بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
دولت برنامه عرضه مابقی سهام خود در بانک ها را دارد و قطعا از سهم های گروه بانکی حمایت هایی خواهد شد‌.
کد خبر : ۲۳۲۱۵۱

رفتار هوشمندانه بازار با یک گواه/معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

به گزارش بورس نیوز، اگرچه شاخص کل بورس چند روزی است که بر مدار مثبت قرار دارد؛ ولی خبری از رفتارهای هیجانی در بازار نیست و بورس تهران رشد کاملا ملایمی داشته و نمادهای بازار یکی در میان، منفی و مثبت معامله می شوند.

حسین ارجلو کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: در حال حاضر جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه، مثبت است و در چنین شرایطی معمولا بازار سرمایه شیب صعودی به خود می گیرد. ولی اینکه انتظار داشته باشیم روند قبلی تکرار شده و تمام سهم ها رشد کنند، انتظار معقولی نیست. بازار رفتار هوشمندانه تری نسبت به قبل دارد و گواه این ادعا هم این است که بازار دیگر لیدر محور نیست و منفی یا مثبت چند نماد خاص مثل "خودرو" و "شستا" و پالایشی ها کل بازار را تحت تاثیر قرار نمی دهد. تداوم این شرایط به نفع بازار بوده و اگر تمام نمادهای بازار با هم سبز نشوند، در منفی ها هم کل نمادها فشار فروش متحمل نخواهند شد. بنابراین معتقدم رشد بازار سرمایه در این مرحله با سرعت کمتر و پایدارتر از روند صعودی قبل خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر مثبت افزایش قیمت های جهانی بر روند بازار سرمایه گفت: قطعا افزایش قیمت های جهانی تاثیر مثبتی بر صنایع کامودیتی محور خواهد داشت. نکته اینجاست که در حال حاضر زنجیره فولاد تحت تاثیر ابهام اخبار و حواشی مربوط به قیمت گذاری دستوری قرار دارد که معتقدم تصویب هم نخواهد شد؛ اما بصورت مقطعی تاثیرگذار خواهد بود. ولی در مجموع چشم انداز صنعت فولاد کاملا مثبت است. در بازارهای جهانی قیمت بعضی کامودیتی ها(غیر از نفت) به پیک قیمتی ۱۰ ساله رسیده و این اتفاق بسیار خوبی برای صنایع تولیدی است‌. البته افزایش قیمت های جهانی تا حدودی ناشی از روی کار آمدن دموکرات ها در آمریکا و تمایل این حزب به حفاظت از محیط زیست بوده و فلزاتی همچون مس و آلومینیوم که در باتری های خودروهای برقی کاربرد دارد، با افزایش تقاضا مواجه شده است.

ارجلو در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری اظهار کرد: نمی توان برای بلند مدت و میان مدت، تحلیل قاطعی داشت. اما برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، نمادهایی که در پرتفوی ETF سوم دولت قرار دارند، گزینه های مناسبی خواهند بود. دولت برنامه عرضه مابقی سهام خود در بانک ها را دارد و قطعا از سهم های گروه بانکی حمایت هایی خواهد شد‌. همچنین گروه بیمه هم گزینه معقولی برای سرمایه گذاری کوتاه مدت است؛ چرا که پرتفوی سرمایه گذاری بیمه ها سال قبل رشد چشمگیری داشت و سود خوبی نصیب شرکت های بیمه کرد و بیمه هایی که سهم بازار کمی از سرمایه گذاری داشتند، در حال حاضر پرتفوی خوبی در اختیار دارند. ضمن اینکه با وجود آنکه در روزهای اول شیوع کرونا به نظر می رسید بیمه ها متحمل هزینه های بیشتری خواهند شد؛ ولی گذشت زمان نشان داد اتفاقا شیوع کرونا منجر به کاهش ترددهای برون شهری و حتی کاهش مراجعه مردم به بیمارستان ها برای درمان برخی بیماری ها شده و در نتیجه هزینه های تحمیل شده به بیمه ها کاهش داشته است. از این رو می توان گفت سهام بانکی و بیمه ای برای سرمایهگذاری جذاب خواهد بود. همچنین تک سهم های گروه تولیدکنندگان "روی" هم با توجه به چشم انداز قیمت های جهانی، پتانسیل رشد دارند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

روند مثبت و متعادل بازار ادامه می‌یابد

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پیشنهادی برای بهبود اوضاع بورس

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو بورس نیوز:

عوامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
من مطمئن باش پیگیر شیادهای مثل سایت شما خواهم شد که با اخبارتون سعی در جهت دهی به بازار و یک سری از سهم های خاص که خودتان در آن سرمایه گذاری کردید می کنید. و در مواقعی تخریب خیلی از سهم ها ............... منتظر باشید.
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
اخه اگر شیاد هست. تو مجبوری بیای اینجا و سم پراکنی کنی ؟! نیا اینجا و مزاحم خوانندگان اینجا هم نشو باباجان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
سهام در بازار بورس ایران مثبت ومنفی آن بر مبنای منطق اقتصادی نیست !!! مثال : تلیسه چندروز نوسان 10 درصدی داشت مجددا چند روز استکه منفی 10 درصد و5 درصد میخورد واقعا چه اتفاقی در شرکت واقع شده است ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
دولت از سهم های بانکی حمایت میکنه یعنی چی؟؟!!
دارایکم نمونه حمایت دولت ۳۰ درصد زیر ناو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
دولت از سهم های بانکی حمایت میکنه یعنی چی؟؟!!
دارایکم نمونه حمایت دولت ۳۰ درصد زیر ناو
ناشناس
Germany
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
............. همه تون .............
ناشناس
France
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
فزرین و فاسمین، از گروه روی ،که ازجامونده های بازارند باافزایش قیمت روی جهانی دراین چند مدت، کم ریسکترین، سهم برای خرید هستند
ناشناس
France
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
فزرین و فاسمین، از گروه روی ،که ازجامونده های بازارند باافزایش قیمت روی جهانی دراین چند مدت، کم ریسکترین، سهم برای خرید هستند