بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲
به نظر می‌رسد که فروش هیجانی سهامداران همچنان ادامه داشته باشد و این افراد بدون توجه به پتانسیل‌های شرکت‌ها صرفا اصرار به نقد کردن سرمایه‌گذاری‌های خود در بازار را دارند.
کد خبر : ۲۳۴۲۸۲


سهامداران متضرر از فروش هیجانیآنچه در بازار دیروز گذشت
به گزارش بورس نیوز، روز گذشته یکی از ناامیدکننده‌ترین روز‌های معاملاتی بازار سرمایه را تجربه کردیم. فروش‌های هیجانی و بدون منطق در بسیاری از نماد‌ها منجر به تشکیل صف‌های فروش سنگین شد. قیمت برخی نماد‌ها در مقایسه با تابستان و مرداد‌ماه بیش از ۷۰‌درصد کاهش را تجربه کردند و علیرغم انتظار برای رشد سودآوری در گزارش‌های فصل پاییز همچنان شاهد افت‌های پیاپی قیمت‌ها در بسیاری از نماد‌های بنیادی بازار سرمایه هستیم. واقعا هیچ دلیل خاص و روشنی برای این هجوم در جهت نقد کردن سهام در گروه‌های اصلی بازار وجود ندارد.

شاخص کل بیش از ۴۰ هزار واحد افت را تجربه کرد و به یک میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید. به نظر می‌رسد که شاهد تجربه مجدد رسیدن شاخص کل به ارقام حتی کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نیز وجود دارد که با رویه فعلی‌ای که فروشندگان در حال اجرای آن هستند، دستیابی به این ارقام جای تعجبی ندارد.

شاخص کل هم وزن نیز با ۱.۳ درصد کاهش به رقم ۴۶۳ هزار و ۱۹۲ واحد رسید.

نماد‌های "فارس"، "فولاد"، "فملی" و "شستا" بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

ارزش معاملات بورس و فرابورس نیز در مجموع به ۱۷۰ هزار میلیارد ریال رسید.


سیاست و اقتصاد کلان
روز گذشته کلیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره صنعت مهم بورسی یعنی فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار برای قطع دست رانت‌خواران و کنترل قیمت‌ها تصویب شد. در متن گزارش یک شوری اجرای تبصره یک ماده ۴۵ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای که از سوی کمیسیون صنایع و معادن تهیه شده، آمده است: طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار که در اجرای تبصره یک ماده ۴۵ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس جهت بررسی به این کمیسیون ارجاع شده بود در چندین جلسه کارگروه و کمیسیون با حضور مسئولان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی ذیربط، انجمن‌ها، مرکز پژوهش‌های مجلس و اتاق ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ۱۱ آبان با اصلاحاتی در عنوان و متن به تصویب رسید

در خبری از گروه پتروشیمی، پالایشگاه گاز «بیدبلند خلیج فارس» به‌عنوان بزرگترین مگا پروژه‌ای که ساخت آن در دولت «حسن روحانی» رسما آغاز و به بهره‌برداری رسید و با هدف جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت میادین نفت‌خیز جنوب، آماده افتتاح رسمی شد. ساخت پالایشگاه از سال ۱۳۷۹ (۲۰سال قبل) شروع شد، اما بعد از ۱۷ سال رکورد و توقف، ۳ سال گذشته دوباره فعالیت‌ها آغاز و در همین مدت، تکمیل شد. پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در ۱۴ کیلومتری بهبهان خوزستان واقع است. برآورد شده در صورت راه‌اندازی کامل، درآمد سالانه پالایشگاه به ۷۰۰ میلیون دلار برسد. به گفته امین‌نژاد مدیرعامل این شرکت تاکنون برای ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه،۳.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است.

در خبری از حوزه بازار سرمایه، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی از آغاز فرآیند تجدید ارزیابی دارایی‌ها در شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ دولتی خبر داد. به نظر می‌رسد که این خبر با هدف حمایت از سهام در حال تنزل این مجموعه منتشر شده است.

