بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

خوب و بد بازگشت EPS‌ها به بازار سرمایه

مدیرعامل کارگزاری آرمون بورس گفت: اعلام EPS‌ها در بازار سرمایه به صورت تحلیلی اقدام خوبی است، اما به صورت قطعی این سود‌ها می‌تواند جهت دهی شود.
کد خبر : ۲۲۸۶۷۵

خوب و بد بازگشت EPS‌ها به بازار سرمایه

صادق قاسمی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره برگشت EPS‌ها اظهار کرد: اصل موضوع برنگشتن EPS به نفع بورس بوده چراکه تجارتی به نام شرکت‌های مشاور سرمایهگذاری را شروع کردیم که سهامداران باید از خدمات مشاوره‌ای آن‌ها استفاده کنند و حق‌الزحمه پرداخت کنند.

مدیرعامل کارگزاری آرمون بورس افزود: هنوز این فرهنگ در بازار سرمایه جا نیفتاده که سرمایه‌گذار باید هزینه‌ای پرداخت کند تا EPS تحلیلی از شرکت مشاوره دریافت کند.

وی گفت: بورس کشور نوپا بوده به ویژه طی مدت اخیر که با حجم زیادی از سرمایه‌گذار مواجه شده هنوز این فرهنگ در بازار سرمایه وجود ندارد.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: کار درست اعلام بازگشت EPS است یا اینکه در چارچوبی از خدمات شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری در کنار شرکت‌ها استفاده و این گونه اعلام شود.

قاسمی با بیان اینکه اعلام EPS‌ها به صورت سال‌های گذشته عملا وجود شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری را بی معنی می‌کند و در هیچ جای دنیا نیز اینگونه اعلام نمی‌شود، بیان کرد: به دلیل اینکه پرداخت هزینه از سوی سرمایه گذاران جدید هنوز جا نیفتاده باید بین شرکت‌ها و شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری ارتباطی برقرار شود و EPS‌ها در این قالب اعلام شود و شرکت‌ها با شرکت مشاوره سرمایه گذاری فعالیت کنند.

مدیرعامل کارگزاری آرمون بورس تصریح کرد: اعلام EPS‌ها در بازار سرمایه به صورت تحلیلی اقدام خوبی است، اما به صورت قطعی این سود‌ها می‌تواند جهت دهی شود.

وی خاطرنشان کرد: اعلام EPS‌ها با توجه به نرخ ارز و روند فروش، EPS بسیاری از شرکت‌های بازار سرمایه با این نرخ‌ها بسیار خوب است و قطعا می‌تواند یک اطمینان به سرمایه گذاران بدهد که سهام‌های ارزنده را نفروشند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: به دلیل اینکه بسیاری از افراد در بازار سرمایه افراد خبره نیستند و نمی‌توانند EPS شرکت‌ها را پیش بینی کنند و همه متضرر می‌شوند بنابراین اگر برآورد خوبی از EPS‌ها اعلام شود اطمینان ایجاد می‌شود.

قاسمی تاکید کرد: بازار همچنان هیجانی است و نیاز به زمان دارد، اما می‌تواند روی سهم‌های بنیادی وضعیت خوبی داشته باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

جای خالی "مجمع سهامداران حقیقی" در بورس

بازار متعادل پیش روی سهامداران در هفته آینده؛

فرش زیر پای بازارگردانان، قرمز یا سبز ...

بر اساس نظرسنجی "بورس نیوز" صورت گرفت

"شستا" در صدر منفعل‌ترین سهامداران عمده

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
شما فکر درامد خودتی ............ .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
به امید خدا رو به بالا..
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
به امید خدا روبه بالا
امیر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
با سلام خدمت عوامل بورس نیوز و آقای صادق قاسمی
آقای قاسمی اومددیم مشاوره گرفتیم و حق الزحمه جنابعالی را هم پرداخت کردیم سهمی که گفتید خریدیم تحلیل شما غلط از آب درآمد ضرر سهامدارو کی جبران میکنه؟ شاید بگید تضمین میکنیم اونوقت !مگه غیب میدانید و از آینده خبر دارید.نگید که فقط وفقط به جیب مبارک خودتان فکر می کنید. نگید که سهامداران باید مشاوره بگیرند شما فقط میتونید پیشنهاد مشاوره بدهید ولا غیر
موفق باشید.