بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹
کد خبر : ۲۳۶۳۳۸

نظر رهبرانقلاب درباره حرمت سلاح هسته‌ای در سال‌های گذشته + بورس نیوز

بیانات در دیدار خبرگان رهبری

سال ۱۳۹۹ | فکر اسلامی ما می‌گوید سلاحی که در او غیرمسلحین، غیرنظامی‌ها، مردم عادی تلف می‌شوند این سلاح ممنوع است، این سلاح ممنوع است، حالا هسته‌ای باشد یا شیمیایی باشد.

بیانات در دیدار جمعى از فرماندهان و کارکنان ارتش جمهورى اسلامى ایران

سال ۱۳۹۴ | ما اگر گفتیم که از سلاح هسته‌ای استفاده نمی‌کنیم، به‌خاطر همین پایبندی به تعبّد، مقرّرات و قوانین اسلامی است.

بیانات در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام

سال ۱۳۹۴ | چند کشور جنایتکاری که خودهاشان یا بمب هسته‌ای را علیه ملّتها به کار بردند مثل آمریکا و فرانسه بعد اینها دارند به ما می‌گویند! ما دنبال انفجار هسته‌ای نیستیم، دنبال آزمایش هسته‌ای نیستیم، دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم؛ نه به‌خاطر اینکه آنها می‌گویند، بلکه به‌خاطر خودمان، به‌خاطر دینمان و به‌خاطر عقلمان. هم فتوای شرعی ما این است، هم فتوای عقلی ما این است. 

بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سال ۱۳۹۲ | ما سلاح هسته‌ای را، نه به خاطر آمریکا و غیر آمریکا، به‌خاطر عقیده‌مان قبول نداریم.

بیانات در دیدار مردم آذربایجان‌ شرقی

سال ۱۳۹۱ | ما نمیخواهیم سلاح هسته‌ای درست کنیم؛ نه به خاطر اینکه آمریکا از این ناراحت میشود؛ عقیده‌ی خود ما این است. ما اعتقاد داریم که سلاح هسته‌ای جنایت بر بشریت است و نباید تولید شود؛ آنچه هم که در دنیا هست، باید محو شود و از بین برود؛ این عقیده‌ی ماست.

بیانات در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد

سال ۱۳۹۱ | جمهوری اسلامی ایران استفاده از سلاح هسته‌ای و نظائر آن را گناهی بزرگ و نابخشودنی میداند.

بیانات در حرم رضوی در آغاز سال ۹۱ شمسی

سال ۱۳۹۱ | بهانه‌ دشمنی‌ها مسئله‌ هسته‌ای است، البته میدانند و اعتراف هم می‌کنند که ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست. واقع قضیه هم همین است. ما به دلائل خودمان، به‌هیچ‌وجه دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم؛ نه تولید کردیم و نه تولید خواهیم کرد.

بیانات در دیدار دانشمندان هسته‌ای

سال ۱۳۹۰ | ما می‌خواهیم به دنیا اثبات کنیم که داشتن سلاح هسته‌ای، قدرت‌آفرین نیست؛ ما میخواهیم بگوئیم ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و اقتدار را در سلاح هسته‌ای نمیدانیم و اقتدار متکی به سلاح هسته‌ای را هم میتوانیم بشکنیم.

بیانات در دیدار دانشمندان هسته‌ای

سال ۱۳۹۰ | می‌دانند که ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم؛ این را فهمیده‌اند، دانسته‌اند. من شک ندارم که دستگاه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در این کشورهائی که جلوی ما ایستاده‌اند، اطلاع دارند و میدانند که ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم. واقعاً سلاح هسته‌ای به صرفه‌ی ما نیست؛ استفاده‌ی از این تسلیحات را گناه بزرگ میدانیم و نگهداشتنش را یک کار بیهوده‌ پرضررِ پرخطر میدانیم و هرگز دنبالش هم نمی‌رویم. 

پیام به نخستین کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح هسته‌ای و عدم اشاعه

سال ۱۳۸۹ | به اعتقاد ما افزون بر سلاح هسته‌ای، دیگر انواع سلاح‌های کشتار جمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی نیز تهدیدی جدی علیه بشریت تلقی می‌شوند.

بیانات در دیدار دست‌اندرکاران ساخت ناوشکن جماران

سال ۱۳۸۸ | ما اعتقاد به بمب اتم نداریم؛ دنبالش هم نخواهیم رفت.

بیانات در مراسم بیستمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله)

سال ۱۳۸۸ | آنها می‌گویند که ملت ایران به دنبال بمب هسته‌ای است! چرا دروغ می‌گویند؟ چرا ملت ایران را با این حرفها اینجور از خودشان عمیقاً متنفر می‌کنند؟ این کار را در این سالهای گذشته کرده‌اند. بارها ملت ایران و مسئولان اعلام کرده‌اند که ما سلاح هسته‌ای را نمیخواهیم؛ ما اعلام کردیم که استفاده‌ی از سلاحهای هسته‌ای از نظر اسلام حرام و ممنوع است. و نگهداشتن او ایجاد یک خطر بزرگ و یک دردسر بزرگ است.

دیدار رئیس جمهور تاجیکستان و هیأت همراه با رهبر انقلاب

سال ۱۳۸۴ | دست‌یابی به سلاح هسته‌ای بر خلاف منافع سیاسی و اقتصادی کشور و مخالف دستور‌های دین اسلام است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
موسی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۲
این فتواهای رهبری حکم تقیه را دارد حهت فریب دشمنان......حکم اصلی را خداوند در قران بیان کرده......واعدو لهم ماستطعتم من قوه.......هر چه در توان دارید سلاح آماده کنید و این شامل بمب اتمی هیدرژنی هم یشود