بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط به ۱۵۲.۸درصد رسید؛

صندوق "توسعه پست بانک" و جذب منابع جدید

 ارزش صندوق‌های مختلط در پایان روز ۱۶‌دی به ۲۵‌هزار و ۸۸۷ میلیارد ریال رسید. در این هفته شاهد ورود ۴۸۹ میلیارد ریال منابع مالی جدید به این صندوق‌ها بودیم.
کد خبر : ۲۳۳۹۹۹

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط (هفته منتهی به ۱۶ دی ۱۳۹۹)

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط پرداخته شده که اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد.

همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است. میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.

پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط (هفته منتهی به ۱۶ دی ۱۳۹۹)

 

ارزش صندوق‌های مختلط در پایان روز ۱۶‌دی به ۲۵‌هزار و ۸۸۷ میلیارد ریال رسید. در این هفته شاهد ورود ۴۸۹ میلیارد ریال منابع مالی جدید به این صندوق‌ها بودیم.

بازدهی متوسط هفتگی صندوق‌های مختلط به ۲‌درصد بازدهی منفی رسید

بهترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق مشترک کوثر با ۲.۶۶ درصد بازدهی مثبت است. ضعیف‌ترین عملکرد هفتگی نیز از آن صندوق ثروت‌آفرین پارسیان با ۵.۵ درصد بازدهی منفی است.

میانگین بازدهی هفتگی این صندوق‌ها در یک ماه منتهی به ۱۶ دی‌ماه سال جاری به ۳.۸ درصد بازدهی منفی رسید. بهترین عملکرد هفتگی را صندوق مشترک کوثر با ۸ درصد بازدهی مثبت داشت و ضعیف‌ترین عملکرد هفتگی را نیز صندوق ثروت‌آفرین پارسیان با ۱۰.۴ درصد بازدهی منفی از آن خود کرد.

 متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط به ۱۵۲.۸ درصد رسید

صندوق‌های نواندیشان با ۱۹۷ درصد و ارمغان یکم ملل با ۱۸۷.۶ درصد بازدهی بهترین عملکرد سالیانه را داشتند. همچنین صندوق‌های مشترک کوثر و ثروت‌آفرین پارسیان به ترتیب با ۱۱۰ و ۱۳۲ درصد بازدهی در یک سال منتهی به پایان ۱۶ دی‌ماه، ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه را در بین صندوق‌های مختلط داشته اند.

در هفته گذشته همان گونه که اشاره شد شاهد ورود منابع مالی جدید به صندوق‌های مختلط به ارزش ۴۸۹ میلیارد ریال بودیم. صندوق توسعه پست بانک موفق به جذب ۷۱۹ میلیارد ریال منابع مالی جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه‌گذاری شد و به این ترتیب بهترین عملکرد را از این حیث در هفته گذشته داشت و صندوق تجربه ایرانیان با خروج ۱۷۴ میلیارد ریال منابع مالی جدید ضعیف‌ترین عملکرد را داشته است.

بیشتر بخوانید:

سرمایه گذاری ۶۷ درصد دارایی‌های صندوق در ۴ صنعت

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط؛

ارزش صندوق‌های مختلط به ۲۵.۴۰۰ میلیارد ریال رسید

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط؛

کاهش ۱۵۲درصدی متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط

گزارش هفتگی صندوق های سرمایه گذاری مختلط؛

میانگین بازدهی سال به کمتر از ۱۸۴ درصد رسید

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط؛

خروج ۱.۴۰۰ میلیارد تومان از صندوق‌های مختلط

ارسال نظر