بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

موقتی و چرخشی بودن زمان بندی ساعت معاملات 

شرکت بورس بعد از چندین راه حل، دستور ۲ زمانه شدن معاملات را صادرکرد، اما قطعا این امر بهترین راه نبوده و باید پذیرفت که مشکل اصلی "هنگ کردن سیستم معاملاتی" است.
کد خبر : ۲۲۵۲۹۸
موقتی و چرخشی بودن زمان بندی ساعت معاملات 
 
 
به گزارش بورس نیوز، علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران با اشاره به ۲ زمانه شدن معاملات بورس از شنبه آتی، اظهار کرد: از هفته آینده سهام صنایع مختلف در دو زمان ۸:۳۰ تا ۱۱ و ۱۱ تا ۱۳ هرروز کاری معامله خواهند شد. عمده معاملات گروه‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱ و گروه صنایع بزرگ نیز از ساعت ۱۱ تا ۱۳ انجام می‌شود البته از روز قبل اطلاع‌رسانی در خصوص صنایع مشخص و بازه زمانی معاملات صورت می‌گیرد. 

در همین رابطه، نوید خاندوزی، کارشناس بازار سرمایه به خبرنگار بورس نیوز گفت: مشکل اصلی بازار هنگی و اختلالات سیستم معاملات بوده و در ابتدا لازم است فعالان بازار سرمایه برای حل این مسئله راه حلی بیابند.

وی ادامه داد: شرکت بورس بعد از چندین راه حل، دستور ۲ زمانه شدن معاملات را صادرکرد، اما قطعا این امر بهترین راه نبوده و باید پذیرفت که مشکل اصلی "هنگ کردن سیستم معاملاتی" است. در همین زمینه فعالان بازار امیدوارند که اقدام موقتی بوده و حتما نماد‌ها در طول مدت صبح و بعد از ظهر چرخشی باشند که از ایجاد هر گونه شائبه‌ای جلوگیری شده و بحث سوق دادن غیر هدفمند یا با هدف نقدینگی به سمت برخی نماد‌ها پیش نیاید.

این کارشناس بازار سرمایه اجرای چنین اقدامی از سوی شرکت بورس را مانعی برای هنگ کردن سیستم معاملات عنوان کرد و گفت: نباید راهی برای ایجاد شک و گمان در جهت سوق دادن مردم به برخی نماد‌ها باقی بماند، بنابراین نیاز به رعایت ریزه کاری ها، چرخشی کردن و موقت بودن این روش احساس می‌شود تا تمامی تمرکز‌ها برارتقا سیستم معاملاتی قرار گیرد. 
 
موقتی و چرخشی بودن زمان بندی ساعت معاملات 

خاندوزی همچنین در خصوص منفی شدن سهام کوچک در بازار سرمایه اظهار کرد: طی روز‌های اخیر برخی سهام کوچک رشد زیادی راتجربه کرده اند و طبیعی است که در برخی روز‌های عرضه در بازار با فشار فروش مواجه شوند، اما نباید بازار را با دسته بندی کوچک و بزرگ طبقه بندی کرد. 

وی ادامه داد: سهم مسیر رشد خود را چه کوچک و چه بزرگ پیدا خواهد کرد، ممکن است در مدتی سهام کوچک رشد و فشار عرضه بیشتری را تجربه کرده باشند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به طور کلی با درنظر گرفتن گزارش‌های منتشره، درمیان سهامی که احساس می‌شود ارزندگی لازم را نداشته و فشار فروش بیشتری را تجربه می‌کنند، شرکت‌های کوچک نیز به چشم می‌خورد و به همین دلیل فضایی ایجاد شده که به نظر می‌رسد سهام کوچک در فاز عرضه قرار گرفته اند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

حجم منفی بازار و اتفاقات خوب پیش رو

مدیرعامل شرکت بورس تهران در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فروش‌های بازار، هیجانی است!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

عدم درک مسئولین از اصل" اعتماد" بورس

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌گو با بورس نیوز مطرح کرد: 

اختیار به "کارگزاری‌ها"، داده نشود!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
اوضاع بازار از این تحلیلها گذشته!! بازار نیاز به اعتماد سازی داشت که شکست خورد !!
دولت پس از تأمین کسری بودجه حسابشده ترمز بازار را کشید
انتظار نداشته باشید سهمهایی که ریختن به سقفهای قبلی برسند سهمی که از 8000 تومن رسیده به 3900 تومان محاله که به سقف 8000 تومن برسه!!!