بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
افزایش ۱۲ درصدی سودآوری "شبندر" در گزارش حسابرسی شده؛

افت سنگین حاشیه سود ناخالص شرکت/ تولید و فروش بنزین شرکت با زیان مواجه شد

سود ناخالص شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت محسوسی داشته و با کاهش بیش از ۹۰ درصدی معادل ۳ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال شناسایی شده است.
کد خبر : ۲۳۳۰۸۲

افت سنگین حاشیه سود ناخالص شرکت/ تولید و فروش بنزین شرکت با زیان مواجه شد

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت پالایش نفت بندرعباس در دوره ۶ ماهه منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده موفق به کسب سود خالص ۳۵ هزار و ۴۰۱ میلیارد ریالی شده که این سود که معادل ۱.۲۳۴ ریال به ازای هر سهم بوده در مقایسه با گزارش حسابرسی نشده افزایش در حدود ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. علت این امر افزایش حاشیه سود ناخالص شرکت در این گزارش نسبت به گزارش حسابرسی نشده است.

افت سنگین حاشیه سود ناخالص شرکت/ تولید و فروش بنزین شرکت با زیان مواجه شد

با این حال، سود ناخالص شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت محسوسی داشته و با کاهش بیش از ۹۰ درصدی معادل ۳ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال شناسایی شده که در این بازه زمانی تولید و فروش محصولاتی مثل نفت گاز و وکیوم باتوم و نفت کوره با حاشیه سود ناخالص مواجه بوده و در عین تعجب تولید و فروش محصول با ارزش افزوده‌ای مثل بنزین با زیان ناخالص عملیاتی مواجه بوده است.

درآمد‌های عملیاتی شرکت در این بازه زمانی به ۲۹۰ هزار و ۶۹۱ میلیارد ریال رسیده که نسبت به ۶ ماهه سال گذشته کاهش ۹ درصدی را نشان می‌دهد. بیش از ۱۷ درصد از درآمد‌های شرکت به صورت صادراتی محقق شده که عمدتا بابت فروش صادراتی یک میلیون و ۲۹۳ هزار مترمکعب نفت کوره صادراتی بوده است.

علی رغم افت سنگین سود ناخالص شرکت، شناسایی بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال درآمد در بخش سایر درامد‌های عملیاتی و عمدتا بابت شناسایی درآمد بابت مابه التفاوت موجودی‌های اول دوره باعث کسب سود عملیاتی و سود خالص در حدود مدت مشابه سال گذشته شده است.

همچنین در بخش غیرعملیاتی شاهد شناسایی مبلغ ۴.۵۰۰ میلیارد ریال درآمد هستیم که نسبت به ۶ ماهه سال ۹۸ افزایش ۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

عمده درآمد شناسایی شده در این بخش در سرفصل سایردرآمد‌ها طبقه بندی شده و مشخص نیست که این بخش از درآمد‌های شرکت قابلیت تحقق مجدد را دارد یا نه.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر