بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
سود ۳۰۳ ریالی هر سهم در ۶ ماهه نخست سال تایید شد؛

پیش بینی رشد ۵۰ درصدی مقادیر فروش "غگیلا"

جمع درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت معادل ۱.۲۴۵ میلیارد ریال است که ۴۵ درصد بیشتر از ۶ ماهه سال گذشته است.
کد خبر : ۲۳۱۳۸۶

پیش بینی رشد ۵۰ درصدی مقادیر فروش

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، شرکت شیر پاستوره پگاه گیلان در دوره ۶ ماهه منتهی به پایان شهریور ماه امسال و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده موفق به کسب سود خالص ۶۰ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریالی شده است.

این سود که ۳۹ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است معادل ۳۰۳ ریال به ازای هر سهم است که نمی‌تواند رقم قابل قبولی برای سهام شرکت با توجه به قیمت فعلی ۱۷.۵۰۰ ریالی آن باشد.

جمع درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت معادل ۱.۲۴۵ میلیارد ریال است که ۴۵ درصد بیشتر از ۶ ماهه سال گذشته است.

محصولات اصلی این شرکت شامل پنیر، خامه، دوغ، شیر و ماست است. حاشیه سود عملیاتی این شرکت کمتر از ۷ درصد است که نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

پیش بینی رشد ۵۰ درصدی مقادیر فروش

مقادیر فروش انواع محصولات لبنی در نیمه نخست امسال به ۲۰.۰۳۳ تن رسیده است که ۱.۵۰۰ تن بیشتر از ۶ ماهه پارسال است. همچنین این شرکت در پیش بینی فروش مقداری شش ماهه دوم خود رقم جالب توجه ۳۲.۶۰۰ تنی را درج کرده است. در صورت تحقق این میزان فروش در نیمه دوم سال شاهد رشد ۵۰ درصدی مقادیر فروش در سال ۱۳۹۹ و در مقایسه با سال ۱۳۹۸ خواهیم بود.

ماده اولیه بیش از ۸۵ درصد از بهای تمام شده تولید را به خود اختصاص داده است. شیرخام و مواد بسته بندی بخش اصلی هزینه‌های مواد اولیه را به خود اختصاص داده اند.

بهای هر تن شیرخام خریداری شده توسط شرکت در ۶ ماهه اول سال جاری معادل ۲۸ میلیون ریال به ازای هر تن بوده است. هر گونه افزایش نرخ خرید شیر در صورتی که با افزایش نرخ محصولات همراه نباشد منجر به کاهش بیشتر حاشیه سود عملیاتی شرکت خواهد گردید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر