بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
پشت پرده عرضه سهام عدالت در تابلو اصلی

سهام عدالت و روزه سکوت مدیران بورس

در حالی که طبق تصمیم سازمان بورس مقرر شده سهام عدالت در تابلوی دوم بازار عرضه شود، اما طی روز‌های اخیر شاهد عرضه این سهام در تابلو اصلی بازار هستیم.
کد خبر : ۲۲۹۵۲۲

سهام عدالت و روزه سکوت مدیران بورس/ پشت پرده عرضه سهام عدالت در تابلو اصلی

به گزارش بورس نیوز، در حالی که پس از مشکلاتی که در عرضه سهام عدالت در بورس به وجود آمد و موجب گلایه شدید سهامداران شد، سازمان بورس تصمیم گرفت تابلو معاملاتی این نوع سهام را جدا کند.

این جداسازی به این دلیل صورت گرفت تا هم از مشکلات موجود سهامداران کاسته شود و هم مانع تاثیرگذاری حجم انبوه عرضه سهام بر بازار شود.

در حالی که بورس پس از هفته‌ها افت، چند روزی بوده که کمی حال و روز بهتری پیدا کرده اما؛ بلافاصله پس از بهتر شدن شرایط بازارسرمایه بر خلاف تصمیم گذشته سازمان بورس مبنی بر عرضه سهام‌عدالت در تابلو دوم، طی روز‌های اخیر شاهد عرضه سنگین این نوع سهام در بازار هستیم که موجب شد تا مجددا بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد و موجب خروج بخش زیادی از نقدینگی از بازار و افت شاخص شده است.

در حالی شاهد عرضه سهام عدالت در تابلو اول بازار هستیم که نهاد ناظر بورس به راحتی از کنار این موضوع عبور می‌کند و مانع تضییع حقوق سهامداران نمی‌شود.

علی رغم تماس‌های مکرر خبرنگار بورس نیوز، برای پیگیری این موضوع، یا مسئولان سازمان بورس پاسخی به این تماس‌ها ندادند و یا اینکه با شانه خالی کردن از بار مسئولیت، پاسخگویی را مربوط به واحد خود ندانسته و به نوعی یکدیگر محول کردند.

در حالی که حجم زیادی از سهامداران توقع دارند مسئولان سازمان بورس به وظیفه ذاتی خود در این باره عمل کنند، اما ظاهرا این مدیران روزه سکوت گرفته و ترجیح می‌دهند با مصلحت اندیشی حقوق سهامداران پایمال شود.

این در حالی است که آمار دقیقی از میزان عرضه سهام عدالت از سوی مسئولان اعلام نشده و هیچ اطلاعاتی از فروش روزانه این سهام ارائه نمی‌شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
اینها نتیجه تیم بیکفایت دژپسند، قالیباف اصل و صحراییه
نابود شده در بورس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
..... نقطه چینها انواغ مختلف فحشهای بد به دولت و حقوقیاش هست که پس انداز ماهارو یکی دو ماهه مالخود کردند .......ها ........ها
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
جالب است از اعتماد سرمایه گذاران سو استفاده میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
فروشی کردن سهام عدالت = چوب حراج به صنایع کشور
جالب است که لفظ آزادسازی برای ان به کار میبرند انگار خرمشهرو ازاد کردن :/
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
بهتره بورس نیوز در لفافه صحبت نکنه وبه جای این کارشناسان سر به هواکه هنوز ریزش بورس را عواملی میدونند که همه به اینها میخندند وباید مثل اون 25 اقتصاد ندان گم وگور شوند ابتدای ریزش که عرضه آبشاری رااز دوشنبه شروع کردندپی به این موضوع میبرد که علت افت این بوده نه این نقل وقول های یه مشت به اصطلاح کارشناس.
مهدی توحیدی
Netherlands
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
آقا اگه فروخته شده چرا پ توی بخش کارگزاری من نزده فروش و پولی هم نیومده عجبا
احساس میکنم دارید جو میدید
مهدی توحیدی
Netherlands
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
آقا اگه فروخته شده چرا پ توی بخش کارگزاری من نزده فروش و پولی هم نیومده عجبا
احساس میکنم دارید جو میدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
واقعا چرا

مصوبات و دستور العمل هاحتی قوانین 24 ساعت دوام نداره البته بجز روزهای که تعطیلات باشه که از 24 ساعت بیشتر دوام میاره جالبه حرفی هم که می زنن حاضر به جواب گویی نیستند و خودشون را فرا قانونی می بینند
استاد دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
سهام عدالت جلوش گرفته نشه بورس نابودیش قطعیه ارزشش شهام عدالت 550 هزار میلیاردتومنه که نقدینگی پنچ سال بورس را میبلعه و همه را به خاک سیاه مینشاند هر کاری هم بکنند هر جا بفروشند بالاخره حقوقی ها تو بازار اصلی عرضه اش میکنند و سهامداران خرد بیجاره میشن
علی بختیاری
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
جرم نهاد ناظر از حقوقی‌های بی‌شرف بیشتره چون اگر نهاد ناظر کارش رو به درستی انجام بده، هیچ حقوقی به خودش حق نمیده بازار رو جنگل فرض کنه.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۶
متاسفانه دولت بهر قیمتی شده هزینه سهام عدالت رو میخات از سهامداران حقوقی بازار بگیره.متاسفانه سازمان بورس در همچین شرایطی فقط سمتی که به حاکمیت و دولت نزدیکه رو میگیره نه حقوق سهامداران واقعا حقیقی!