در بازار‌های جهانی قیمت جهانی نفت با ۱.۶ درصد افزایش به بیش از ۵۶ دلار در هر بشکه رسید. قیمت جهانی طلا نیز در زمان تنظیم این گزارش با رشد ۵ دلاری به رقم ۱.۸۵۳ دلار در هر اونس رسید. قیمت مس نیز با رشد بیش از ۲ درصدی مجددا به کانال ۸‌هزار دلاری بازگشت و به ۸.۰۰۵ دلار رسید. قیمت روی نیز با بیش از یک‌درصد افزایش قیمت به ۲.۷۸۵ دلار در هر تن رسید.


بازار امروز
با توجه به اینکه در آخرین روز کاری هفته هستیم و همچنین صف‌های فروش سنگینی که در پایان معاملات روزگذشته شاهد بودیم، به نظر می‌رسد که فروش هیجانی سهامداران همچنان ادامه داشته باشد و این افراد بدون توجه به پتانسیل‌های شرکت‌ها صرفا اصرار به نقد کردن سرمایه‌گذاری‌های خود در بازار را دارند.

به طور قطع این افراد در روز‌های آینده از جمله متضررترین افراد در بازار سرمایه خواهند بود و هیچ بعید نیست که پس از پایان روند منفی بازار و تشکیل صف‌های خرید، این افراد عادت کرده به صف نشینی مجدد در قیمت‌های بالاتر به خرید سهام‌هایی که در حال حاضر در حال فروش آن هستند، بپردازند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
قالیباف اصل و صحرایی تا وقتی هستند، هیچ کس دیگه به این بورس اعتماد نمیکنه.
ایرج میرزا روحت شاد
Netherlands
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
دیگه با ۷۵%ضرر پولی نمونده که بخواد استراتژی داشته باشیم!!قالیباف متشکریم،حسن کلیدساز متشکریم،بازرسی،قوه قضاییه،حراست،آزادیخواهان جهان من هشدار میدهم!علمای قم،مشهد ،تبریز من هشدار میدهمعده ای بزور میخوان ماروا به مقام والای انسانیت برسونند...
ابوذر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
تشکر می کنم از روحانی قالیباف وهمکارانش در بورس.ادم اگرشرف داشته باشه ازدیوارمردم بالارفتن از بعضی کارها باعرضه ترهست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
دلیل فروش سهام عدالت باکد حقیقی امروز اگر بخواهیم به اصل پولمان برسیم باید خون بدهیم
سعید جعفری
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
با سلام و احترام.
دلیل اسرار برای فروش ، نیاز مردم به پول برای رفع مشکلات زندگی و معیشتی می‌باشد.
بورس جایگاهی برای سرمایه گذاری برای سود آوری می‌باشد نه جایگاهی که در آن با سیاستهای اشتباه به هر دلیلی باعث ضرر سهامداران بشود.
وقتی سهامدار سرمایه خود را به بورس نیاورد هدفش کسب درآمد و سود و استمرار سرمایه گذاری با آن سود هابی که بدست نیاورد هست ، وقتی سهامدار به اجبار با توقف فروش نمادها و .... و با دستور اصلاحات غیرمنطقی طولانی زمینه سودآوری را از دست میدهد آنوقت دیگر میدان بورس میدان امنیت سرمایه و اشتغال و سود و استمرار معاملات تجاری و .... نمیشود بلکه به مکانی برای فرار مبدل می‌شود.
