بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

رشد بازار ارتباطی به موضوعات بنیادی ندارد

رشد بازار ارتباطی به موضوعات بنیادی ندارد
کارشناس بازار سرمایه گفت: رشد امروز بازار را نمی‌توان به موضوعات بنیادی همانند نرخ دلار ارتباط داد این رشد لیدر محوری و خبر محوری و خارج از بعد تحلیلی است.
کد خبر : ۲۳۵۰۸۴

رشد بازار ارتباطی به موضوعات بنیادی ندارد/ انتظار ریزش بیشتر بازار غیرمنطقی است

روزبه شریعتی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره روند مثبت بازار اظهار کرد: با توجه به خرید‌های ساعت پایانی بازار  در چهارشنبه هفته گذشته روی سهم‌هایی که ادعای لیدر محوری دارند مشخص بود که بازار امروز مثبت خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: همچنین جلسه‌ای که روز چهارشنبه در سازمان بورس برای حمایت از بازار تشکیل شد در رشد بازار بی تاثیر نیست البته نباید این موضوع را فراموش کرد که به صورت سنتی تغییر رئیس سازمان موجب شوک مثبت به بازار می‌شود.

وی گفت: این رشد را نمی‌توان به موضوعات بنیادی همانند نرخ دلار ارتباط داد این رشد لیدر محوری و خبر محوری و خارج از بعد تحلیلی است.

شریعتی تصریح کرد: متاسفانه ابهامات تحلیلی در بازار وجود دارد و تا زمانی که نرخ بهره و نرخ دلار مشخص نباشد و تا نتوانیم برآوردی از نرخ‌ها در بودجه داشته باشیم که تاثیرگذاری آن روی بازار چه میزان است نمی‌توان تحلیل جامعی روی بازار انجام داد.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بازار تا محدوده یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد ریزش داشت اما بیشتر از این کشش پایین آمدن را ندارد و  این موضوع با منطق هم سازگار نیست.

وی با بیان اینکه بازار‌ها همیشه کالاهای جانشین یکدیگر محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: نمی‌شود قیمت آپارتمان در دی ماه رشد کند، اما بازار بورس ریزشی باشد سرانجام در یک نقطه این توازان برقرار می‌شود.

شریعتی تاکید کرد: انتظار رشد ۴۰ درصدی از بازار، انتظار غیرمنطقی است، اما اینکه از محدوده یک میلیون ۱۰۰ هزار واحد نیز بیشتر ریزش داشته باشد خارج از انتظار و منطق است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی انتظار ریزش مداوم بازار بعید به نظر می‌رسد، اینکه عده‌ای در انتظار ریزش شاخص به زیر یک میلیون هستند تا خرید کنند دور از دسترس به نظر می آید و منوط به مذاکرات سیاسی و تحقق دلار ۱۵ هزار تومانی است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نرخ رسمی پوند افزایش یافت
طبق اعلام بانک مرکزی؛

نرخ رسمی پوند افزایش یافت

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

همبستگی بالای نمادها نسبت به یکدیگر/ چشم بازار به لیدرها

حسرتی برای سهامداران
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

حسرتی برای سهامداران

ارسال نظر