بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
درآمد‌های حاصل از فعالیت‌های لیزینگ شرکت در سال مالی سپری شده به بیش از ۵۱۶ میلیارد ریال رسیده که این مبلغ نسبت به سال ۹۸ افزایش محسوس ۲۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۳۳۶۵۹

سود ۱.۳۰۷ ریالی هر سهم

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت لیزینگ صنعت و معدن در سال مالی منتهی به پایان شهریور سال جاری و براساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت، موفق به کسب سودخالص ۲ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریالی شده و این سود که معادل ۱.۳۰۷ ریال به ازای هر سهم بوده نسبت به سال مالی قبل از آن افزایش قابل توجه ۲۸۹ درصدی را داشته و علت اصلی رشد سودآوری را می‌توان رشد قابل توجه سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها شرکت و در بخش دوم، افزایش درآمد‌های فروش لیزینگی خودرو عنوان کرد.

سود ۱.۳۰۷ ریالی هر سهم

درآمدهایی از داشبورد مدیران خودرو

درآمد‌های حاصل از فعالیت‌های لیزینگ شرکت در سال مالی سپری شده به بیش از ۵۱۶ میلیارد ریال رسیده که این مبلغ نسبت به سال ۹۸ افزایش محسوس ۲۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش این درآمد از محل فروش اجاری خودرو (عمدتا خودرو‌های شرکت مدیران خودرو که طبق قرارداد با این شرکت تا سقف ۴.۵۰۰ میلیارد ریال قابل افزایش است) بوده و این بخش از درآمد علاوه بر درآمد اجاره شامل درآمد تخفیف فروش و همچنین ۷۷ میلیارد ریال درآمد حاصل از وجه التزام است.

در بخش درآمد‌های سرمایه‌گذاری شامل شناسایی مبلغ ۲.۱۰۶ میلیارد ریالی توسط این شرکت هستیم. ۱.۷۶۱ میلیارد ریال از این مبلغ بابت سود فروش سرمایه‌گذاری شرکت در سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت بوده است.

سود سهام دریافتی این شرکت نیز با ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته معادل ۳۴۵ میلیارد ریال بوده که بخش مهمی از این درآمد از محل سود سهام شرکت آتیه دماوند بوده است.

جمع مبلغ سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در پایان شهریور ماه سال جاری معادل ۱.۸۸۰ میلیارد ریال است.

بخش مهمی از سرمایه‌گذاری‌های این شرکت شامل مالکیت ۱۰ درصد از سهام شرکت آتیه دماوند به ارزش ۵۷۵ میلیارد ریال، ۲۰.۵ درصد صندوق اختصاصی بازارگردانی صنعت و معدن به ارزش ۷۲۴ میلیارد ریال و بخشی از سهام شرکت صنایع شیمیایی ایران به ارزش ۳۶۳ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید:

"ولصنم"  ۱.۲ درصد "شکلر" را فروخت

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سود ۱.۳۰۷ ریالی هر سهم
افزایش چشم گیر سود فروش سهام در سال گذشته؛

سود ۱.۳۰۷ ریالی هر سهم "ولصنم" در سال ۱۳۹۹

به دنبال برگزاری مجمع شرکت لیزینگ صنعت و معدن؛

"ولصنم" از سهامداران دعوت کرد

کاهش ۶ درصدی فروش
اینبار رکورد فروش ماهانه، شکسته نشد؛

کاهش ۶ درصدی فروش "شکلر"/ رشد ۷.۵درصدی فروش داخلی

ارسال نظر