با کدام سیاست و منطق اقتصادی مانع فروش سهام اهم از سهام افراد در بورس و یا در سهام عدالت میشوید؟
آیا سهامدار حق اختیار سهام خود را ندارد یا دارد؟
جلوی فروش سهام افراد در بورس و در سهام عدالت گرفته میشود و تنها به دو دلیل اکتفا می‌کنند که یکی کنترل نقدینگی و دیگری مانع از افزایش قیمت معاملاتی است که هر دو را به قالب اسم اصلاحات آنهم اصلاحات طولانی انجام میدهند که اگر کارشناسانه به این سیاستها بر اساس علم اقتصاد و سیاستهای بورس جهانی نگاه کنیم کاملا با بررسی اولیه مشخص میشود که همه این سیاستها غلط و اشتباه مطلق است چون افراد به هر کسب و کاری اعم از بورس یا هر صنعت و شغلی که وار میشوند صرفا برای کسب سود و درآمد است و آن شغل را پایگاه امنیتی برای زندگی و آینده خود و. خانواده و جامعه قرار میدهد و وقتی که افراد جامعه نتواند بر مبنای بیسیک علم اقتصاد امنیت و پایگاه امنیتی شغل و کار خود را داشته باشند قطعا از آن کسب و کار گریزان خواهند بود تا بتوانند پایگاه مطمین و امنیت داری برای زندگی خود و خانواده و جامعه درست کنند اکنون در بورس نیز حکایت از همین قرار شده است وقتی سهامدار اختیار سهام خود را ندارد چگونه میتواند کسب درآمد و سود و استمرار معاملات داشته باشد و آن پایگاه امنیتی شغلی برایش بی هویت شده است.
از طرفی در علم اقتصاد ، نقدینگی و کنترل آن بدست حکومت در جامعه تعریف خاص و منطق خاصی دارد و باید توازن داشته باشد چون اگر تمام نقدینگی توسط حکومت از دست مردم در سطح جامعه گرفته شود آن وقت اقتصاد معکوس را خواهیم داشت یعنی تا امنی کامل و ضعف کامل تمامی پتانسیل های اقتصادی اعم از کسب و کار از حالت قطره ای تا دریا ، یعنی کوچکترین زمینه فعالیت تا حتی بزرگترین صنایع کشوری.
چون وقتی نقدینگی بیش از حد علم اقتصاد سالم از سطح جامعه گرفته شود در واقع قدرتهای مالی یعنی توان بازوهای اقتصادی را می‌بندیم چون تمامی شغل ها برای کسب درآمد و سود و استمرار فعالیت و معاملات که در مجموع برای زندگی و معیشت با امنیت اقتصادی آغاز میگردد و اگر سرمایه و توان و ابزارهای افراد یعنی سود و سیاستهای مربوطه آن برای پیشرفت از افراد گرفته شود حتی به هر دلیلی باشد آنوقت بجای شکوفایی اقتصاد و پیشرفت دقیقا به رکود اقتصادی و پسرفت خواهیم رفت همانگونه که در بورس و در خیلی از زمینه های اقتصادی شاهد آن شدیم تا الان.
امیدوارم مسیولین محترم بورس را زمینه برای سرمایه گذاری افراد جامعه و امنیت اقتصادی مبدل کنند.
خلاصه عرایضم:
اقتصاد موفق نیازمند افراد موفق هست و افراد موفق را زمانی خواهیم داشت که با علم و آگاهیلازم زمینه مثبت برای فعالیتهای اقتصادی در جامعه فراهم بیاوریم و بجای قید و بند و زنجیر با قانون به دست و پای افراد جامعه ، گشایش بهترین راهها و حمایتها را برای افراد در جامعه بسازیم.
سود دهی و کسب سود باعث استمرار فعالیت و رونق اقتصادی میگردد.
با آرزوی موفقیت روزافزون برای همه مردم عزیز در دنیا.
محمد امین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
دلیل ریزش شاخص فروش هیجانی نیست ادرس غلط ندهید اونچه بر زیانده بودن بورس در این قیمت دلالت دارد رشد بدون پشتوانه ماهای گذشته p/e بالای بسیاری از شرکت ها و همین طور p/e منفی شرکت های بزرگ دیگر، عدم توانایی شرکت ها در ایجاد و بدست اوردن سود مناسب ،اجازه فعالیت به شرکت های زیانده عدم اجرای قانون ۱۴۱ در مورد شرکت های مشمول تعلیق ، افزایش سرمایه های بی ارزش که از محل تجدید ارزیابی ها انجام می شود و تنها راهی برای فرار از ورشکستگی است ، ایجاد قوانین دقیقه ای در سازمان بورس ، استفاده تهدید و ارعاب شرکت های حقوقی که نتیجه معکوس داده است، قیمت گذاری دروغین و حداکثری در عرضه اولیه ها بطوری که بسیاری از انها به قیمت روز عرضه و حتی پایین تر رسیده اند و خیلی دلایل دیگر
اما فروش در این قیمت ها که با توجه به دلایل و قرائن به اعداد پایین تر از این مقدار سقوط خواهند کرد کاری هوشمندانه و عاقلانه هست همین طور که در تیر ماه افرادی که سهام خود را نقد کردند امروز با همان پول می توانند ۲ برابر سهام بخرند و افرادی که سهام داری کردند نتایجی جز ضرر های بالای ۷۰ درصد ندیدند
حسن
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
آتیش زیر خاکستر
..............
