بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

اتفاق خوب عرضه مسکن در بورس کالا

بورس کالا آمادگی لازم را برای شرایط داشته و تجربه و سابقه معاملات این شرکت با توجه به تمامی کالا‌های موجود در آن می‌تواند تمامی کارکرد‌های بورس املاک را اجرایی کند.
کد خبر : ۲۲۶۳۲۲
اتفاق خوب عرضه مسکن با تجربه معاملاتی بورس کالا
 
شاهین احمدی، کارشناس بازار سرمایه درخصوص عرضه مسکن در بورس کالا به بورس نیوز گفت: بازار بورس مسکن مدت مدیدی است که راه اندازی شده، اما اینکه باید متولی امر بورس کالا باشد یا اینکه بورس املاک راه اندازی شود، بین شرکت بورس کالا و وزارت اقتصاد اختلافاتی وجود دارد. 

وی در خصوص هزینه، فرصت‌های این طرح خاطر نشان کرد: برای بورس املاک، ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه در نظر گرفته شده که البته هزینه جانبی راه اندازی را نیز باید در نظر گرفت. اکنون بورس کالا آمادگی لازم را برای این شرایط داشته و تجربه و سابقه معاملات این شرکت با توجه به تمامی کالا‌های موجود در آن می‌تواند تمامی کارکرد‌های بورس املاک را اجرایی کند.

این کارشناس بازار سرمایه از یک طرح آمایش سرزمینی سخن گفت و افزود: با راه اندازی این طرح، وضعیت تمامی ملک‌ها و بافت‌ها بررسی شده و بر مبنای آن نقشه جامعی برای وضعیت املاک کشور می‌توان طراحی کرد که در حوزه وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد که نیاز‌مند هماهنگی خواهد بود.

احمدی اضافه کرد: در یک بررسی می‌توان دریافت که بورس املاک باید علاوه بر سازمان بورس، وزارت صمت و وزارت اقتصاد زیر نظر وزارت راه و شهرسازی نیز باید قرار گیرد که لازم است ابعاد طرح بررسی شده و طبق برنامه ریزی حرکت کرد.

 این کارشناس بازار سرمایه در خصوص نهاد‌های مالی کارآمد در این حوزه گفت: بسیاری از نهاد‌های مالی در دنیا به ثبت رسیده که وظیفه رسیدگی بر صندوق‌های سرمایه گذاری مسکن را بر عهده دارند، در ایران می‌توان به صندوق زمین و ساختمان اشاره داشت که هیچ وقت عملیاتی نشد، از سوی دیگر صندوق‌های پروژه نیز گزینه خوبی در این زمینه خواهند بود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
یک قطعه زمین در بندرعباس معامله شد؛

فروش نخستین ملک بانکی در بورس کالا

بانک اقتصاد نوین اطلاع رسانی کرد؛

انجام نخستین عرضه املاک در بورس کالا

ارسال نظر
نظرات بینندگان
تب تب
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
سلام انشاالله که باعث گرونی بدتر مسکن نشه
تب تب
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
سلام انشاالله که باعث گرونی بدتر مسکن نشه