بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
رونمایی از کامیونت ایرانی شیلر ۸ تن و خط تولید انبوه مینی‌بوس پگاسوس
همزمان با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صمت و اکبری رئیس کمسیون صنایع و مجلس در کارخانه بهمن دیزل، کامیونت ایرانی شیلر٨ تن رونمایی و خط تولید انبوه مینی‌بوس پگاسوس افتتاح شد.
کد خبر : ۲۳۶۵۲۰

خواندن ۸ دقیقه

مراسم افتتاح کامیونت ایرانی شیلر 8تن+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، کارخانه بهمن دیزل در شهر صنعتی البرز، قزوین با مساحت ۳۳ هکتار که در فاز اول ۸هکتار، فاز دوم به ١٧هکتار افزایش یافته و در فاز سوم به ٣٣هکتار فضای تولیدی یکی از بزرگترین واحد‌های تولید استان قزوین رسیده که در مجموع اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ١٠٠٠نفر را دارد و با توجه به فاز توسعه‌ای در سال ١٤٠٠ و سال‌های آینده این اشتغال به دوبرابر افزایش خواهد یافت. سرمایه گذاری، بازسازی و توسعه بهمن دیزل بعد از توسعه ۲۷۰ میلیارد سرمایه گذاری داشته است.

هم اکنون کارخانه بهمن دیزل از ١٢ سالن تولید و تجهیزات خطوط پیشرفته برخوردار است.

پگاسوس یک مینی بوس ١٨+١نفره به ٥٠درصد داخلی‌سازی رسید

کامیونت ٨تن شیلر به جهت خدمات حمل و نقل بین شهری طراحی و تولید آن در بهمن دیزل انجام گرفته که نزدیک به ٦٠درصد از این کامیونت داخلی‌سازی شده و برنامه تولید سالانه ٣٠٠ دستگاه برای این خودرو در نظر گرفته شده که امور طراحی و ساخت با انجام تست‌های تولید و مجوز‌های ساخت داخل آن کاملا دریافت شده است.

برپایه این گزارش، کامیونت شیلر ٨ تن با کاربری آتش نشانی حمل زباله، فلزی، تانکر آب و جرثقیل بالابر در کشور قابل استفاده است. موتوراین خودرو ١٥٥ اسب بخار، یورو ٥ و گیربکس ٦ سرعته و نوع سوخت آن گازوئیل بوده و در آینده کابین خواب در این خودرو تعبیه می‌شود. با عرضه کامیونت شیلر ساخت بهمن دیزل و ارائه ٤٠٠ دستگاه از این کامیونت در کشور، برای سال آینده ١٤٩٦ دستگاه برنامه تولید در نظر گرفته شده که در پروژه ارتقاء این کامیونت با نصب ایر بک و ریموت کنترل، موتور ١٤١ اسب بخار، یورو ۵EVF و گیربکس جدید ٦سرعته سبب تامین نیاز‌های داخلی کشور در کامیونت باری، آتش‌نشانی، حمل زباله، تانکر آب و بالابر وبر آورده می‌شود و با ساخت این خودرو در سال ١٤٠٠ که ٦٠ درصد داخلی سازی شده و برنامه ارتقا به ٧٠درصد را دارد، به طور تقریبا۱۳ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی اتفاق می‌افتد.

همچنین پگاسوس یک مینی‌بوس ١+١٨ نفره است که با ظرفیت‌های ٢٣ نفر نیز در آینده عرضه می‌شود. موتور این مینی‌بوس با حجم ٣ لیتر و ١٦١ اسب بخار بوده و نسل بعدی مینی‌بوس شیلر است.

گیربکس این مینی‌بوس ٦سرعته و تریم داخل آن در داخل کشور به روزشده و نزدیک به ٥٠ درصد آن داخلی‌سازی شده است.

گفتنی است، در سال آینده تولید ٣١٥ دستگاه از این خودرو در برنامه وجود داد که با توجه به سفارش مشتری افزایش می‌یابد. همچنین با انجام این پروژه حدود ٢٥ میلیون دلار صرفه جویی ارزی شده است.

خودرو‌های تولیدی بهمن دیزل همگی بالاترین ستاره کیفی در کشور را دار هستند و پنج ستاره کیفی به بهمن دیزل اختصاص دارد مقام اول خدمات پس از فروش در خودرو‌های تجاری کشور را داراست.

علیرضا رزم‌حسینی وزیر صمت به همراه اکبری رئیس کمسیون صنایع، جمالی‌پور استاندار قزوین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان قزوین از شرکت بهمن دیزل بازدید کرد و همزمان با حضور ایشان کامیونت ایرانی شیلر ۸ تن رونمایی و خط تولید انبوه مینی‌بوس پگاسوس افتتاح شد.

بیشتر بخوانید:

مینی‌بوس بهمن دیزل اولین ۵ ستاره کیفی را از آن خود کرد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مینی‌بوس بهمن دیزل اولین ۵ ستاره کیفی را از آن خود کرد
در جدیدترین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران؛

مینی‌بوس بهمن دیزل اولین ۵ ستاره کیفی را از آن خود کرد

با اعلام شرکت بهمن دیزل؛

"خدیزل" ۲۳۸ تومان سود پیش بینی کرد

بیشترین میزان سرمایه گذاری "خبهمن" «خودرو و ساخت قطعات» بود؛

رشد ۲۲ درصدی سرمایه گذاری "خبهمن"

ارسال نظر