خانجانی
Germany
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
نقدینگی موجود در بازار قادر به حرکت سهام چند صد میلیاردی نخواهد بود.در این وضعیت سهام متوسط و بنیادی مانند. شیران و بفجر و سعام سبک فقط. جون حقوقیهای بازار را غارت کردند و نقدینگی از بازار فرار کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
با توکل به خدا و کمک گرفتن از کارشناسان خبره همه چیز درست میشود ونیز کمک از صندوق توسعه ملی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
چی بگیم جز گریه کی جواب گو باید بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
مرگ بر همه شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
احتیاجی به دلیل منطقی نیست چون هرروز شاهد کاهش سرمایه ای که با زحمت بدست آوردیم هستیم خودمن الان نزدیک به 10 سال هست که در بورس سرمایه گذاری کردم ولی الان میبینم ارزش دارایی هام نه تنها زیادنشده بلکه کم هم شده امروز همه َسها مهامو فروختم با 150 میلیون تومان ضرر
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
خداحافظ بورس. کلاهمم بیفته دیگه برنمیگردم به این بورس خراب شده
اسمال تورک
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
یه مشت آدم ناشی و کله کدوئی ریختن توی بورس، بابا اینا دیگه کی ان!
مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
افسوس کارکرد چندین سال پودر شد ولی اعتقاد به نفرین و عذاب و فساد خانوادگی آن بی شرمانی که بلا رو سر ملت بی پناه اوردن داشته باشید ننگ بر مسئولان دزد بورس ?
هادی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
خب چکار باید کرد دولت بفکر جیبش است بازار گردان میخاد نوسان بگیره فقط روزی 5درصد منفی برای سهامدار خرد باقی میمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
.................به دهن حقوقی های ...............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
مگر مسئولان دولتی ماهای متمادی نگفتند ونمیگویند که نفروشید این ها ارزنده هستند.کاری ندارد فقط وفقط چند روز پشت سرهم در پیشکشایش دستکاری کنید و مثبت کنید. بعد همه چیز به روال منطقی اش برمیگردد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
مملکت نیست همه جای مملکت اداره ها و سازمانها مثل بورس است این خانه از پایه ویرانست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
..نیست همه جای .اداره ها و سازمانها مثل بورس است ...................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
.نیست همه جای .اداره ها و سازمانها مثل بورس است...........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
..........نیست همه جای .اداره ها و سازمانها مثل بورس است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
.......نیست همه جای .اداره ها و سازمانها مثل بورس است.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
...............نیست همه جای .اداره ها و سازمانها مثل بورس است .......................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
............... ت بورس تمام سرمایمون رف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
سلام هر شب با اخبار کذب ودروغ سر مردم را کلاه میزارین وبا تشویق انها به خرید این سهمای بی ارزش میکنید ه هچهر پایین بخری بازم پایین تر میاد همان ترسو ها به قول شما منفعت کردن ما نترسها با ۷۰ درصد ضرر چیزی برامون نمانده باید میفروختیم خزامیا ۷۸درصد ضررم دیگه دارم یه چیزم به بورس بدهکار میشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
سلام هر شب با اخبار کذب ودروغ سر مردم را کلاه میزارین وبا تشویق انها به خرید این سهمای بی ارزش میکنید ه هچهر پایین بخری بازم پایین تر میاد همان ترسو ها به قول شما منفعت کردن ما نترسها با ۷۰ درصد ضرر چیزی برامون نمانده باید میفروختیم خزامیا ۷۸درصد ضررم دیگه دارم یه چیزم به بورس بدهکار میشم
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
سلام خیلی خوبه خزامیا ۸۷درصد ضرر دارم یه چیزم بدهکار میشم
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
سلام خیلی خوبه خزامیا ۸۷درصد ضرر دارم یه چیزم بدهکار میشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
علی برکت الله بر حسن فریدون و دولت کریمه اش!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
مسولین بورس دولت وعده های دروغین بس کنید آه یه بنده خدا دست و پاتونا میگیره دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره
فتا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
مسببش واگذار کردیم به خدا ،بیماری لاعج بگیر
سپهر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
اتفاقات و خیانتهایی که در بورس داره صورت میگیره در صورت ادامه دار بودن قطعا هزینه های بسیار سنگینی را برای نظام خواهد داشت.. مسئولین ناظر و سازمانهای بازرسی و اطلاعاتی تا دیر نشده ورود کنید..
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
حرام باشه به شما تا ابد ما هم خدایی داریم
علی مرادی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
واقعا برای مسئولین وحرفهای یک روزه وبی اساس انها باید متاسف بود این مردم همان مردمی هستند که پشت نظام وانقلاب بودند شایسته نیست قشر متوسط به بورس دعوت شوند وتا این حد انها را بی چاره کنند
بنده هم وام گرفتم وبه اعتماد انها وا رد بورس شدم وسرمایه ام رفت ومونده ام که چرا هر روز بدتر است سهم شپنا خریدم ۵۰۴۰ تومان وشده ۹۷۵ تومان اخه چرا چراچرا باید این دولت دستش توی جیب مردم باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
بدبخت شدیم متشکریم
سعید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
چرت پرت تو روز روشن ما ک نفروختیم حالا چ گلی ب سر زدیم گلی زیان دیدیم ایکاش یکماه پیش خروجو میزدم
کاوه آهنگر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
"فروش‌های هیجانی و بدون منطق" یعنی چی؟ دلیل خیلی روشن هست: بیش از دو ساله دولت در حال کنترل نقدینگی با استفاده از بازار بورسه و قصد داره با کاهش قیمت دلار تا محدوده ۱۰-۱۵ طی چند ماه باقیمانده از دوره زیرپوستی برجام رو احیا کنه و خودش رو موفق و دلسوز نشون بده. اهرم اجرایی این نقشه پلید سازمان برنامه هست. چرا فکر می‌کنید حقیقی بی‌خبر از همه‌جا با خرده سرمایه صف فروش تشکیل داده؟ اونایی که این کار رو می‌کنند رانت خوارهای کلان سرمایه‌دار وابسته به حقوقی هستن، یا سرمایه‌ها رو نجات میدن یا از آب گل آلود نوسان منفی میگیرن. من یک کارمند سازمان برنامه رو سراغ دارم طی سه سال ۹۶ تا ۹۹ سرمایه‌ش از ۴.۵ به ۲۵۰ میلیارد تومان رسید، چون میدونست دقیقا چه اتفاقاتی میفته. حقیقی خرد با چند صد میلیون پول کیلویی چند؟ آنچنان همه رو با اخبار و حرفها و تحلیل‌های آبکی درگیر کردن همه فکر کردن گرگ وال استریت و تکنیکال‌کار شدن! نه عزیزان، گرگ‌ها و برنامه‌هایشان از دید من و شما پنهان هستن و اونایی که به همه مخالفان و منتقدان این اقدامات انگ آلبانی‌نشین میزنن سربازان جان بر کف اونها هستن. چشم دل باز کنید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
این بورس اگه برای ما سهامداران خرد وحقیقی سرشار از ضرر بود وارزش سهامهای ما به نصف رسید اما یک مزیت داشت و اون اینکه چهره واقعی خیلی‌ها برای ما ومردم روشن شد.
الان دیگه همه مردم دارن فحش های خیلی بدی میدن به....
