بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
در آخرین هفته مردادماه اتفاق افتاد؛

نخستین ماه منفی بورس در سال جاری

بررسی تغییر مالکیت‌ها در مردادماه نشان از انتقال ۲۲هزار و ۶۱۷ میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقوقی به حقیقی دارد.
کد خبر : ۲۲۵۹۵۴

کاهش ۱۱درصدی شاخص کل بورس در هفته گذشته

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران آخرین هفته مردادماه با کاهش ۱۱درصدی شاخص کل بورس مواجه شد، این عملکرد سبب شد تا نخستین ماه منفی در کارنامه بورس ۹۹ ثبت شود.

به این ترتیب نماگر اصلی بازار با زیان ۸.۳ درصدی در مردادماه مواجه شد. در این میان بررسی خرید و فروش‌های بازیگران اصلی بازار نشان از برتری معامله گران حقیقی در سمت خرید دارد.

جزئیات جابجایی‌ها در ماه گذشته نشان می‌دهد که در بیشتر روز‌های معاملاتی، سهامداران خرد در نقش خریدار ظاهر شدند. به طوری که از ۲۰ روز معاملاتی، تنها ۴روز سهامداران عمده خالص خرید مثبتی داشتند.

در این میان سهامداران خرد در ۱۶ روز کاری مردادماه در مجموع خالص خرید بیش از ۲۵هزار میلیارد تومان نقدینگی را به سبد سهام خود انتقال دادند.

این در حالی است که حقوقی‌ها، خالص خرید ۲.۵هزار میلیارد تومانی در ماه گذشته داشتند. برآیند این عملکرد سبب شد تا ۲۲هزار و ۶۱۷ میلیارد تومان نقدینگی از پرتفوی سهامداران عمده خارج و به سبد معامله گران خرد بازار منتقل شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دستورات به حقوقی‌ها، ارزشی ندارد، هر کس به کار خویش است؛

حقوقی‌های ترسو یا پلیس بد بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

تقویت شائبه مدیریت شاخص

ارسال نظر