بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران:

حمایت فولاد مبارکه از بومی سازی الگو شود

عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران گفت: شرکت فولاد مبارکه با ریسک پذیری از شرکت‌های دانش بنیان در راستای بومی سازی حمایت کرده و این مسئله باید الگو شود.
کد خبر : ۲۳۴۸۵۹

رضا شهرستانی عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران

به گزارش بورس نیوز، سیدرضا شهرستانی، عضو هیات مدیره انجمن فولاد با اشاره به تولید موفقیت‌آمیز تختال با ضخامت ۳۰۰ میلیمتر در فولاد مبارکه اظهار کرد: اخیراً این شرکت توانست با ماشین ریخته‌گری شماره ۲ به تولید تختال با ضخامت ۲۵۰ میلیمتر دست یابد.

تولید ۴۰۰ هزار تن محصول فولادی ضخیم

وی افزود: افزایش کمی تولید تختال‌های با ضخامت بالا، موفقیتی در راستای افزایش حجم تولید و ارتقاء کیفیت تختال‌های تولید شده و از طریق کنسرسیوم وزارت نفت، شرکت فولاد مبارکه و فولاد اکسین بالغ بر ۴۰۰ هزار تن محصول فولادی را تولید می‌کنند.

عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران با اشاره به اینکه اسلب با ضخامت ۳۰۰ میلیمتر در فولاد مبارکه تولید و در فولاد اکسین نورد می‌شود، ادامه داد: در این شرایط تحریمی تولید محصولات فولادی ضخیم با استاندارد‌های سختگیرانه شرکت ملی نفت ایران، مایه مباهات و افتخار است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه صنایع فولادی علاوه بر فشار‌های خارجی از تصمیم‌گیری‌هایی نظیر قیمت‌گذاری دستوری هم متاثر بوده و در این شرایط فشار‌های داخلی و خارجی، فولاد مبارکه به رکوردزنی ادامه می‌دهد.

عبور از مرز تولید ۶ میلیون تن

شهرستانی با بیان اینکه در سال «جهش تولید» شرکت فولاد مبارکه به ۶میلیون و ۳۱۴ هزار تن محصولات تولیدی رسید، گفت: فولاد مبارکه با تکیه بر بومی‌سازی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توانسته تا با تقویت بنیه اقتصادی کشور به وابستگی پایان دهد.

وی افزود: رکوردزنی در تولید توسط بزرگترین واحد صنعتی کشور از لحاظ کمی و کیفی و با تکیه بر دانش بومی و تخصص جوانان علاوه بر بهره‌وری، توسعه پایدار را منجر می‌شود.

حمایت فولاد مبارکه از بومی‌سازی

عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران با تاکید بر اینکه یکی از راز‌های موفقیت حمایت دولت و صنایع مادر از شرکت‌های دانش‌بنیان درراستای بومی‌سازی محصولات بوده، تصریح کرد: البته این موضوع مانند شمشیر دولبه با ریسک همراه است و اگر جواب ندهد مسئولیت به همراه خواهد داشت.

وی افزود: مدیریت مجموعه فولاد مبارکه ثابت کرده که با ریسک‌پذیری حامی دانش بومی بوده و در این زمینه می‌تواند الگوی بقیه شرکت‌ها و صنایع شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ورق در بورس ۱۴ هزار تومان و در بازار ۲۰ هزار تومان!
یک کارشناس از ادامه توزیع رانت فولادی می‌گوید:

ورق در بورس ۱۴ هزار تومان و در بازار ۲۰ هزار تومان!

رانت در حوزه فولاد، نتیجه قیمت‌گذاری غیرمنطقی است
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

رانت در حوزه فولاد، نتیجه قیمت‌گذاری غیرمنطقی است

طراحی و اجرای داشبورد مدیریت کنترل کیفی در فولاد مبارکه
رئیس کنترل کیفی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم خبر داد؛

طراحی و اجرای داشبورد مدیریت کنترل کیفی در فولاد مبارکه

خبری از عرضه ورق گرم و سرد
کم معامله‌ترین هفته‌های غول فولادسازی اصفهان ثبت شد؛

خبری از عرضه ورق گرم و سرد "فولاد" نبود

ارسال نظر