پس بهتره به جای دروغ گفتن اجازه بدن بورس از حالت دستوری دربیاد وراه خودش رو درپیش بگیره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
خیلی ................. تمام پولمان رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
خیلی ................... تمام پولمان رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
خیلی ......................... تمام پولمان رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
مرگ بر مقررات بانک مسکن در خصوص وام مسکن قانون پیشرفت فیزیکی ساختمان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲
سرمایمون رفت دیگه کمکم کنیدبی فایدست ممنونیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
انسانیت مرد..... علما به کمک همدیگر دفنش کردم
مانسل خاکستریم وخکسترشدن حق ماست
چون..... نداریم درمقابل اینها ب خیزیم...طاقوت.... روحت شادفرق غارت رانفهمیدن
حالاباید قصه غارت اموال راتوتاریخ ایران ثبت کنیم کینس کچای ثبت کن ایران رکوردار70%درصد چاله اقتصادی راازآن خودکرد
عمو راد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴
جواب کمک به چرخه اقتصاد واعتماد به دعوت دولت در حمایت از بازار سرمایه یعنی این؟
واقعا با اعتماد مردم چه می کنید؟ واقعا شرم اوراست (#پالایشی یکم)
بدبخت شده در بورس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴
بورس سقوط و به 800 هزار واخد خواهد رسید.چطور انتطار دارین بعد اینهمه دروغ اینهمه وعده وعید توخالی.به یغما بردن و پودر کردن پول مردم تا80% طی شش هف ماه متوالی.بارم انتظاز دارین سهامداران نترسن هیجانی نشن.?نفروشن?بازم اعتماد کنن.دیگه خیلی دیره آقایون مسئول مارو که بخاک سیاه نشوندین.حالا نوبت خودتونه چوب خدا صدا نداره.ما این 20% باقیمانده رو میفروشیم و فقط شمارو بخدا واگذار میکنین که هیچ قدرتی برتر از او نیست.و آه مظلونین گریبان ظالمان را خواهد گرفت.
بدبخت شده در بورس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴
بورس سقوط و به 800 هزار واخد خواهد رسید.چطور انتطار دارین بعد اینهمه دروغ اینهمه وعده وعید توخالی.به یغما بردن و پودر کردن پول مردم تا80% طی شش هف ماه متوالی.بارم انتظاز دارین سهامداران نترسن هیجانی نشن.?نفروشن?بازم اعتماد کنن.دیگه خیلی دیره آقایون مسئول مارو که بخاک سیاه نشوندین.حالا نوبت خودتونه چوب خدا صدا نداره.ما این 20% باقیمانده رو میفروشیم و فقط شمارو بخدا واگذار میکنین که هیچ قدرتی برتر از او نیست.و آه مظلونین گریبان ظالمان را خواهد گرفت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۵
لیاقت این مردم همین شماهایید که هر چژ میگید بهش عمل میکنن.. والا گوسفند هم اینقدرحرف شنوی نداره
بهراد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۵
بنظر شما اگر وارد صف فروش نشویم قیمت سهام تنزل نمی‌کند؟؟
وقتی حد ضرر فعال شود باید وارد صف فروش شد و فروخت
در مرداد ماه شتران حدود ۵هزار تومان بود حالا ۸۰۰تومان اگر کسی نفروخته باشد الان باید ۸۰درصد متضرر شود
سهامدار وقتی سهامداران بزرگ و حقوقی‌ها با دستکاری معاملات و ایجاد صف‌های فیک فروش بازار سرمایه را دچار نابسامانی می‌کنند وظیفه ناظران و مسئولان بورس باید با آنان برخورد و کدهای آنان را مسدود و به مراجع قضایی معرفی کند نه اینکه با آنان مماشات کند تا بازار سرمایه دچار فروپاشی شود که این امر نهایت خیانت و فساد اقتصادی است
علی
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
من ضرر کردم ببینم چی میشه دیگه ولش میکنم تو ............ بشه توش
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۳
سلام دوستان این کارشناس باز دهنشو باز کرد که فروش هیجانی؟مارو چند ماه نگاه داشتین که زمستان خوب میشه فلان وقت خوب میشه موقعی که یک روز مثبت میشه سری با نظراتتون بازارو منفی میکنید این بورس شاخصش حالاحالاها پایین میاد خوب بشو هم نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۸
بیچارمون کردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۸
بیچارمون کردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۸
بیچارمون کردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۸
بیچارمون کردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۸
بیچارمون کردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۸
بیچارمون کردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۸
بیچارمون کردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۸
بیچارمون کردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
شش ماهه که توضررریم. هر روز هم بدتر میشه.... بعد شما می گید فروش هیجانی.
