بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
عباس اشرف‌نژاد عضو هیات مدیره و معاون مدیرعامل بانک تجارت در گفت‌وگویی به تشریح عملکرد اعتباری این بانک و اعطای تسهیلات به بخش‌های مختلف اشاره کرد.
کد خبر : ۲۲۶۷۱۶

به گزارش بورس نیوز، عضو هیات مدیره بانک تجارت با اشاره به برنامه‌های این بانک در سال ۱۳۹۸ و چهار ماهه ابتدایی در راستای رونق و جهش تولید گفت: بانک تجارت به منظور حمایت از تولید و اشتغال کشور در قالب تسهیلات خرد، ۱۱۱ هزار فقره تسهیلات خرید خودرو و کالای ایرانی به مبلغ مجموعا بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال و در چهار ماهه نخست سال ۹۹ تعداد ۲۲ هزار و ۹۷۴ فقره به مبلغ ۶ هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال به متقاضیان اعطا کرده است.

معاون اعتباری مدیرعامل بانک تجارت با بیان اینکه این بانک در زمینه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی همواره پیش‌قدم بوده است افزود: در همین راستا بانک تجارت ۹۲۹۴ فقره تسهیلات به متقاضیان معرفی شده از کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی به مبلغ مجموعا بیش از سه هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ پرداخت کرده و این عملکرد در چهار ماهه ابتدایی سال جاری به ۱۲۴۸ فقره به مبلغ مجموعا ۴۳۴ میلیارد ریال بالغ شده است.

عضو هیات مدیره بانک تجارت همچنین از اهتمام این بانک در حمایت از بخش مسکن با توجه به نیاز جامعه و حمایت اقشار مختلف خبر داد و گفت: بانک تجارت در بخش‌هایی همچون نوسازی بافت فرسوده و احداث مسکن، احداث حمام روستایی و
مسکن اقشار خاص (خانواده معزز شهدا، جانبازان و ...) در سال ۱۳۹۸ در قالب ۱۷ هزار و ۲۳۵ فقره، بیش از ۸۹۵۹ میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده و در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نیز با پرداخت ۷۸۱۱ فقره با رقم بالغ بر ۴۳۴۶ میلیارد ریال تسهیلات از این بخش توسط بانک تجارت حمایت شده است.

اشرف‌نژاد در ادامه به رویکرد حمایتی بانک تجارت در دیگر زمینه‌های مسئولیت اجتماعی پرداخت و گفت: حوادث قهری از جمله اتفاقات اجتناب ناپذیری است که کشور در سال‌های اخیر به آن‌ها دچار شده است. بانک تجارت در این زمینه در سال ۱۳۹۸ و چهار ماهه ابتدایی سال ۹۹ مجموعا بالغ بر ۳۴ هزار و ۸۹۸ فقره تسهیلات جمعا به مبلغ شش هزار و ۵۶۱ میلیون ریال به آسیب دیدگان حوادث قهری اعطا کرده است. وی افزود: بانک تجارت همچون سال‌های اخیر کمک به زندانیان نیازمند را نیز در دستور کار داشته و در سال ۱۳۹۸ و سه ماهه ابتدایی سال جاری ۴۷۱ فقره تسهیلات جمعا به مبلغ بیش‌از ۳۳۲ میلیارد ریال به نیازمندان معسر پرداخت کرده است.

عضو هیات عامل بانک تجارت همچنین از اهتمام این بانک در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و یادآور شد: بانک تجارت با امضای تفاهمنامه همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش کرده از این طریق حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را به صورت هدفمند و در راستای منافع کشور دنبال کند. وی افزود: در همین راستا در سال ۱۳۹۸ و چهار ماهه ابتدایی سال جاری شرکت‌های دانش بنیان مجموعا ۱۷ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند. تسهیلات اشتغال فراگیر (بند الف تبصره ۱۸) از دیگر اقدامات بانک تجارت در حمایت از اشتغال کشور بوده که در این زمینه و در سال ۱۳۹۸ جمعا ۳۹ فقره به مبلغ یک هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال و در چهار ماهه ابتدایی سال جاری ۲۲ فقره با مبلغ دو هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال پرداخت شده است.

اشرف‌نژاد در پایان به شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر و تاثیر آن در کسب‌وکار بخش‌های مختلف اقتصادی کشور و همچنین برنامه‌های حمایتی بانک تجارت در این برهه اشاره کرد و گفت: بانک تجارت با پرداخت ۹۵۹۰ فقره به مبلغ ۱۰ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال تسهیلات در استان‌های مختلف کشور، عملکرد موفقی را در بین بانک‌های کشور داشته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر