بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
مدیرعامل فولاد خراسان با بیان اینکه قیمت‌گذاری فولاد تصمیم درستی نیست، گفت: رانتی که ایجاد می‌شود رانت چندین هزارمیلیاردی در ماه است و قطعا جلوی این مصوبه گرفته می‌شود.
کد خبر : ۲۳۴۰۸۷

قیمت‌گذاری فولاد تصمیم نادرستی است/ حق سهامداران پایمال نشود

کسری غفوری در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: امروز وزارت صمت باید این موضوع را در نظر بگیرد که ما در یک برهه خاص حضور داریم و همیشه وضعیت تولید فولاد این گونه نخواهد بود.

مدیرعامل فولاد خراسان افزود: نباید فراموش کنیم طی چند سال گذشته شرایط به گونه‌ای پیش رفت که صاحبان معادن سنگ آهن، معادن خود را رها کردند و شرایط سختی بر فولاد حاکم بود و بازاری وجود نداشت، شرایط فعلی فولاد باید مورد استقبال وزارت صمت باشد و از فولادی‌ها حمایت کند.

وی گفت: یکسری از نظرات غیرکارشناسی علت رکود بازار مسکن را قیمت فولاد عنوان می‌کنند در حالی که در بهای تمام شده یک ساختمان کمتر از ۶ درصد قیمت فولاد اثرگذار است و جای سئوال باقی است که آیا قیمت سایر مصالح گران نشده است، چه اتفاقی رخ داده که همه به فکر بازار فولاد افتادند.

غفوری با بیان اینکه ۵ میلیون سهامدار خرد دارد و نمی‌توانیم تصمیم گیری به ضرر منافع آن‌ها داشته باشیم خاطرنشان کرد: قیمت اعلامی که از سوی مسئولان وزارت صمت اعلام شده کمتر از نرخ قراضه ترکیه است.

مدیرعامل فولاد خراسان بیان کرد: ما ناچاریم یا از آهن اسفنجی استفاده کنیم یا قراضه یا ترکیب قراضه و اسفنجی، در حالی که قیمت اسفنجی به ۸۲۰۰ تومان و قیمت قراضه به ۱۰ هزار تومان رسیده است، قیمت مواد اولیه فروآلیاژ، فرو منگنز و سایر مواد وارداتی بیش از ۱۷۰ درصد رشد قیمتی داشته است، فرمنگنزی که سال گذشته ۱۳ هزار تومان بود به ۳۲ هزار تومان رسیده است، اما هیچکدام از این مسائل در تصمیم گیری دیده نمی‌شود.

غفوری با بیان اینکه قیمت‌گذاری فولاد تصمیم درستی نیست، گفت: رانتی که ایجاد می‌شود رانت چندین هزارمیلیاردی در ماه است و قطعا جلوی این تصمیم گرفته می‌شود.

وی افزود: فولادی‌ها بر موضع خود هستند و به دنبال وارد نشدن ضرر به سهامداران هستند و اگر قرار بر انتفاع است چه بهتر که سهامداران منتفع شوند و حق آن‌ها پایمال نشود.

غفوری خاطرنشان کرد: از ۲۷ روز گذشته گاز فولاد خراسان قطع و برق هم سهمیه بندی شده و این موارد هزینه تمام شده را افزایش می‌دهد، اما در تصمیم گیری‌ها دیده نمی‌شود.

مدیرعامل فولاد خراسان با طرح این سئوال که آیا قیمت گاز فولادی‌ها با سایر صنایع متفاوت است، تصریح کرد: گاز به عنوان ماده اولیه در کارخانجات فولادی استفاده می‌شود، اما شرکت گاز فقط برای تامین ۸ ماه آن تعهد می‌دهد.

وی تاکید کرد: ۲۷ روز از قطعی گاز در این کارخانه می‌گذرد و ۹ روز هم برق سهمیه بندی شده و مشخص نیست چه زمانی گاز مجموعه وصل شود و این موارد هزینه ها را افزایش می دهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خریداران میلگرد، عقب‌نشینی کردند؛

معامله تنها ۴۴ تن میلگرد فولاد خراسان در بورس کالا

مخالفت با تحقق جهش تولید از نوعی دیگر؛

قیمت گذاری دستوری بازی در زمین تحریم

شرکت مجتمع فولاد خراسان منتشر کرد؛

توقف بخشی از فعالیت "فخاس" به دلیل کاهش تولید

ارسال نظر