جمع کنید این قمار خونه رو
گرچه در قمار هم برد وباخت هست ولی اینجا فقط باخت
خدا لعنتون کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
لعنت به بورس که بدبختمون کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
من‌پنج‌ماه‌پیش‌سی‌درصدفروختم‌اماهیچی.نخریختن‌برام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
سیصد میلیون تو ضررم خدایی تو کدوم کشور دنیا مسئولین کشور مردم به بورس تشویق میکنن بعد اینجوری ملت غارت میکنن واقعا برازنده جیب بری اسلامی هستید خواهشا از دست و اسلام صحبت نکنید همتون دیوث و اشغال هستید .
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
رهبر عزیز و فرزانه انقلاب این همه گلایه و زجر ما مردم .رهبر عزیز لطفا به وضع ما رسیدگی کنید
ناشناس
France
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
هدف دولت دزدوفریبکارخالی کردن جیب مردم برای کسری بودجه بود که به هدفش رسید.تعجب ماازسکوت بقیه مسئولین،،رئیسی،مجلس،آیاواقعااینها بی خبرند که دارایی مردم غارت شده،چراساکتند مجلس هرمدتی برای خودشیرینی چیزی میگه،چرادژپسنداستیضاح نشدآقای قالبیباف؟ دست همه تون تویه کاسه است،روحانی بایدبه جرم تحصیل مال نامشروع وحرام محاکمه شود و رد مال نماید
ناشناس
France
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
هدف دولت دزدوفریبکارخالی کردن جیب مردم برای کسری بودجه بود که به هدفش رسید.تعجب ماازسکوت بقیه مسئولین،،رئیسی،مجلس،آیاواقعااینها بی خبرند که دارایی مردم غارت شده،چراساکتند مجلس هرمدتی برای خودشیرینی چیزی میگه،چرادژپسنداستیضاح نشدآقای قالبیباف؟ دست همه تون تویه کاسه است،روحانی بایدبه جرم تحصیل مال نامشروع وحرام محاکمه شود و رد مال نماید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
ماهم باید بریم بورس ..................اینا باید زور بالاسرشون باشه.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
آقای روحانی من متاهل بیکار ویه بچه معلول دارم فقط ودلم به این سهام عدالت خوش بود که اون رو ازم گرفتی واست متاسفم۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
زنم میخواد طلاق بگیره زندگیم نابود شد فقط گول اینهارو خوردم
جلال آل احمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
سلام تمام مردمی که اعتماد کردند وکلاه سرشان رفت دیگه به ..................هم اعتماد ندارند و هیچوقت پشت ................. نخواهند ایستاد ما که کارگر بدبخت بودیم و پس انداز بیست سال کار گردنمان را هدر دادیم از خجالت زن و بچه فراری هستیم دو تا دختر دم بخت پول جهازشان پودر شد خدا لعنت کند باعث و بانی اینکار را
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
بازم تف به ذات نداشته شون که خون مردم شهید پرور رو در شیشه کرده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
اقاخواهشن این فروش هیجانی که علت ریزش بورسه روگردن مردم نندازیدشمابورسوازادکنیدخودش بلده بره حسن ولش کن انقددخالت نکن خودش میره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
.........از روزی بترسید جایی برای ...........نداشته باشین..
و اموال و دارایی تون رو ..................! ببرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۵
بخدا قسم من یه خانمم که سرپرست دوتا بچه رو دارم،با خیاطی یه مقدار پس انداز داشتم باتشویق یکی از اقوام که از وضعم خبر داشت دوتا سهم پالایشی خریدم اینم آخرش،خداروخوش نمیاد نمیدونم چیکارکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
خدا از خشم مردم بترسید قبل از اینکه دیر شود