بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
مدیرعامل شرکت بیمه کوثر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

افزایش‌سرمایه ۸۳درصدی "کوثر" / ۱۱۰۰میلیارد تومان سود حاصل از سرمایه‌گذاری 

مقدمات افزایش سرمایه ۸۳‌درصدی شرکت بیمه کوثر از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت شرکت انجام و امیدواریم با اخذ مجوز سازمان بورس در ماه پیش روز، این اتفاق ثبت شده و با افزایش سرمایه ۴۱درصدی سال گذشته سرمایه شرکت به حد مطلوبی خواهد رسید.  
کد خبر : ۲۲۵۱۶۵
افزایش سرمایه ۸۳ درصدی
 
 
مجید مشعلچی فیروزآبادی، مدیرعامل شرکت بیمه کوثر در خصوص استقبال کمرنگ جامعه از بیمه‌های متنوع به بورس نیوز گفت: باید پذیرفت که فرهنگ بیمه در کشور دچار ضعف بوده و از سویی دیگر اوضاع اقتصادی کشور و مردم نیز بر ضریب نفوذ بیمه تاثیرگذار است. 

وی ضریب نفوذ بیمه در کشور را حدود ۰.۲درصد عنوان و اظهار کرد: این ضریب در دیگر کشور‌ها به ۱۱درصد می‌رسد و این میزان اختلاف، نشان‌دهنده مشکلات و زیرساخت فرهنگی برای ارتقا و نفوذ بیمه در بین افراد است. 

مشعلچی به مشکلات اقتصادی نیز اشاره داشت و گفت: هر چه اقتصاد مردم سخت‌تر و سفره‌ها به هر دلیلی کوچکتر می‌شود، توجه به مباحث بیمه و آرامش خاطر آینده تضعیف می‌یابد؛ بنابراین با کنارهم قرار دادن مولفه‌ها می‌توان به مردم حق داد و از طرف دیگر به نقص ضریب نفوذ و فرهنگ بیمه‌ای در کشور اذعان کرد. 

کسب ۱۱۰۰ میلیارد تومان سود حاصل از سرمایه‌گذاری تا پایان سال
مدیرعامل شرکت بیمه کوثر خاطر نشان کرد: این شرکت تاکنون حدود ۹۰۰میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری کسب سود داشته و انتظار می‌رود در بدترین حالت و فقط از محل EPS شرکت‌های بورسی که سهامدار آن هستیم، بالغ بر ۱۱۰۰میلیارد تومان تا پایان سال سود حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت کسب شود، که اتفاقی فوق‌العاده در یک شرکت بیمه‌ای تنها با ۱۰سال سابقه فعالیت خواهد بود. 

وی اضافه کرد: بنابر سیاست‌های شرکت، تقسیم سود حداکثری مبنای کار قرار گرفته تا تقسیم سود خوب در مجامع، کام سهامدار را شیرین کند.
 
افزایش سرمایه ۸۳ درصدی

مشعلچی در توضیح برنامه‌های آتی شرکت بیمه کوثر گفت: " ادامه اصلاح ترکیب پرتفو" و حرکت به سوی حداقل زیان پرتفو بیمه‌گری شرکت نسبت به دیگر شرکت‌ها در دستور کار قرار دارد همچنین در خصوص بدون زیان شدن و سودآوری مولفه بیمه‌گری در آینده نیز برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته است. 

وی افزود: توجه جدی به نکات و فناوری‌های جدید‌های تک از جمله مواردی است که به آن توجه ویژه داریم. 

بخشی نوظهور در "کوثر"
مدیرعامل "کوثر" به بخش نوظهور "اتکایی" شرکت نیز اشاره و اظهار کرد: مجوز قبول اتکایی کمتر از یکسال است که اخذ شده و با دو شاخصه مهم در صدر برنامه‌ریزی شرکت قرار گرفته است؛ جلوگیری از خروج پول از شرکت و دوم اینکه پول سایر شرکت‌ها در قالب بیمه‌های اتکایی اجباری و اختیاری حذف و در نهایت تراز مالی بخش اتکایی شرکت مثبت و سودآور شود. 
 
افزایش سرمایه پس از اخذ مجوز از سازمان بورس
مشعلچی در پایان از افزایش سرمایه ۸۳درصدی شرکت بیمه کوثر خبر داد و اضافه کرد: این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت شرکت بوده که مقدمات آن انجام شده است؛ امیدواریم با اخذ مجوز سازمان بورس در ماه پیش روز، این اتفاق ثبت شده و با افزایش سرمایه ۴۱درصدی سال گذشته سرمایه شرکت به حد مطلوبی خواهد رسید.
 
بخش دیگری از مصاحبه بورس‌نیوز با مدیرعامل شرکت بیمه کوثر را می توانید در اینجا بخوانید.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مجمع عمومی فوق العاده این بیمه‌ای برگزار شد؛

خبری از افزایش سرمایه "کوثر"/ رشد ۸۸درصدی سود سرمایه‌گذاری‌ها

معاون اقتصادی ساتا در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

وقتی "بیمه‌ها" از بورس بیمه می‌شوند

ارسال نظر