بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به ۲۲ مهر ۱۳۹۹)

بازدهی ۳.۵ درصدی صندوق‌های سهامی در هفته گذشته

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام تا پایان روز سه شنبه بیست و دوم مهر ماه به بیش از ۴۱۵ هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۲۹۶۶۲

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام تا پایان روز سه شنبه بیست و دوم مهر ماه به بیش از ۴۱۵ هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال رسیده است که نسبت به هفته قبل و با احتساب بازدهی متوسط مثبت ۳.۵ درصدی صندوق‌ها در یک هفته گذشته در حدود ۱ هزار و ۵۰۸ میلیارد ریال ورود منابع جدید به این صندوق‌ها را نشان می‌دهد.

پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.

بازدهی ۳.۵ درصدی صندوق‌های سهامی در هفته گذشته

بازدهی ۳.۵ درصدی صندوق‌های سهامی در هفته گذشته

بازدهی ۳.۵ درصدی صندوق‌های سهامی در هفته گذشته

بازدهی ۳.۵ درصدی صندوق‌های سهامی در هفته گذشته

• ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری در پایان روز سه شنبه بیست و دوم مهر ماه سال جاری به ۴۱۵ هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال رسید. با احتساب بازدهی هفتگی میانگین این صندوق‌ها که معادل ۳.۵ درصد بازدهی مثبت است، شاهد ورود و جذب منابع مالی جدید به ارزش ۱ هزار و ۵۰۸ میلیارد ریال هستیم.


• بیشترین جذب منابع مالی جدید را در هفته گذشته صندوق یکم اکسیر فارابی داشته است. این صندوق با جذب ۲۳۵ میلیارد تومان منابع مالی جدید که معادل ۵۰ درصد از ارزش صندوق در هفته گذشته محسوب می‌شود عملکرد بسیار مثبتی را ثبت کرده است و به این ترتیب جمع ارزش این صندوق به حدود ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است. پس از این صندوق، دو صندوق سپهر کاریزما و ارزش کاوان آینده با جذب ۲۱ و ۱۹ میلیارد تومان منابع مالی جدید قرار دارند.


• همچنین در هفته گذشته بیشترین خروج منابع مالی را در صندوق سپهر کارگزاری بانک صادرات و به ارزش ۶۴ میلیارد تومان مشاهده نمودیم. پس از این صندوق، صندوق‌های بذر امید آفرین و امید توسعه با ۲۶ و ۲۲ میلیارد تومان قرار دارند.


• میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی در هفته منتهی به ۲۲ مهر ماه به ۳.۴۵ درصد رسیده است. برترین صندوق‌ها از حیث عملکرد هفتگی، سه صندوق گنجینه ارمغان الماس، رشد سامان و یکم سامان با بازدهی به ترتیب ۱۰.۵، ۱۰.۴ و ۹.۲ درصد است. ضعیف‌ترین عملکرد هفتگی نیز مربوط به صندوق‌های آتیه درخشان، ارزش آفرین بیدار و تدبیرگران فردا به ترتیب با -۲.۵، ۱.۳ و -۱.۳ درصد بازدهی بوده است. لازم به ذکر است که متوسط بازدهی هفتگی بازار بر اساس معیار‌های شاخص کل و شاخص کل هم وزن به ترتیب ۴.۳ و ۳ درصد بوده است.


• میانگین بازدهی ماهیانه و سه ماهه صندوق‌های در سهام به ترتیب به ۲ و -۱۰ درصد رسیده است.
• متوسط بازدهی سالیانه این صندوق‌ها به ۳۶۰ درصد رسیده است. این در حالی است که بر اساس شاخص کل و شاخص کل هم وزن بازدهی بازار معادل ۳۹۳ و ۳۶۲ درصد بوده است و همچنان شاهد ناتوانی کسب بازدهی متوسط بالاتر صندوق‌های سهامی نسبت به بازار هستیم.


• بهترین عملکرد سالیانه را در بین ۶۹ صندوق سهامی مورد بررسی صندوق‌های ارزش کاوان آینده، مانا الگوریتم و بذر امید آفرین به ترتیب با ۵۵۴، ۴۹۲ و ۴۶۰ درصد داشته اند. ضعیف‌ترین بازدهی را نیز صندوق‌های ذوب آهن نوویرا با ۱۶۷ درصد بازدهی، مشترک اقتصاد نوین با ۲۱۲ و ارزش آفرین بیدار با ۲۳۸ درصد بازدهی داشته اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بازدهی ۲۷.۵ درصدی این صندوق با درآمد ثابت در یک سال گذشته؛

"امین یکم فردا" و جذب ۹۵۸ میلیارد ریال منابع

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته منتهی به ۲۲ مهر ۱۳۹۹)

خروج بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال از صندوق‌های درآمد ثابت در هفته گذشته

نگاهی به عملکرد صندوق مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری؛

بازدهی ۱۵.۴ درصدی در ماه گذشته

نگاهی به عملکرد صندوق مختلط توسعه ممتاز

بازدهی ۱۹۳ درصدی در یک سال گذشته

ارسال نظر