بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پتانسیل‌های بورس برای استارت یک حرکت صعودی

مدیرعامل کارگزاری بهین پویا گفت: بازارهای موازی در فاز رکود و ایستایی قرار گرفته اند و جز بازار سرمایه، بازاری برای سرمایه گذاری مناسب نیست.
کد خبر : ۲۳۱۶۲۳

پتانسیل های بورس برای استارت یک حرکت صعودی

به گزارش بورس نیوز، اگرچه بازار سرمایه چند روز مثبت را پشت سر گذاشت؛ اما امروز دوباره رنگ قرمز به خود گرفته و به نظر می رسد رنج منفی در برخی نمادها که روز گذشته شاهد آن بودیم و همچنین برخی تحلیل ها و اظهار نظرها مبنی بر اینکه دولت دوباره برای تامین مالی از این بازار برنامه دارد، در نگرانی سرمایه گذاران بی تاثیر نبوده است.

نادر جزایری مدیر عامل کارگزاری بهین پویا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به ریزش‌های چند ماه اخیر بازار سرمایه و با در نظر گرفتن نرخ ارز، اگر حبابی در این بازار بوده تخلیه‌شده است. با این شرایط و همچنین حمایت دولت از رشد بازار سرمایه و نیز سیالیت این بازار، وقت آن رسیده که بازار حرکت مثبتی را آغاز کند. علاوه بر این موارد، وضعیت کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل این فرصت را هم پیش روی سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد که به‌صورت آنلاین در این بازار معامله کنند.

وی افزود: معتقدم دوره گذر تقریباً ۳ ماهه بازار سرمایه به اتمام رسیده و بازار حرکت خود را استارت زده و لیدرهای بازار هم در چند روز گذشته، روند خوبی داشته‌اند. سهم‌ها هم به قیمت‌های حمایتی رسیده‌اند. اما بااین‌حال سرمایه‌گذاران هم باید با بررسی و تحلیل اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و از رفتارهای هیجانی اجتناب کنند.

جزایری تصریح کرد: بازارهای موازی در فاز رکود و ایستایی قرارگرفته‌اند و جز بازار سرمایه، بازاری برای سرمایه‌گذاری مناسب نیست. با توجه به حجم نقدینگی واردشده به این بازار در ماه‌های رونق بورس، بازار سرمایه پتانسیل رشد و یک حرکت صعودی را دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با انتقاداتی که به رنج منفی در برخی نمادها و عدم برخورد سازمان بورس با این موارد، وارد می‌شود؛ گفت: اگر قرار باشد مبصری (ناظری) برای بازار سرمایه ما تعیین شود که هر حرکتی را زیر نظر داشته باشد و فوری با متخلفان برخورد کند، بورس از سیال بودن خود فاصله می‌گیرد. این حرکت‌ها در بازار سرمایه همواره بوده و هست و اگر بازار سرمایه، بستر مناسبی داشته باشد، این حرکت‌ها روند بازار را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. ضمن اینکه لزوماً هر فروشی به معنای خروج نقدینگی از بازار نیست و طبیعی است که نقدینگی از سهمی خارج‌شده و به سهم دیگری وارد شود. اما باید بررسی شود که آیا فروش‌ها توسط سهامدار عمده یا نهادهای دولتی صورت گرفته (که اگر این‌طور باشد، جای انتقاد هست) یا نه‌. موافق اینکه سازمان بورس در هر حرکتی ورود کند؛ سازمان بورس فقط باید حرکت خریداران و فروشندگان را زیر نظر داشته باشد تا از شیطنت‌هایی که روند کلی بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهد، جلوگیری شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
مسخره کردن مردم را خودشان کفتند ما جلوگیری میکنیم از عرضه زیاد توسط هر شخصی حتی حقوقیها کو پس چرا جلوگیری نکردید حقوقی شستا آبشاری عرضه کرد سهام را پس چرا جلویش را نگرفتید همش دروغ همش دروغ اصلا دروغگویی در ذاتشان است لعنت به شما مسئولین که شرف و انسانیت را به مال دنیا فروختید.لعنت خداوند به شما این پولها انشاا.. خرج دوا ودرمان زندگی شما شود به امید خدا ؛ خلاصه هر کس باعث و بانیش است. اگر ما قوه قضاییه داشتیم جلوی اینها را میگرفت که متاسفانه آن را هم نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
دولت اگر بخواد از جیب مردم بازم کسری بودجه تامین کنه جواب ملت دندان شکن خواهد بود دولت گدا نمی خوایم اگر عرضه دارید سیاست خارجی تان درست کنید به دنیا با بدهید بعد مردم دعوت کنید بورس الان با ۶۰ درصد ضرر بازم بخواهید بچاپید اگر حضرت آقا حمایت نکرده بود مردم سرمایه هاشون نم آوردن بورس تولید مملکت رونق پیدا کنه نفرین بر دولت بی تدبیر و ناامید کننده مردم چرا وزیر اقتصاد دروغگو رو اعدام نمی کنید خیانت به مردم کم جرمی نیست
نقی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
خجالت آوره دولت تنگ که از جیب مردم ..............وزیر اقتصاد چاپلوس ............. به مردم نمیخوایم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
واقعا باید برای مسئولین بورس متاسف بود به خاطر مال دنیا خودشونو راحت فروختند.به خاطر خودشون چه ثروتها وپولهایی رو از جیب مردم که نزدیدند.خدا ازشون نگذره.جالبه با اینهمه تخلف قوه قضاییه هم ورود نکرد.چرا
چون ممکنه به اوها هم....