بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
فارکس به زبان ساده (۹)؛

زمان معاملات در فارکس

زمان معاملات در فارکس
بازار ۲۴ ساعته فارکس به چهار بازار اصلی تقسیم می‌شود. بازار سیدنی، بازار توکیو، بازار لندن و بازار نیویورک. البته برای کهنه سربازان فارکس معمولن سه زمان یا بازارمعتبر است زمان بازار آسیا، بازار اروپا، سوم امریکای شمالی.
کد خبر : ۲۳۶۴۷۸
نویسنده :
علی حیدری _ کارشناس اقتصادی

فارکس به زبان ساده ۹/زمان معاملات در فارکس

به گزارش بورس‌نیوز، تاکنون شما می‌دانید که فارکس چیست؟ چرا ترید می‌کنید؟ چگونه این بازار شکل گرفته است؟ در این یادداشت به زمان تریددر بازار می‌پردازم.

من و شما به خوبی مطلع هستیم که این بازار ۲۴ ساعت باز است، ولی آیا هر لحظه هم این بازار فعال است و ارزش مبادله دارد. قبل از اینکه بدنبال بهترین لحظه ترید در بازار باشید بهتره که این ۲۴ ساعت کاری را با هم بررسی کنیم.

بازار ۲۴ ساعته فارکس به چهار بازار اصلی تقسیم می‌شود. بازار سیدنی، بازار توکیو، بازار لندن و بازار نیویورک. البته برای کهنه سربازان فارکس معمولن سه زمان یا بازارمعتبر است زمان بازار آسیا، بازار اروپا، سوم امریکای شمالی.

بازار سیدنی

صبح دوشنبه بازار نیوزلند باز می‌شود این بازگشایی بازار نیوزلند همزمان با روز یکشنبه بیشتر بازار‌های مالی دنیاست. این بازار را بازار سیدنی می‌نامند. تا روز جمعه در این تایم بیشتر معامله گران دلارنیوزلند NZD/USD و استرالیا AUD/USD را خرید و فروش می‌کنند.

بازار توکیو

زمان بعدی بازار ژاپن است افزایش حجم نقدینگی از این بازار شروع می‌شود. این بازار را به اصطلاح بازار آسیا نیز می‌نامند. در نظر داشته باشیم که ژاپن سومین مرکز تجاری فارکس محسوب می‌شود و ین ژاپن ۱۶ درصد از مبادلات فارکس را شامل می‌شود.

البته پس از توکیو بازار سنگاپور و هنگ کنگ نیز باز می‌شوند. در پایان این بازار حجم نقدینگی کاهش می‌یابد. اخبار بازار ژاپن استرالیا نیوزلند و حتی چین بر این بازار اثرگذار است و با انتشار خبر‌های اقتصادی مربوط به چین ارز‌های ین JPY و دلاراسترالیا AUD بیشترین نوسان را دارند.

در تابستان زمان بازار ژاپن و بازار لندن همپوشانی دارند بعبارتی ساعت آخر بازار ژاپن با ساعت اول بازار لندن در همدیگر ادغام می‌شوند. همچنین در تابستان و زمستان بازار لندن و نیویورک همپوشانی زمانی دارند. در زمان همپوشانی بازار‌ها میزان نقدینگی بالاست و سرعت نقل و انتقال پول زیاد است.

بازار لندن 

در حالی که بازار آسیا کرکره خود را پایین می‌کشد بازار اروپا شروع می‌شود. صبح بازار لندن با انتهای بازار آسیا همپوشانی زمانی دارد و عصر بازار لندن با آغاز بازار نیویورک همپوشانی خواهد داشت. تقریبن ۴۳ درصد از مبادلات فارکس دربازار لندن رخ می‌دهد تریدر‌های قدیمی بازار لندن را بازار اروپا نیز می‌نامند.

در کنار بازار لندن بازار‌های ژنو، فرانکفورت، پاریس، هامبورگ و آمستردام نیز شروع به کار می‌کنند. چون این بازار تقاطع دو بازار دیگر است از این نظر مطلوب بیشتر تریدر‌های فارکس است از این رو گردش پولی بالایی دارد. جفت ارز‌های زیر بیشترین میزان خرید و فروش در بازار لندن را دارند: EUR/USD، GBP/USD، USD/JPY، USD/CHF.

بازار نیویورک

زمان نهار برای اروپایی‌ها برابر با صبحانه نیویورک هست. تقریبن ۱۷ درصد از مبادلات فارکس در این بازار انجام می‌شود. تریدر‌های قدیمی این بازار را بازار امریکای شمالی نیز می‌گویند، زیرا بازار‌های پولی تورنتو و شیکاگو نیز فعال می‌شوند.

در ابتدای صبح این بازار بدلیل همپوشانی با پایان بازار اروپا میزان حجم پول بالاست و بیشتر اخباز اقتصادی در تایم اول بازار نیویورک منتشر می‌شوند و تقریبن ۸۵ درصد از ترید‌ها مربوط به دلار است. در پایان روز بازار امریکای شمالی، نقدینگی کاسته می‌شود و در پایان روز جمعه بدلیل بستن بیشتر پوزیشن‌ها (معاملات) امکان اصلاح یا بازگشت قیمت وجود دارد.


در یادداشت بعدی " بهترین زمان ترید در فارکس " در بازار فارکس می‌پردازیم.

کاری از علی حیدری _ کارشناس اقتصادی 

برای مطالعه قسمت هفتم این گزارش، اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
تحلیلگر اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
کاش در کشور ما هم فارکس از زندان جهالت آزاد میشد.