بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
معاون اقتصادی ساتا در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

وقتی "بیمه‌ها" از بورس بیمه می‌شوند

شرکت بیمه کوثر در حوزه سرمایه گذاری‌ها خیلی تابع شرایط بیمه‌ای نبوده و طی ۶ ماه اخیر علیرغم افت فعالیت‌های اقتصادی تحت تاثیر کرونا، فعالیت‌های سرمایه گذاری و مشخصا بورس، مسیر عکس را طی کرده و بیمه کوثر نیز با توجه به سرمایه گذاری‌های بورسی زیاد و مناسب خود، مشابه بازار سرمایه، بازدهی مطلوبی را کسب کرده است. 
کد خبر : ۲۲۵۵۲۷
 
سرمایه گذاری بر بیمه‌ها، نیازمند فرهنگ سازی
 
 
امیرهوشنگ جنگی، معاون اقتصادی ساتا در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز مطرح کرد: شرکت بیمه کوثر در حوزه سرمایه گذاری‌های بلند مدت خود به سرمایه گذاری‌های پرتفو ساتا وابسته بوده که پرتفو ساتا حجم عظیمی از سرمایه گذاری‌ها را شامل غدیر، نفت و گاز پارسیان و مجموعه شستان (که هنوز در بورس عرضه نشده) شامل می‌شود.

وی به فعالیت‌های بیمه‌ای شرکت بیمه کوثر اشاره و اظهار کرد: سرمایه گذاری‌های بلند مدت شرکت به دلیل ایجاد مدیریت یکسان و مشترک برای زمان طولانی در این زمینه‌ها بیشتر است، اما اختیار سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت بر عهده بیمه کوثر بوده که براساس شرایط، نیاز‌های نقدی و سودآوری تصمیم ورود به حوزه‌های مشخص اخذ خواهد شد.
البته لازم به ذکر است که برای موسسات بیمه‌ای با توجه به پرداخت خسارات، "زمان نقدشوندگی" سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت اهمیت زیادی داشته و به همین دلیل کلیه اختیارات بر عهده خود شرکت هاست. 

معاون اقتصادی ساتا در خصوص مشکلات کرونا و تاثیرات آن گفت: این بیماری کلیه فعالیت‌های اقتصادی را تحت تاثیر شدید قرار داده و شرکت‌های بیمه نیز از این امر مصون نمانده اند امابه طور کلی درآمد موسسات و شرکت‌های بیمه‌ای از بقیه حوزه‌های اقتصادی در بازار تبعیت کرده و متناسب با آن رشد و صعود و نزول را تجربه خواهند کرد.

وی افزود: شرکت بیمه کوثر در حوزه سرمایه گذاری‌ها خیلی تابع شرایط بیمه‌ای نبوده و طی ۶ ماه اخیر علیرغم افت فعالیت‌های اقتصادی تحت تاثیر کرونا، فعالیت‌های سرمایه گذاری و مشخصا بورس، مسیر عکس را طی کرده و بیمه کوثر نیز با توجه به سرمایه‌گذاری‌های بورسی زیاد و مناسب خود، مشابه بازار سرمایه بازدهی مطلوبی را کسب کرده است. 

جنگی در خصوص ورود صنعت بیمه به گود رقابت با بورس و بانک اظهار داشت: صنعت بیمه وضعیت بسیار مناسب‌تری نسبت به بانک داشته و فعالیت‌های بیمه‌ای بسیار مطلوب‌تر از بانک هاست، اما در حوزه بورس موضوع کاملا متفاوت است. 

وی ادامه داد: فعالیت‌های بیمه‌ای نمی‌تواند همپای بورس پیش برود، اما اگر شرکت‌های بیمه‌ای اندوخته و ذخیره به دست آمده از فعالیت‌های خود را در حوزه بورس سرمایه گذاری و ذخیره خسارت‌های احتمالی را در حساب‌های خود لحاظ کنند، این ذخیره می‌تواند پس اندازی برای کمک به سرمایه گذاری بوده و در حال حاضر بهترین فضا برای این کار بورس است.
 
سرمایه گذاری بر بیمه‌ها، نیازمند فرهنگ سازی

معاون اقتصادی ساتا عدم استقبال مردم از بیمه‌ها را در مقابل بانک‌ها بحثی فرهنگی عنوان کرد و گفت: اینکه افراد جامعه بپذیرند که بخش عمده‌ای از منابع خود را می‌توانند در حوزه‌های بیمه از طریق شرکت‌های بیمه به کار بگیرند، یک اقدام فرهنگی سنگین می‌طلبد که نسبت به بانک‌ها کمرنگ تراست. 

وی افزود: بانک محل امن پس انداز بوده و هنوز فرهنگ بیمه در جامعه ایجاد نشده، لازم به ذکر است بسیاری از فعالیت‌هایی که بانک‌ها امروزه انجام می‌دهند در یک فضای بیمه‌ای نیز قابل اجرا بوده، ولی هنوز شناخت لازم نسبت به شرکت‌های بیمه در مجموعه جامعه مهیا نشده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴
سلام کارشون عالیه ولی ...کره ازکارکسی باز نمیکنه