بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
فارکس به زبان ساده (۲)؛

چه چیزی در فارکس معامله می‌شود؟

پاسخ ساده: پول در فارکس معامله می‌شود. در بازار فارکس به طور بالقوه ارز‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید معامله کنید، به عنوان یک معامله گر جدید،   با "ارز‌های اصلی"  شروع کنید.
کد خبر : ۲۳۴۰۴۳

چه چیزی در فارکس معامله می‌شود؟ + بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، از آنجا که شما هیچ چیز فیزیکی نمی‌خرید، تجارت در فارکس ممکن است گیج کننده باشد پس از یک مثال ساده  برای توضیح استفاده می‌کنم.  خرید ارز را به عنوان خرید یک سهم در یک کشور خاص تصورکنید، مانند خرید سهام از یک شرکت. (قیمت ارز معمولاً بازتاب مستقیم نظر بازار در مورد سلامت فعلی و آتی اقتصاد است).  
مثلن هنگام خرید ین ژاپن، اساساً در حال خرید "سهم" از اقتصاد ژاپن هستید با این فرض که اقتصاد ژاپن خوب پیش می‌رود و هرچه زمان بیشتر می‌گذرد حال و روزاقتصاد بهتر خواهد شد و پس از فروش ارز ژاپن به بازار، امیدوارید که به سود خوبی برسید.  به طور کلی، نرخ یک ارز در مقابل سایر ارز‌ها بازتابی از وضعیت اقتصاد آن کشور در مقایسه با اقتصاد سایر کشورهاست.

ارز‌های اصلی

در بازار فارکس به طور بالقوه ارز‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید معامله کنید، به عنوان یک معامله گر جدید،   با "ارز‌های اصلی"  شروع کنید.

ارز‌های اصلی شامل USD دلارامریکا؛  EUR یورو؛  JPY ین ژاپن؛  GBP پوندانگلستان؛  CHF فرانک سوئیس؛  AUD دلاراسترالیا؛  NZD دلارنیوزلند؛  CAD دلارکانادا.  سه ارز دلار استرالیا؛ دلار نیوزلند و دلار کانادا را «ارز‌های کالایی» نیز می‌گویند. فقط هشت ارزفوق را "ارز‌های اصلی" در نظر می‌گیریم.

نماد ارز‌ها

نماد‌های ارزی همیشه دارای سه حرف هستند که دو حرف اول نام کشور را مشخص می‌کند و حرف سوم نام واحد پول آن کشور را نشان می‌دهد، معمولاً اولین حرف نام ارز است.  این سه حرف به عنوان کد ارز ISO ۴۲۱۷ شناخته می‌شوند.  از سال ۱۹۷۳، سازمان بین المللی استاندارد (ISO) کد‌های سه حرفی را برای ارز‌هایی که امروز از آن‌ها استفاده می‌کنیم، معرفی کرد.

NZD نماد دلار نیوزلند را به عنوان مثال بررسی می‌کنیم:‌ NZ مخفف نیوزیلند است، در حالی که D مخفف دلار است.

البته در رسانه حتی گفتگوی محاوره برای دلارامریکا اسامی زیر نیز بکار می‌روند:greenbacks, bones, benjis, benjamins, cheddar, paper, loot, scrilla, cheese, bread, moolah, dead presidents, cash money در یادداشت بعدی «خرید و فروش جفت ارز» را بررسی می‌کنیم.


در یادداشت بعدی "خرید و فروش جفت ارز" را مطالعه می‌کنیم.

کاری از علی حیدری _ کارشناس اقتصاد
 
برای مطالعه اولین بخش این گزارش اینجا کلیک کنید.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
چطوری میشه وارد شیم؟
ناشناس
United States of America
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
ینی الان میشه بریم اونجا دلار بخریم؟ به جاش ریال بدیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
چون جنس جابجا نمیشه مشکل شرعی داره. به علاوه اینکه در ایران به علل مختلف 99% افراد متضرر میشن در فارکس. بیخیال این مقالات بشید.
ناشناس
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
اگه طبق فتوای شما اینطور باشه پس بورس تهران هم همینطوره و مشکل شرعی داره.ضمنا اونایکه ضرر میکنن بخاطر بیسوادی خودشونه مثل شما ..فارکس بزرگترین و سالمترین بازار دنیاست همینثدر بدون که اگر ارزش تمام بورسهای جهان با هم جمع کنیم به اندازه یک صدم بازار فارکس هم نمیشه و مشتریان اصلی فارکس بانهای مرکزی همه کشورها هستن حتی بانک مرکزی کشور خود ما.
ناشناس
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
دیگه مشکل دار تر از بورس ایران نیست ،چرا افراد سرمایه دار هر کاری دلشون بخواد با سرمایه و سهام مردم انجام میدن ،این مشکل شرعی نداره
رهگذر
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
طبق فتوای شما بورس هم حرام است اتفاقا در فارکس ادم با سواد ضرر نمی کند انجا واقعا سواد لازم است من در فارکس همیشه سود کردم ولی در بورس بدبخت شدم چون در فارکس بر اساس تحلیل خودم میخرم میفروشم در بورس فقط باید بازی حقوقی ها را تماشا کنم در فارکس هیچ شخص یا قدرتی نمی تواند به دلخواه سهم ها را بالا پایین ببرد فقط امار و ارقام بین المللی و مهم مانند نرخ بیکاری یا قیمت نفت