بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
برخورد انضباطی با مدیرانی که ظرف مهلت ابلاغی بازارگردان معرفی نکنند/آراء انضباطی متخلفین مطابق مقررات منتشر می شود/ بورس و فرا بورس مکلفند تخلفات را به سازمان گزارش کنند
کد خبر : ۲۲۸۶۶۹



معاون حقوقی سازمان بورس خبر داد:
مطابق مصوبه اخیر هیأت مدیره سازمان، کلیه ناشران اوراق بهادار ثبت شده نزد سازمان، مکلف به انعقاد قرارداد بازارگردانی و معرفی حداقل یک بازارگردان حسب مورد به بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران ظرف مهلت ابلاغی از سوی بورس تهران و فرابورس ایران شده اند.
 به واسطه این مصوبه، تمامی ناشران اوراق بهادار اعم از ناشران پذیرفته شده در بورس و فرابورس ایران و همچنین ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ملزم به انعقاد قرارداد با حداقل یک بازارگردان و اعلام آن به بورس مربوطه خواهند بود.
همچنین بر اساس مصوبه مذکور، شرکت های بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران مکلف به رصد و نظارت بر این امر و رسیدگی به تخلف از آن مطابق مقررات هستند.
بر حسب این مصوبه، عدم معرفی و انعقاد قرارداد بازارگردانی ظرف مهلت اعلامی از سوی بورس و فرابورس، تخلف محسوب شده و با قاطعیت با مدیران متخلف برخورد خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
۳۶ درصدی کاهش نرخ کارمزد‌ زیر تابلوی شرکت بورس نشست؛

۵۲درصد کاهش قیمت هر سهم "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازارگردانی شرکت‌ها رفع تکلیف است

ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
کدام برخورد انضباطی!؟ مگر ابلاغیه رسمی 30 شهریور ماه توسط معاون بازار (جناب آقای گودرزی) در رابطه با مسدودی کد معاملاتی اشخاص متخلف حقیقی و حقوقی در رابطه با ارسال سفارش های کمتر از 500 هزار تومان را تونستن کاری کنند!! که این بخشنامه جدید بتواند برای مدیران شرکت ها الزام آور باشد؟ حالا بماند لیستی از جرایم هم در ذیل نامه الصاق شده!؟
ناشناس
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
بنده این نامه را دیدم. حقیقتا تعجب داره که تعداد زیادی از سفارش های تابلو معاملات هنوز یک دونه ای و یک رقمیه؟ حتی تعداد زیادی از اردرهای تابلو زیر 100000 تومان هست!!اگر این قانون ابلاغ شده! چرا نهاد ناظر و نظارت سازمان کاری به کار فروشنده ها و ... نداره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
ثشاهد بازرگردانش خیلی کم متعهد به برداشته شدنه سهم 50 روزه تو صف فروشه بازار گردان 350 هزار تا متعهد هست بر داره تازه امروز 50 هزار تا هم کمتر برداشت