بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
آیا اوضاع کنونی بازار خودرو به صنعت لیزینگ نیاز دارد؛

گزارش ناامیدکننده "ولغدر" و قیمت سهمی که جا برای اصلاح دارد

سود خالص این شرکت در دوره ۹ ماهه نخست سال جاری منجر به شناسایی سود خالصی ۱۴۵ میلیارد ریال و ۲۷۵ ریالی به ازای هر سهم بوده است.
کد خبر : ۲۲۹۷۷۳

آیا اوضاع کنونی بازار خودرو به صنعت لیزینگ نیاز دارد؟

 
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، با شرایط کنونی بازار خودرو، خرید نقدی خودرو در طرح‌های پیش فروش خودروسازان به ویژه ایران خودرو به نوعی روندی التماس گونه از سوی خریداران دارد به نظر شما آیا نیازی به صنعت لیزینگ احساس می‌شود.

در حالی که در ماه گذشته شاهد انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی شده شرکت لیزینگ غدیر و تحقق سودی ۲۴۳ ریالی به ازای هر سهم بودیم، صورت‌های مالی ۹ ماهه این شرکت سود خالصی ۲۷۵ ریالی و افزایشی تنها ۳۲ ریالی را در سه ماهه سوم سال نشان می‌دهد که خبری بسیار ناامیدکننده برای سهامداران این شرکت به شمار می‌رود.

آیا اوضاع کنونی بازار خودرو به صنعت لیزینگ نیاز دارد؟

علیرغم آنکه این شرکت در ۹ ماهه نخست سال مالی جاری موفق به تعدیل مثبت ۵۵ درصدی سود خالص خود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شده، اما با این حال نگاهی به صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت حاکی از شناسایی سود‌های غیرعملیاتی و شاید تکرار ناپذیر نسبت به سال گذشته دارد.

در مجموع، سود خالص این شرکت در دوره ۹ ماهه نخست سال جاری منجر به شناسایی سود خالصی ۱۴۵ میلیارد ریال و ۲۷۵ ریالی به ازای هر سهم بوده که نشان دهنده اوضاع وخیم این صنعت و شرکت لیزینگ غدیر در ادامه سال جاری دارد.

با این تحقق سود ناچیز این شرکت در سه ماهه پایانی و اوضاع بازار سرمایه به نظر می‌رسد سهامداران این شرکت می‌بایست تصمیمی جدی برای اتخاذ استراتژی سرمایه گذاری خود در این نماد بگیرند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر