بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

آن ۱۲ نور چشمی ...

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به دیوار بلند حاشای دلواپسان و ۱۲ نور چشمی هلدینگ بورسی و ...
کد خبر : ۲۲۶۶۱۵

آن ۱۲ نور چشمی...

به گزارش بورس نیوز آن زمانی که بورس تخته گاز می رفت؛ کارشناسان بازار مسکن و خودرو، رشد بازار سرمایه را مسبب تمام تلاطم های بازارهای خودرو و مسکن معرفی می کردند. حالا یک ماهی است که تب تند بورس تهران به عرق نشسته و سهامداران بی نوا ۳۰ تا ۶۰ درصد ضرر کرده اند. اما در همین مدت، برخی چهار چرخ های کم کیفیت داخلی، افزایش قیمت داشته اند و بازار مسکن هم با یک پرش ۱۰ درصدی، راه خود را از بورس جدا کرده. جالب اینجاست که همان بزرگوارانی که نگران حباب بورس بودند و بورس بازان را قمارباز می خواندند؛ حالا که می گوییم پس چرا ارزان نشد، می گویند ما را به بورس چه کار است؟؟ اصلا مگر مسکن به بورس ربطی هم دارد؟ خلاصه که دیوار حاشا، بلند است.

وقتی بورس، از تمام سازمان‌ها بیشتر نان و آب داشت ...
بد نیست نگاهی هم به رقم درآمدهای اهالی پاستور از معاملات بورس کنیم تا جوابی داده باشیم به آنها که می گویند هنوز کار پاستورنشینان با بورس، تمام نشده. اهالی پاستور در ۳ ماهه اول امسال به اندازه کل درآمد مالیاتی سال ۹۸ و نیز ۱۱ برابر درآمد مالیاتی سال ۹۷، از معاملات بورس درآمد داشته! حالا به نظرتان کار دولت با این بازار تمام شده یا نه؟

وقتی سهام‌بازی کنی، چراکه‌نه!!!
یکی از هلدینگ‌های بورسی به پرسنل خود حقوق چندرغازی می دهد؛ اما یک شرکت زیرمجموعه دارد که معلوم نیست چرا کارمندانش، نور چشمی هستند. میانگین حقوق این نور چشمی ها که ۱۲ نفر هستند، تقریبا ۸ برابر میانگین حقوق سایر کارمندان این مجموعه است. حالا چرا؛ الله اعلم.

"خ‌عدس" هم بالا رفت، چوب حراج نزنید!!!
البته خواستیم بگردیم و چند نمونه اصلاح قیمت برای تان بیاوریم که ریزش بورس را توجیه کنیم؛ یافت نشد. در سایر بازارها نه فقط هرگز اصلاحی در کار نیست؛ بلکه قیمت ها لحظه ای بالا می رود. "عدس" هم با افتخار پرچم بیشترین درصد افزایش قیمت را به دوش می کشد و طبق آمارها در یک سال اخیر ۱۳۶ درصدی گران شده. البته بررسی های میدانی، قیمت های بالاتری نشان می دهد و احتمالا دوستان مرکز آمار، از بقالی محله نارمک قیمت گرفته اند. به هر حال، هیچ چیز ارزان نشده؛ هیچ چیز جز سهام! دوستان با چه تحلیلی چوب حراج به سهم شان می زنند و برای فروش در قیمت ۳۰ تا ۶۰ درصد ارزان تر از قیمت های ماه قبل صف می کشند، ما که نفهمیدیم.

پنهان‌کاری از وظایف وزاری آب‌وآتش است
و اما گفتیم آمار، یاد دلواپسان و دلسوزان حوزه مسکن افتادیم. همان ها که گفته اند آمارها را سانسور کنید تا قیمت ها کاهش یابد! خدا وکیلی این همه فسفر می سوزانید، چطور جبران کنیم؟ از کی تا بحال با پنهان کردن واقعیت ها، مشکلی حل شده؟ نکند آمار نمی دهید تا روی گند دیگری را بپوشانید؟ مثلا هویت آنها که صدها واحد مسکونی به نام شان است...

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
تنها جایی که دولت میتونه اصلاح قیمتی کنه بورس هست . اگه توانی داره قیمت مسکن و دلار رو 10 درصد بیاره پایین . نیمه دوم سال نزدیکه افزایش تقاضای دلار و عدم اعتماد به دولت مردم رو به طرف ارز و مسکن سوق میده . ببینم اونم میتونید کنترل کنید . کسانی که رشد قیمتی سهام رو افزایش تورم میدونستند کارشناس اقتصادی نیستند بیشتر احمق هستند
هاشم
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
دیروزسکه امامی حدود400هزارتومان بالا رفت مگه میتونه بیاره پایین .
مگه میذارن بیادپایین
چون طلاکه پاکه چه منتش به خاکه .
rahim
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
اعتماد مردم بزرگترین سرمایه یک کشکور است ،کشورهای دیگر هزینه های هنگفت میکنن که اعتماد مردم را جلب کنن. چرا اعتمادی که بدون هزینه بود حتی برایتان درامد هم داشت به همین راحتی از بین میبرید.تو رو خدا با آبروی رهبر عزیزمان بازی نکنید تا دیر نشده به بازار سرمایه سرو سامان دهید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
مرحمیست ، این پنج و عصر، گر چه درمان نمی کند،
قلی خان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
بورس مرد از بس که جان ندارد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
احتمالا اون 12 نور چشمی نوسانگیر هایی هستن که برای دریافتی بیشتر، سرمایه مردم بیچاره را قربانی می کنند اما به هر حال اثر کار کثیفشون رو دنیا دیر یا زود بخودشان بر میگردونه انشااله