بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط؛

میانگین بازدهی سال به ۱۸۱ درصد رسید

ارزش صندوق‌های مختلط در پایان روز ۱۵ مهر ماه به ۳ هزار و ۴۶۴ میلیارد تومان رسید.
کد خبر : ۲۲۹۱۳۷

میانگین بازدهی سال به ۱۸۱ درصد رسید

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید. از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد. همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است. میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.
پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

میانگین بازدهی سال به ۱۸۱ درصد رسید

• ارزش صندوق‌های مختلط در پایان روز ۱۵ مهر ماه به ۳ هزار و ۴۶۴ میلیارد تومان رسید. در این هفته و بدون احتساب بازدهی کسب شده در این هفته شاهد خروج ۱۱۳ میلیارد تومان و معادل ۳ درصد منابع جدید در این صندوق‌ها در قالب ابطال واحد‌های سرمایه گذاری جدید بودیم.
• صندوق تجربه ایرانیان با خروج ۵۱۸ میلیارد ریال منابع مالی از صندوق شاهد بیشترین ابطال واحد‌های سرمایه گذاری در بین صندوق‌های مختلط بوده است. پس از این صندوق، صندوق توسعه ممتاز با خروج ۴۵۰ میلیارد ریال و معادل ۱۵ درصد از ارزش دارایی‌های صندوق قرار دارد. در هفته گذشته تمامی صندوق‌های مختلط به جز صندوق مشترک پارس شاهد فزونی ابطال واحد‌های سرمایه گذاری در مقایسه با صدور آن‌ها بوده اند.
• میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های مختلط در هفته منتهی به ۱۵ مهر ۱۳۹۹ به ۱.۲ درصد بازدهی مثبت رسیده است تا به این ترتیب پس از چند هفته کسب بازدهی منفی، در هفته گذشته شاهد مثبت شدن روند بازدهی این صندوق‌ها باشیم.
• بهترین عملکرد هفتگی را در میان صندوق‌های مختلط، صندوق ارمغان یکم ملل با ۴ درصد بازدهی مثبت و پس از آن صندوق آرمان سپهر آشنا با ۲.۴ درصد بازدهی مثبت از آن خود کرده اند. ضعیف‌ترین عملکرد هفتگی نیز مربوط به صندوق نواندیشان با ۲ درصد بازدهی منفی و همچنین صندوق مشترک پارس با ۱ درصد بازدهی منفی است.
• میانگین بازدهی یک ماه و سه ماه منتهی به ۱۵ مهر ماه ۱۳۹۹ به ترتیب معادل ۳.۶ و ۴.۷ درصد بازدهی منفی است.
• میانگین بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط نیز به ۱۸۱ درصد رسیده است. صندوق‌های نواندیشان و سپهر اندیشه نوین با ۲۴۶ و ۲۳۲ درصد بازدهی بهترین عملکرد و صندوق‌های مشترک کوثر و سپهر آتی به ترتیب با ۱۲۳ و ۱۴۳ درصد بازدهی ضعیف‌ترین عملکرد را ثبت کرده اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عملکرد سبدگردان آبان زیر ذره‌بین رفت؛

بازدهی سالیانه ۱۰۶درصدی "صندوق مشترک پارس"

بازدهی ۳۰۲ درصدی این صندوق سهامی دریک سال گذشته؛

"مشترک نوین پایدار" و عملکردی بسیار ضعیف

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط؛

خروج ۱.۴۰۰ میلیارد تومان از صندوق‌های مختلط

میانگین بازدهی سالیانه این صندوق‌ها به ۲۰۴ درصد رسید؛

ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط نزولی شد/ خروج ۲۷۰ میلیاردی تومانی منابع!

ارسال نظر