بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تکذیب تشکیل "بازار برتر" در بورس

عضو شورای عالی بورس گفت:در شورا نه درباره تشکیل "بازار برتر" صحبتی شد و نه مصوبه ای صادر شده است.
کد خبر : ۲۳۱۶۹۵

تکذیب تشکیل

به گزارش بورس نیوز، شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر تشکیل "بازار برتر" با دامنه نوسان ۱۰ درصد برای سهام شرکت‌های بزرگ با مصوبه شورای عالی بورس منتشر و حتی زمان آغاز به کار این بازار نیز شنبه آینده اعلام شده است.

در همین باره خبرنگار بورس نیوز برای صحت و سقم این خبر با یکی از اعضای شورای عالی بورس گفت‌وگو کرد.

سعید اسلامی بیدگلی با تکذیب این خبر اظهار کرد: در شورا نه درباره این موضوع صحبتی شد و نه مصوبه‌ای صادر شده است.

عضو شورای عالی بورس تصریح کرد: البته دو سال قبل کانون نهاد‌های سرمایه گذاری ایران پیشنهاد تشکیل یک مارکت برای حقوقی‌ها همانند آنچه که در بازار‌های مالی دنیا وجود دارد را ارائه کرد که بر اساس آن در این مارکت امکاناتی مانند بازتر بودن دامنه نوسان،نیاز به ارکان کمتر برای پذیرش اوراق، تغییر سقف و کف قیمتی وجود دارد که البته ایجاد این بازار نیاز به رگولیشن دارد و به این سادگی نیست.

گفتنی است؛ انتشار این گونه شایعات از جلسات شورای عالی بورس در فضای مجازی در سایه عدم اطلاع رسانی دقیق و شفاف از جلسات شورا توسط دست اندرکاران آن صورت می‌گیرد و موجب ضرر به بازار می‌شود.

امیدواریم شورای عالی بورس در زمینه اطلاع رسانی به گونه‌ای عمل کند که دیگر شاهد بروز اینگونه شایعات نباشیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۳ راهکار برای تشکیل کانون سهامداران حقیقی

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری هدف حافظ در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۲ نکته مهم برای تحلیل بازار سرمایه

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پتانسیل‌های بورس برای استارت یک حرکت صعودی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
دوست
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
دوستان خواهشها پیگیری کنید چه افرادی هستند که ۵ دقیقه آخر پیشگشایش سفارششون رو می تونن حذف کنن و چه کسانی هستند که سفارش با تعداد ۱ رقمی میذاراً؛ افرادی که توانایی انجام این کار رو دارند همه کار در بازار می تونن بکنن.
این چه قانونی است که اینطوری به بازی گرفته میشه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
به این سادگیها نیست، بله ... از بین بردن سرمایه های اندک مردم در یک بازه 3 ماهه کلی برنامه ریزی میخواد. مگه شوخیه بیشتر از 60 درصد ارزش سبد سهام مردم رو نابود کردن ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
بلایی که قالیباف اصل و تیمش سر بورس آوردند در تاریخ بورس تهران سابقه نداشت و به یاد داشته باشید تا وقتی هم که این آقایون سر کارند هر لحظه با تصمیمات اشتباه و مسئولیت ناپذیری باورنکردنی شان امکان تکرار این فاجعه رو به نفع دولت و به ضرر سهامداران خرد دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
معلومه نمیزارن یکی حجم مبنا و دامنه نوسان را تغییر دهندودیگری بازار برتر چون باید همیشه بورس ما و اقتصاد ما بر عکس باشه نمیشه مثل ادم از بورس دنیایاد بگیریم همیشه باید نقطه های بزرگ و خنده دار وجود داشته باشد . حجم منبا چکار میکند بد نیست سها مداران بدانن حجم مبنا بودنش باعث چه میشود اول ارزش سهام قیمت گذاری نشود یعنی فرض کنید قیمت پراید روی تابلو از بنز گران تر باشد ولی چون سهام داران تخصص کافی در ارزش قیمت ها ندارن قیمت تابلو را براساس صف خرید و فروش می پذیرن وحرفه ای ها هم دستشان بسته است چون از بی ارزش بودن قیمت پراید در مقابل بنز با خبرهستن و به سازمان بورس شکایت میکنن که این چه وضعی است چرا اشکال به این درشتی برطرف نمیشود در مقابل می گویند تازه واردان حواسشان را جمع کنن گول صف ها را نخورن و در خرید سهام و ارزش بنیادی ان دقت کنن ببینید چه جواب مسخره ایی و بیسوادنانه ایی به بازار می دهند خودشان از قیمتها دفاع میکنن و پراید را گرنتر از بنز قیمت گذاری می کنن و دست حرفه ایی های بازار را هم می بندند و می گویند اش کشک خالتونه میخوای بخر می خوای نخر حال اگر پراید بخری حباب خریدی چون از بنز گرانتر است وقتی می خواهی بنز بخری می بینی قیمت پراید بالا می رود و قیمت بنز پایین میاید چه باید کرد این وسط ایا به سواد و انتخاب در ست سهام برمی گردد ؟یا به قوانین مسخر ه ایی که حجم مبنا و دامنه نوسانات دست و پای بازار را بسته و به سواد و تخصص خریداران برنمی گردد ؟ نکته ها بسیار و زمان بر در کل باید حجم مبنا حذف قیمتها بر اساس ارزش ذاتی سهام و عرضه تقا ضا تشکیل شود که خوش شرکتهای برتر را عرضه تقاضا براساس لیاقت وسود دهی شرکت تعیین می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
حجم مبنا باید حذف سود