بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
در هفته‌ای که گذشت، ۱۷ هزار و ۴۴۶ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی نیز به ارزش ۳۰ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.
کد خبر : ۲۳۲۳۲۱

افزایش حجم و ارزش معاملات گواهی سپرده کالایی بورس کالا

به گزارش بورس نیوز، بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا با هفت دارایی پایه یعنی سکه طلا، زعفران نگین، زعفران پوشال، پسته فندقی، پسته بادامی، زیره سبز و کشمش سبز قلمی در حال فعالیت است که حجم و ارزش این معاملات در استقبال معامله گران با رشد ۴۸ و ۲۵ درصدی در حجم و ارزش به نسبت هفته ماقبل مواجه شد.

 معامله گران طی دومین هفته کاری آذر ماه ۱۳۹۹ تعداد ۴ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۳۰۱ گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بیش از ۲۱۴۹ میلیارد و ۱۷۴ میلیون ریال خرید و فروش کردند.

در جریان این معاملات تعداد یک میلیون و ۵۳۱ هزار و ۸۰۰ گواهی سپره سکه طلا به ارزش بیش از ۱۶۹۵ میلیارد و ۳۳۲ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر ارزش معاملات بیشترین سهم ارزش کل معاملات گواهی سپرده کالایی در هفته گذشته را به خود اختصاص داده بود.

معامله گران ۳ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۴۰۹ گواهی سپرده زعفران نگین را نیز در حالی خرید و فروش کردند که ارزش این معاملات به بیش از ۴۲۳ میلیارد و ۱۲ میلیون ریال رسید.

آمار‌ها حاکی از آن است که معامله ۲۸۰۸ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ارزش بیش از ۲۹۱ میلیون ریال در هفته‌ای که گذشت رقم خورده است.

در هفته‌ای که گذشت، ۱۷ هزار و ۴۴۶ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی نیز به ارزش ۳۰ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

معامله گران ۵۱۰ گواهی سپرده زیره سبز را نیز به ارزش تقریبی ۲۷۳ میلیون و ۹۸۹ هزار ریال معامله کردند. همچنین، ارزش معامله ۳۲۸ گواهی سپرده کشمش سبز قلمی نیز به رقم ۱۲۸ میلیون ریال نزدیک شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر