بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
در تحلیل کارشناسان بازار سرمایه بخوانید:

قدرت شاخص در برخورد با ناملایمات

برخی کارشناسان معتقدند که به دلیل ویژگی‌هایی خاص، بازار سرمایه توانسته در جذب نقدینگی‌های مختلف اعم از سپرده‌های بانکی و پول فعالان دیگر بازار‌ها موفق شده و این جریان پول بسیار قوی شاخص را رشد داده و مثبت نگه داشته است.
کد خبر : ۲۲۴۹۷۱

قدرت شاخص در برخورد با ناملایمات/// منتشر نشود

اینکه شاخص به چه سمت و سویی حرکت می‌کند بستگی به رفتار فعالان بازار واثر بر هم کنشی آن‌ها دارد. تا زمانی که موتور متحرک ورود نقدینگی سیل آسا به بورس روشن باشد، انتظار رشد شاخص علیرغم تمامی هشدار‌ها، اصرار‌ها و نظرات مختلف ادامه خواهد یافت اما؛ زمانی که این حرکت کندتر و فشار عرضه کمتر شود، رفتار‌های دیگر بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
در همین زمینه بورس نیوز به گفت‌وگو با کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه پرداخته تا حرکت بعدی شاخص مورد بررسی قرار گیرد.

امیر سیاحی،کارشناس بازار سرمایه

با توجه به روند معاملات و افزایش قیمت های جهانی احتمالا هفته بعد بازار با اقبال سهام های بزرگ روبرو خواهد شد و همچنان رشد سهام های شاخصی ادامه خواهد داشت، در این میان گروه های پالایشی ،فلزات و معدنی  می تواند رشد قیمت راطی هفته آتی تجربه کرده و باتوجه به اخبار خوب منتشره از این گروه، می توان  هفته مثبتی برای آن ها پیش بینی کرد.

حمیدرضا طریقی، مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام

عدد ۲ میلیون، مانع بسیار بزرگی برای شاخص محسوب شده و گروه "نهاد‌های ناظر "و "سهامداران " معتقدند اگر شاخص مرز ۲ میلیون واحدی را رد کند، با افزایش سرعت مواجه شده و تا محدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد (که بسیار زیاد است) خواهد رفت. از سویی دیگر، مرداد ماه مانند تمامی سال‌های گذشته نشان از سکون دارد چرا که تمام اخبار مثبت شرکت‌ها استفاده شده و به نظر می‌رسد شاخص تا پایان مرداد به سختی در محدوده بالای ۲ میلیون حرکت داشته باشد. در این شرایط سهام از نظر بنیادی با دلار ۲۳ هزار تومانی و P به E‌های ۲۰ و ۱۵ و ... واقعا ارزنده نیستند، اما نیاز به سرمایه گذاری و سختی بازار‌های موازی باعث جذب نقدینگی به سمت بورس شده است.

احسان بدیعی، کارشناس بازار سرمایه

بازار در مسیر خود به تحلیل های تکنیکال توجه داشته و زمانی که اوضاع نامساعد باشد، فشار فروش و عرضه را رقم زده و بورس تحت تاثیر این مسائل قرار می گیرد. اینکه شاخص در محدوده 2 میلیون واحد نوسان دارد به عوامل زیادی برمی گردد از جمله سیگنال هایی که تکنیکال کاران به بازار می دهند و فعالان بازار سرمایه نیز بنا بر تخصص خود تصمیم به خرید و فروش می گیرند. مجموع برآیند های ذکر شده در حقیقت جهت قیمتی سهم و حرکت شاخص کل را مشخص می کند.

مهدی افضلیان، کارشناس بازار سرمایه

شاخص مانند هفته گذشته، حرکت خود را ادامه خواهد داد و محدوده های متعادل معاملاتی نیز در این فضا هنوز به چشم می خورد. از سویی دیگر بازار برای کسب انرژی مجدد و رشد بعدی نیاز به اصلاح قیمتی و اصلاح زمانی داشته و فعلا انتظار رشد شارپ در کوتاه مدت برای بورس وجود ندارد. در این شرایط که بازار رشد کلی داشته و تمامی صنایع بزرگ و کوچک نیز رشدهای شارپی را تجربه کرده اند، سرمایه گذاران باید سراغ شرکت هایی با P به E  تحلیلی مناسب که به لحاظ بنیادی ارزشمند هستند بروند.فلزات اساسی، گروه شیمیایی و دارویی در گروه ارزنده های بازار قرار دارند. البته برای برخی صنایع بازار قیمت با معیار سوددهی هماهنگی نداشته و به لحاظ قیمتی ، سهم این شرکت ها در گروه ارزنده ها قرار نمی گیرند.

مجید سوری ، مدیر عامل کارگزاری پارسیان

شاخص برای هفته آتی تغییر قابل ملاحظه ای نداشته و زین پس این ترکیب، بین سهم ها جابجا شده و با توجه به وضعیت فعلی، توان بالارفتن به شکل جدی برای شاخص دیده نمی شود. در این شرایط صنایعی وجود دارند که با نگاه نسبی، ارزنده به شمار می روند. صنعت تایر ، درگروه پتروشیمی ، اوره ای ها وبرخی تک سهم ها جزو ارزنده های بازار محسوب می شوند. 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

واکنش بازار به اخبار ETF‌های پیش رو

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوزمطرح کرد: 

عدم توان شاخص برای حرکتی رو به بالا

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

رنگ باختن روش‌های معقول تحلیل "بورس" با افزایش قیمت‌ها

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

ایجاد فضای رانت با خروج فولاد از بورس کالا/ عرضه ETF دولت در هاله‌ای از ابهام

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
تثبیت در محدوده قیمتی و بالاتر از ۲ میلیون خبر خوبیست
اینبار شاخص بعد از پولبک که گفته شد با انرژی بیشتر آمده تا تارگت قیمتی بعدی فیبوناچی ۲ و ۴۰۰ ( البته شاید در بین راه با کمی افت خیز ) برسد .دیروز هم اگر به بهانه هسته نبود و شستا و بقیه را همزمان با ساعات معامله معمول باز کرده بودند شاخص ارزش مثبت بالاتری میگرفت و حتما ۱۵ مرداد شاخص تا آخر ساعت ۲ و ۱۰۰ میرسید با اینکه خیلی نمادها مجمع هستند. انشالله بعد از اعیاد و تعطیلات و باز شدن اکثر نمادها پرواز شاخص را خواهیم دید بخصوص که اخبار امیدوارکننده از مصوبات جدید برای اقتصاد و بورس بگوش میرسد که انشاءالله خیر است