بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
کد خبر : ۲۳۰۶۷۵
نویسنده :
پیگیری شد

دهن‌کجی غول کاغذی "بورس" تا کجا! / آیا "شستا" دل به معشوقه می‌بازد

به گزارش بورس نیوز، "شستا" شرکتی که با تبلیغات و سرو صدای زیاد وارد بورس شد و در همان روز‌های ابتدایی توانست بخش زیادی از فعالان بازار سرمایه را مجذوب خود کند.

اقبال سهامداران به این شرکت به حدی رسید که قیمت هر سهم آن به بیش از ۶ هزار تومان رسید و افراد مختلف برای خرید این سهم از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

در حالی که " شستا" در حال سپری کردن روز‌های طلایی خود در بازار بود و لقب "غول" بازار را به خود گرفته بود، اما به ناگاه با آغاز ریزش بورس این "غول" بازار سرمایه نتوانست تاب بیاورد و روز‌های افت قیمت سهام این شرکت نیز از راه رسید و با ادامه روند نزولی قیمت، صف فروش آن هر روز سنگین‌تر از روز گذشته می‌شد و جزو تاثیرگذار‌ها در ریزش شاخص بورس بود.

سازمان تامین اجتماعی مسئولیت تعیین بازارگردان را به بانک رفاه سپرده و باید این بانک کار را به سرانجام برساند.

با ادامه روند نزولی قیمت، نماد "غول کاغذی" بازار نیز متوقف شد و حدود دو ماه از توقف این نماد می‌گذارد بدون اینکه فردی از این شرکت یا بورس درباره چرایی توقف طولانی این نماد توضیح دقیقی ارائه کند. 

نکته مهم درباره نماد "شستا" به موضوع بازارگردان مرتبط است که مسئولان شرکت بورس نداشتن بازارگردان را دلیل اصلی عدم بازگشایی این نماد اعلام می‌کنند.

در حالی نداشتن بازار گردان بهانه اصلی برای باز نشدن این نماد ذکر شده که طبق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس، شرکت‌ها ملزم به معرفی بازارگردان هستند، اما اینکه چرا شرکتی به بزرگی "شستا" که یک مجموعه دولتی محسوب می‌شود از اجرای مصوبه قانونی امتناع می‌کند مشخص نیست.

با توجه به طولانی شدن توقف نماد این شرکت، سهامداران زیادی با تماس با بخش "صدای سهامدار" خواستار پیگیری درباره بازگشایی این سهم شدند.

در همین راستا بورس نیوز در وهله نخست این موضوع را از مسئولان بورس پیگیری کرد که مشخص شد هر زمان از سوی "شستا" بازارگردان انتخاب شود، سهم بازگشایی می‌شود.

پاسخ مسئولان و پیگیری‌ها را می‌توانید از این لینک، مشاهده کنید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
چرا شستا تا 20000 تومن نمیره تو این تورم هر وقت باز شد فقط خریدارباشید توووووووووووررررررررررررررررررررررررررررم بالاس
مهران
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
کیسون را بررسی کنید،بطور دستوری بالا نگهداشتن،ماهها است معامله نمی شه و....