بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

نرخ دلار نقطه ابهام بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تنها نقطه ابهام بازار قیمت دلار است، گفت: با روند فعلی کف بازار یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد و سقف آن نیز تا یک ماه آینده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد خواهد بود.
کد خبر : ۲۳۳۰۸۴

نرخ دلار نقطه ابهام بازار سرمایه

احمد اشتیاقی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره علت اصلی نوسان بازار طی معاملات روزهای گذشته اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمتی که در کامودیتی‌ها به وجود آمده، P/E سهم‌های پتروشیمی، معدنی و فلزی مناسب است و در محاسبات  P/E آن‌ها ۶ تا ۷ می‌شود که ارزنده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: در این زمان بازار خریدار می‌شود و صف برای این سهم‌ها تشکیل و عرضه زیاد می‌شود و با توجه به نقدینگی این روز‌های بازار، این نقدینگی جذب این سهم‌ها شده و دیگر قدرت لازم را برای روز آینده برای خرید پرحجم ندارد بنابراین روند رو به رشد متوقف می‌شود و به دلیل اینکه کماکان با موضوع عدم تعادل مواجه هستیم،بازار نمی‌تواند در مثبت یک یا منفی یک معامله کند بنابراین به‌آرامی قدرت آن تحلیل می‌رود و با کاهش قیمت مواجه می‌شود.

وی گفت: زمانی که سهم‌های خوب و شاخص که P/E آن‌ها ۶ است باعرضه زیاد مواجه می‌شوند وضعیت سهم‌های دارایی محور همانند پالایشی‌ها که اطلاعات آن‌ها ابهام دارد و قابلیت رشد ندارند مشخص است و به دلیل اینکه به سمت بالا نمی‌تواند حرکت کنند و مقاومت را بشکنند به سمت پایین حرکت می‌کنند تا مجدداً جذاب شوند.

وی گفت: با این روند کف بازار یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار واحد و سقف آن نیز تا یک ماه آینده یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار واحد خواهد بود.

اشتیاقی بابیان اینکه تا زمان استقرار جدید دولت آمریکا و تصمیم درباره بازگشت به برجام، بازار با تردید مواجه است، تصریح کرد: تا زمانی که قیمت دلار مشخص نشود بازار به همین منوال معامله خواهد کرد، اما پس از تعیین تکلیف شدن قیمت دلار قطعاً وضعیت بازار متفاوت خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه کف بازار بسته‌شده است، خاطرنشان کرد: تنها نقطه ابهام بازار قیمت دلار است اگر قیمت دلار زیر ۲۲ هزار تومان باشد شاخص روی یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار واحد متوقف می‌شود، اما اگر زیر این رقم نرود شاخص تا یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار واحد می‌تواند برسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

آیا بازارگردانان توازن بازار را تأمین می‌کنند

مدیرعامل سبدگردان نوین نگر آسیا در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

چرا بازار با عرضه نمادهای ارزنده، "سرکوب" می‌شود

کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

رشد حداقل ۲۰ درصدی بازار تا پایان سال

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازار در مسیر تثبیت ...

ارسال نظر