰ هزار ریال به ازای هر تن معامله شد. شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، فولاد کاوه جنوب کیش، فولاد خوزستان، فولاد خراسان و فولاد سیرجان از جمله شرکت‌های عرضه کننده در بازار دیروز بودند.

بازار امروز
برای بازار امروز با توجه به تعطیلات سه روزه پیش رو، انتظار نوسان مجدد قیمت‌ها و بعضا روند‌های نزولی در گروه‌های پالایشگاهی و خودرویی را داریم. به نظر می‌رسد که همچنان گروه بانکی پربیننده‌ترین و پرمعامله‌ترین گروه بازار باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سوی بانک پارسیان رخ داد؛

پروژه نیمه کاره "وپارس" راهی مزایده

عملکرد این بانک برای سهامداران، مطلوب‌تر شد؛

ادامه روند درآمدسازی "ونوین"

ارسال نظر